حمل و نقل «اسپید» در بازارهای جدید

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اسپید در نگاه اول یک دفتر پیک موتوری است که موتورسوارانش با کلاه کاسکت و کاور بنفش تند و تند از پله‌ها بالا می‌روند، بسته‌ها را می‌گیرند و با موتورشان دور می‌شوند.
تبلیغات

«اسپید» درحقیقت یک سامانه حمل‌و‌نقل است که تنها نقطه اشتراکش با پیک‌های موتوری مرسوم، استفاده از موتورسیکلت برای جابه‌جایی بسته‌ها است، هر چند که حتی آراستگی سفیران اسپید هم با پیک‌ها زمین تا آسمان متفاوت است!

البته اسپید تا سال گذشته یک استارتاپ ارسال بسته نقطه به نقطه براساس درخواست مشتریانش بود که می‌توانستند ازطریق گوشی تلفن همراه درخواست ارسال بسته بدهند، اما با تغییر نگاه مدیران اسپید و ترسیم استراتژی جدید، آن‌ها وارد بازار بکری شدند که خلا آن به‌شدت احساس می‌شد.

اسپید تصمیم گرفت ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارسال بار به مشتری برای کسب‌وکارها (B2B) باشد. یعنی با خلق سامانه‌ای هوشمند و دقیق، دغدغه‌ی حمل و توزیع محصولات موسسات و فروشگاه‌ها را از روی دوش آن‌ها بردارد.

ازاین‌رو وب‌سایت جدید اسپید به شکل پیشخوان مجازی در اختیار صاحبان فروشگاه‌های آنلاین، ناشرین کتاب‌ها و مجلات، برگزارکنندگان رویدادها و... قرار گرفت.

کپی لینک

مزایای اسپید

مشتریان اسپید در مقام مقایسه با مشتریان دیگر خدمات‌دهندگان حمل‌و‌نقل کالا، شاخصه‌های منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنند.

  • الگوریتم‌های هوشمند

مهم‌ترین مزیت استفاده از اسپید، نظم و سرعت در توزیع است.

اسپید با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمند توزیع بسته، دسته‌بندی کالاهای ارسالی را دقیق‌تر انجام می‌دهد و این امر موجب می‌شود تا سفیران اسپید برای ارسال بسته‌ها زمان کمتری صرف کنند.

الگوریتم‌های هوشمند اسپید مقاصد جغرافیایی مشترک را دسته‌بندی می‌کند و کم‌ترافیک‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را مشخص می‌کنند.

نکته قابل‌توجه، توان یادگیری و تصحیحِ خود در این سامانه هوشمند است که هر بار با استفاده از تجربیات قبلی، مسیریابی دقیق‌تری انجام می‌دهد و ضریب خطای خود را پایین‌تر می‌آورد و این به کاهش زمان رسیدن محصول به مشتری کمک شایانی کرده است.

  • انبار موقت

یکی دیگر از مزایای اشتراک اسپید، داشتن امکان انبار موقت محصول و تجمیع کالا است. به این شکل که کسب‌وکارهای اینترنتی یا ناشر کتاب‌ها و مجلات می‌توانند مقدار مشخصی از محصول خود را دراختیار اسپید قرار دهند تا نیاز چند روز فروش ازطریق موجودی انبار اسپید تأمین شود. این کار، دغدغه‌ی انتقال هرروزه‌ی محصول از دفتر کسب‌وکارها به دفتر اسپید را از بین می‌برد.

  • کاهش هزینه حمل‌و‌نقل

هزینه‌ی ارسال، فاکتور مهمی در تعیین قیمت تمام‌شده برای فروشگاه‌های اینترنتی، اینستاگرامی و تلگرامی است.

افزایش قیمت حمل‌و‌نقل نهایتا قیمت تمام‌شده را بالا می‌برد و باعث کاهش شمار خریداران این فروشگاه‌ها می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر یک فروشنده‌ی لباس در اینستاگرام بخواهد هر پیراهن را ازطریق یک پیک ارسال کند، باید بابت هر ارسال حداقل ۲۰ هزارتومان به پیک موتوری پرداخت کند، اما در اسپید به‌دلیل بهره‌گیری از سیستم لجستیک هوشمند، هزینه تمام‌شده برای مشتریِ فروشگاه اینستاگرام به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد که این قیمت در سراسر تهران یکسان است.

  • نیروی مجرب و کارآزموده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسپید، داشتن نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در بخش‌های مختلف است.

در بخش فنی اسپید متخصصان برنامه‌نویسی و نرم‌افزار به‌طور دائمی در حال کدنویسی و ارتقاء سیستم هوشمند پردازش توزیع، مدیریت بسته‌ها، مسیریاب‌ها و... هستند.

در بخش مالی فرآیندهای پرداختِ تحویل گیرندگان بسته، در نرم‌افزار تعریف شده و همه نیروهای مسوول در این چرخه از مسوولان مالی گرفته تا سفیران اسپید به آن مسلط هستند.

سفیران اسپید به‌عنوان بخشی که مستقیما با دریافت کنندگان بسته‌ها (یا مجلات، کتاب‌ها و...) سروکار دارند، پیش از آغاز به کار آموزش می‌بینند و علاوه‌بر اصول مشتری‌مداری، به چگونگی ثبت فرایند تحویل در سامانه الکترونیکی و دریافت رسید دیجیتالی از دریافت‌کننده مسلط هستند.

  • پشتیبانی قدرتمند و پاسخگو

اسپید به تعامل با مشتریان خود توجه ویژه‌ای دارد. تماس مستمر با مشتریان و به‌خصوص نظرخواهی منظم از آنان در مورد آخرین خدمتی که از اسپید دریافت کرده‌اند، در این سامانه حمل‌و‌نقل بسیار مهم و اساسی است.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات اسپید می‌توانند به وب‌سایت جدید این مؤسسه‌ی پیشرو در حمل‌و‌نقل مدرن به آدرس https://speeddeliv.com/business/ مراجعه کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات