معیارهای انتخاب نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان)

یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بی‌شک هدف هر کسب‌وکاری جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است؛ زیرا این مشتری است که با تداوم خرید خود، به فعالیت کسب‌وکار رونق می‌بخشد و حیات آن را تضمین می‌کند.
تبلیغات

زمانی‌که تعداد مشتریان بنگاه اقتصادی کم هستند، شاید بتوان کنترل فعالیت‌ها و ارتباطات و خریدوفروش را به‌صورت دستی و کاغذی کنترل کرد؛ اما با افزایش تعداد مشتریان و طول عمر مجموعه، بی‌شک نمی‌توان عملیات را به‌شیوه‌ی سنّتی کنترل کرد. از طرف دیگر، با ثبت سرنخ‌ها در طول زمان، مشتریان شما بیشتر می‌شوند و می‌توانید برای وفادارسازی آنان برنامه‌ریزی کنید.

 نرم‌افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری کار خود را با ثبت اطلاعات مشتریان آغاز می‌کند؛ یعنی شما در ابتدا پایگاه داده‌ای از مشتریان خود ایجاد و سپس، تمام فعالیت‌های کاری کارکنان در روزهای متمادی را در پرونده هر مشتری ذخیره می‌کنید. اکنون CRM قدرت خود را به‌رخ می‌کشد و آن، ایجاد فرایندهایی است که کارکنان را مجاب می‌کند در خط‌مشی مشخص‌شده گام بردارند و حتی یک مشتری هم از قلم نیفتد. مجموعه‌ی این فعالیت‌ها باعث می‌شود شما در یک‌ کلام، مشتری‌مدار باشید؛ اما این اتفاق خجسته را کدام قسمت‌های CRM انجام می‌‌دهد یا به‌عبارتی، CRM حرفه‌ای باید چه ابزارهایی داشته باشد؟

کپی لینک

مشخصات CRM حرفه‌ای

۱. باید مشخصات مشتری مطابق میل شما تعریف شود؛ یعنی اگر خواستید برای مشتری اطلاعات جدیدی در سیستم تعریف کنید، محدودیتی در تعریف مشخصه نداشته باشید. متأسفانه با بررسی تیم فنی فارسیکام مشخص شده معدود سیستم‌هایی هستند که بتوانند امکان شخصی‌سازی مشخصه‌ها را برای شما فراهم کنند.

۲. ارتباطات شما ازجمله تماس، ایمیل، پیامک و... با مشتری باید کاملا در سیستم محفوظ بماند. تمام تماس‌ها، دورنگارها، ایمیل‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این‌ها راه‌های ارتباطی شما با مشتریان هستند. مطمئن شوید نرم‌افزار CRM شما این قابلیت‌ها را داشته باشد.

۳. رابط کاربری ساده و راحت باشد؛ ولی درعین‌حال، بتوان فعالیت‌های پیچیده و پیشرفته را در آن تعریف کرد.  

۴. قابلیت ساخت فرم به‌دلخواه شما و با انعطاف‌پذیری زیاد از دیگر خصوصیات CRM حرفه‌ای است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از فرم‌ساز CRM فارسیکام (Ravesh CRM) بازدید کنید تا متوجه شوید علاوه‌بر ساخت گزارش‌های قوی و نموداری، به‌راحتی می‌توانید از فرم‌هایی که در CRM ساخته‌اید، در وب‌سایت خود استفاده کنید و از مزایای پرداخت آنلاین نیز بهره‌مند شوید. همچنین، قابلیت افزودن فرم‌های ساخته‌شده در CRM به وردپرس و جوملا نیز به‌راحتی برای شما فراهم‌ شده است.

۵. گزارش‌ساز قوی را حتما مدنظر داشته باشید؛ گزارش‌سازی که بتواند از تک‌تک اطلاعات ثبت‌شده در سیستم خروجی قوی با نمودار به شما دهد. در گزارش‌ساز فارسیکام، شما می‌توانید گزارش‌های مدنظر خود را به‌دلخواه طراحی کنید و علاوه‌بر نمایش نمودار، خروجی Excel  و PDF از آن تهیه کنید.

۶. باشگاه مشتریان امروزه جزو یکی از اصول اساسی CRMها است. در این باشگاه، مشتری می‌تواند اطلاعات ثبت کند، فاکتورها را آنلاین پرداخت کند، با فروشنده‌ها چت کند و عملکرد خود در سیستم امتیاز و پاداش را مشاهده کند. باشگاه مشتریان از ابزارهایی که است که کمک می‌کند در وفادارسازی مشتریان (Customer Loyalty) موفق باشید.

۷. امکان ارتباط با سیستم IVR از دیگر قابلیت‌های CRM حرفه‌ای است. CRM باید بتواند با سیستم تلفن گویای هوشمند مرتبط شود و مدیریت تماس‌ها را برعهده بگیرد. همچنین، سازگاری با سیستم‌های ویپ، استریسک، الستیکس، سانترال و نمایش کالرآی‌دی در زمان برقراری تماس‌های ورودی و خروجی از دیگر قابلیت‌هایی است که CRM فارسیکام دارد.

۸. قابلیت ساخت Workflow برای ایجاد فعالیت‌های خودکار سیستم، یکی دیگر از ویژگی‌های CRM قدرتمند است. همه‌ی کارها را خودتان انجام ندهید‍؛ بلکه بگذارید سیستم کارهای شما را به‌صورت عملیاتی مدیریت و کنترل کند؛ حتی مواقعی که در دفترکارتان حضور ندارید یا مسافرت هستید. ایجاد چرخه‌های کاری پیچیده با استفاده از ماژول گردش کار به‌راحتی برای شما امکان‌پذیر است. با استفاده از Workflow می‌توان گردش کارهای پیچیده و زمان‌بندی‌شده ساخت که عملیات درون‌سازمانی و ارتباط با مشتری شما را مدیریت کند.

۹. دمو رایگان داشته باشد تا بتوانید قبل از خرید از تمام قابلیت‌های نرم‌افزار مطلع شوید.

۱۰. هم ابر هم لوکال، یعنی اگر خواستید در فضای ابری از ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزار خدمات دریافت کنید و درصورت تمایل، سیستم لوکال بخرید. باید بدانید شرکت‌هایی که یکی را ارائه می‌کنند و ضعف‌های دیگری را برای خریدنکردن شما بیان می‌کنند، در ارائه‌ی راهکارهای هم‌زمان موفق نیستند و صرفا تلاش می‌کنند با توجیه‌کردن شما را متقاعد کنند. مشتری باید بتواند تجربه‌ی استفاده از CRM را در فضای ابری داشته باشد و اگر تمایل داشت حالت لوکال را انتخاب کند. این حق مشتری است که قدرت انتخاب داشته باشد.

۱۱. شرکت ارائه‌دهنده‌ی CRM حداقل در سال چهار نسخه‌ی به‌روزرسانی ارائه کند. این نشان می‌دهد که گروه برنامه‌نویسی شرکت، تحقیق و توسعه (R&D) را هدف کار خود قرار داده است.

روش سی ار ام

ما به شما CRM فارسیکام (Ravesh CRM) را معرفی می‌کنیم؛ اما چرا شرکت فارسیکام؟

  • نزدیک به ۱۵ سال تجربه در تولید CRM ایرانی  
  • ارائه‌ی هم‌زمان نسخه‌های ابری و لوکال
  • پشتیبانی ازطریق تیکت و تلفن  
  • آموزش به‌صورت حضوری و ریموت و ارائه ویدئوها و متون آموزشی جامع
  • ارائه‌ی سیستم IVR قابل‌اتصال به CRM
  • بیش از چندهزار مشتری موفق دولتی و خصوصی
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند (User Friendly)
  • اپلیکیشن Android و IOS

شما می‌توانید ازطریق شماره‌تلفن ۵۴۹۳۷-۰۲۱ یا وب‌سایت Raveshcrm.com با کارشناسان فارسیکام در ارتباط باشید. از وب‌سایت دمو رایگان دریافت کنید و با استفاده از کد تخفیف zoomit308663 از تجربه‌ی لذت‌بخش CRM فارسیکام بهره‌مند شوید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات