ایگرد، از مشکلات خرید از آمازون میگوید
آمازون بهعنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا دارای مشکلات عدیدهای در زمینههای مختلف است. بخشی از این ایرادات، مربوطبه خود آمازون و عمده آن مربوطبه فروشندههایی است که از اقصی نقاط دنیا از بستر این فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. البته آمازون محصولات و اطلاعات تأمینکنندگان را پایش میکند و پس از آن، مجوز فروش محصول را در بستر این سایت صادر میکند.
بااینحال برخی از فروشندگان، از این پلتفرم سوء استفاده میکنند و محصولات نامناسب و بیکیفیت را به فروش میرسانند.
ایگرد، در این نوشتار سعی دارد تا بعضی از مشکلات خرید از آمازون را تشریح کند (جالب است که بدانید تمامی این موارد برای شرکت ایگرد رخ داده است).
- ارسال اشتباه کالا: گهگاه پیش میآید که آمازون (یا فروشندهی کالا) محصولات را به اشتباه ارسال میکند. برای مثال، انتخاب کالای شما یک کفش قهوهای با سایز ۴۲ بوده ولی آمازون رنگ یا سایز دیگری از آن کفش را ارسال کرده است.
- ارسال ناقص کالا: در برخی از موارد پیش آمده که کالای ارسالی فاقد متعلقات و تجهیزات جانبی بوده، یا نقصی در کالای دریافتی وجود داشته است. برای مثال، ریموت یک دستگاه الکترونیکی درون بستهبندی موجود نبود.
- ارسال محصول تقلبی: گاهی اوقات فروشندههای نامعتبر، محصول غیراصلی را با قیمت پایینتر به فروش میرسانند، درصورتیکه مشتریان با این تصور که لزوما هر کالایی از آمازون ارسال میشود، اورجینال است، اقدام به خرید کالا میکنند.
- ارسال محصول با بستهبندی نامناسب: بعضا محصولاتی که ارسال میشوند، دارای بستهبندی نامناسب هستند که این امر موجب از بین رفتن زیبایی ظاهری محصولات میشود.
- آسیبدیدگی کالا در هنگام تحویل: از جمله اشکالات خرید از آمازون، عدم سلامت کامل کالا در هنگام تحویل است. این مشکل ناشی از حمل نامطمئن توسط شرکتهای حمل یا بستهبندی غیراستاندارد است.
- ارسال کالای دست دوم: در مواردی نادر پیش آمده که آمازون کالایی مستعمل را بهجای کالای نو ارسال کرده است.
- تأخیر در ارسال کالا: در مواردی که حتی کالای خریداریشده پرایم بوده، شرکت آمازون با تأخیر زیادی کالا را به دفتر آمریکای شرکت ایگرد تحویل داده است.
موارد بالا، برخی از مشکلات خرید از شرکت آمازون در ارسال کالا بوده که ایگرد همواره در تلاش است این مشکلات را کاهش دهد. ایگرد بدین منظور راهکارهای زیر را در پیش گرفته است:
- ضمانت اصالت و سلامت: ایگرد با ارائهی تضمین اصالت و سلامت کالا، سعی در رعایت حقوق مصرفکننده دارد تا از متضرر شدن مشتریان جلوگیری کند. اگر کالای تحویلی به خریدار دچار مشکل باشد، تمام مسئولیت ناشی از آن بر عهدهی واحد خدمات پس از فروش ایگرد خواهد بود.
- آموزش نحوه خرید: برای خرید کالای مناسب، ایگرد با تدوین ویدیوهای آموزشی سعی بر آن داشته تا این امکان را برای خریداران ایجاد کند که بتوانند معتبرترین فروشندهها را در آمازون پیدا کنند.
- پشتیبانی مستمر: در صورتی که خریداران نیاز به هرگونه راهنمایی تا مرحلهی ثبت سفارش در سایت ایگرد داشته باشند، تیم پشتیبانی ایگرد بهطور کامل در کنار شما خواهد بود تا کالای مد نظر خود را خریداری کنید. همچنین اگر مشتری کالایی را از فروشندهی نامعتبر تهیه کند، به خریدار اطلاعرسانی خواهد شد.
علاوهبر مشکلات خود آمازون، دشواریهای دیگری نیز در فرایند انتقال کالا به مشتری وجود دارد. برای مثال بهدلیل وجود مشکلات فعلی، امکان حمل مستقیم به ایران وجود ندارد؛ بدین جهت در ابتدا کالاها باید به کشور ترکیه منتقل و سپس به ایران حمل شود.
همچنین در برخی از موارد، اتفاق افتاده است که محصول بهطور سالم از شرکت آمازون به دفتر ایگرد منتقل شده ولی پس از ارسال به مشتری توسط شرکتهای حملونقل داخلی دچار آسیبهای جدی همچون شکستگی شده است.
نحوه محاسبه قیمت و مدت زمان تحویل سفارشات
هزینه سفارش شامل قیمت ارزی کالاها براساس نرخ حواله آزاد، هزینه حمل هوایی، عوارض و کارمزد ۷ الی ۱۱ درصدی شرکت است. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد سایت ایگرد، اعلام هزینه نهایی کالا در هنگام خرید است. بدین ترتیب که در صورت نوسان قیمت ارز یا هر مورد دیگر، مشتری پس از خرید هیچگونه هزینهی اضافهای پرداخت نخواهد کرد و ایگرد موظف است خرید مشتری را با همان قیمت اعلامشده انجام دهد و محصول را به دستشان برساند.
مدت زمان تحویل کالاها برای سفارشها از آمازون، چنانچه محصول پرایم باشد (فروشنده خود آمازون یا داخل آمریکا باشد)، بین ۳ الی ۴ هفته و اگر محصول غیرپرایم باشد (از کشور دیگری غیر از آمریکا ارسال شود، مانند چین)، بین ۱.۵ الی ۲ ماه زمان خواهد بود.
زمان تحویل برای خرید از سایتهای چینی بین ۱.۵ الی ۲ ماه میباشد و همچنین دیگر سایتها براساس سفارش مدنظر مشتری، زمان تحویل مشخص و اطلاع داده خواهد شد.