بررسی یکی از موفق‌ترین کمپین‌های ایسنتاگرامی ایران

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپین سفرنورد که با مشارکت علی ‌بابا و جاباما شکل گرفت، یکی از بهترین کمپین‌های اجرا شده در شبکه‌های اجتماعی است.
تبلیغات

کمپینی که با هشتگ #سفرنورد در اینستاگرام وایرال شد و شرکت‌کنندگان سبک سفرهای‌شان را با انتشار عکس و درج این هشتگ با علاقمندان به سفر به اشتراک گذاشتند و هر هفته به قید قرعه، جایزه‌ای متنوع و از نوع سفر دریافت کردند.

اورنس میلیونی و کم‌نظیر ایجاد شده‌ی این کمپین در اینستاگرام و استفاده‌ی درست از مفهوم سفر، نشان از عملکرد دقیق و حساب شده‌ی تیم مارکتینگ علی‌بابا دارد که ما را به بررسی آن وا داشت.

کپی لینک

 #سفرنورد از کجا پا گرفت؟

اگر با علی‌بابا همراه بوده باشید، حتما می‌دانید که علی‌بابا خود را "همسفر حرفه‌ای‌ها" می‌داند و تلاش می‌کند در همین راستا حرکت کند. ترکیب این شعار با "خلق تجربه‌ی شایسته‌ی سفر" باعث جرقه‌‌زدن کمپینی به نام سفرنورد شد؛ کمپینی که بدون شک نیاز به مشارکت و همراهی حرفه‌ای و بی‌وقفه‌ی تیم‌های ایده‌پردازی و خلاقیت، دیجیتال مدیا، شبکه‌های اجتماعی و محتوا در بالاترین سطح دارد.

در کنار بالابردن سطح آگاهی، معرفی علی‌بابا و جاباما به عنوان حامیان سفر با هر سبکی، از اهداف این کمپین بوده است. مسابقه‌ی #سفرنورد با حمایت علی‌بابا و جاباما از اینفلوئنسرها کلید خورد و چند گروه از آن‌ها به شهرهای مختلف سفر کردند و تجربیات خود از سفر به این شهرها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

برای ایجاد مشارکت دنبال‌‌کنندگانِ اکانت اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی، از آنها خواسته شد تا در پست‌هایی که در راستای این کمپین منتشر می‌کنند، با توضیح مختصری از تجربه‌ی سفر خود، دوست‌داران سفر را به شرکت در کمپین و مسابقه دعوت کنند.

به گزارش ویرلن، مدیر شبکه‌های اجتماعی علی‌بابا از حساسیت‌های سخت‌گیرانه‌اش برای انتخاب اینفلوئنسرهای این کمپین موفق می‌گوید؛ رصد طولانی مدت یک اینفلوئنسر و آنالیز رفتار تبلیغاتی، نرخ درگیری دنبال‌‌کنندگان و ضریب نفوذپذیری برای هر یک از آن‌ها، از معیارهایی بود که در انتخاب‌شان نقش داشت.

پرونده‌ی این انتخاب به همین‌جا ختم نمی‌شد و جلسات هدفمند برای ایده‌پردازی و مشارکت خود اینفلوئنسرها در کمپین یکی از راه‌های رفته‌ی این کمپین بود، مسیری که باعث می‌شد اینفلوئنسرها را بیشتر درگیر کمپین کند و از صمیم دل با آن همراه شوند.

مدیر شبکه‌های اجتماعی علی‌بابا می‌گوید: «ایمپرشن، ریچ، درگیری و تعداد هشتگ‌های رصد شده توسط ابزارهای معروف و بین‌المللی نشان می‌دهد هشتگ #سفرنورد مشارکتی حدود ۳۰۰۰ نفر داشته و ایمپرشن ۱۵ میلیون نفری ایجاد کرده، این یعنی اگر شما هم در اینستاگرام فعالیت روزانه دارید، به احتمال زیاد این کمپین را دیده‌اید. عکس‌های رسیده حاکی از جا افتادن نام و حیطه‌ی کاری علی‌بابا و جاباما به عنوان سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار و رزرو آنلاین هتل برای مخاطبان کمپین است.

او در ادامه اضافه کرد: «در مدت این کمپین شاهد رشد چشمگیر تعداد فالوئرها و افزایش نرخ درگیری پیج بودیم. علاوه بر این، افزایش نرخ ورودی، کلیک روی سایت، نصب اپلیکیشن از اینستاگرام و دایرکت‌های خرید مشتاقانه از علی‌بابا و جاباما یکی از نشانه‌های موفقیت این کمپین است.

همراهی افرادی که به صورت حرفه‌ای و در طول سال‌ها سفرهای متعددی به نقاط مختلف ایران و دنیا داشتند در اینستاگرام با کمپین #سفرنورد، همچون هدی رستمی و بک‌پکرها، حاکی از موفقیت این کمپین اینستاگرامی که نمونه‌ی یک کمپین حرفه‌ای قابل بررسی بوده است.

همچنین مقایسه‌ی آماری و بودجه‌ی کمپین #سفرنورد نسبت به کمپین‌های وایرال سایر استارت‌آپ‌ها و برندها نشان داد چگونه یک تیم حرفه‌ای می‌تواند در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ای پایین و مقرون به صرفه، کمپینی به مراتب پر سر و صداتر ایجاد کند.

علی ‌بابا و جاباما در حالی یکی از موفق‌ترین کمپین‌های اینستاگرامی را برگزار کردند که پیش از این نیز تجربه‌ی موفقیت‌آمیزی در کمپین‌های #سفرتودستت و #توهتلم کسب کرده بودند.

منبع : ویرلن

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات