1611 ماکسیم؛ نخستین سامانه درخواست خودروی آفلاین در ایران
سامانه هوشمند خدمات حملونقل ماکسیم بیلبوردهای تبلیغاتی خود را با شعار «ماکسیم، یک تاکسی در جیب شما» و نشان سرویس ۱۶۱۱ در ۱۸ نقطه شهر تهران و تبلیغات مترویی خود را در ۱۴ رام قطار مترو با شعار «راننده پشت خطه» به نمایش گذاشته است.
به همین بهانه، نگاهی به خدمات متمایز این سرویس بهخصوص سامانه درخواست خودروی آفلاین 1611 خواهیم انداخت.
سامانه هوشمند خدمات حملونقل ماکسیم از مهرماه ۱۳۹۶ فعالیت خود را در ایران آغاز کرد. این سامانه در مدت یک سالونیم فعالیت خود در ایران، بستری ویژه در بیش از ۱۰۰ شهر را برای ارائه خدمات هوشمند جابهجایی ایجاد کرده است.
در طول یک سالونیم فعالیت ماکسیم در ایران، این اپلیکیشن بیش از ۸۷۵ هزار دانلود در کافه بازار، بیش از ۱۷ هزار دانلود در ایراناپ، بیش از ۱۴۳ هزار دانلود در سیباپ و بیش از ۴۹ هزار دانلود در گوگلپلی داشته است.
اخیراً کافه بازار، دادههای سالانه خود را در قالب گزارشی منتشر کرده که نشان میدهد ماکسیم یکی از پنج اپلیکیشن پرطرفدار در میان همه برنامههای حوزه سفر شامل تاکسیهای آنلاین، خرید بلیت و مسیریابی بوده است.
دادههای منتشرشده حاکی از آن است که نصب اپلیکیشن اندروید سامانه هوشمند خدمات حملونقل ماکسیم در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است که این، خود از افزایش چشمگیر محبوبیت این اپلیکیشن در میان کاربران خبر میدهد.
این سامانه که بیشترین رشد نصب را در میان تاکسیهای آنلاین داشته، محبوبیت خود را مدیون سرویسهای ویژه و امکانات منحصربهفردی است که در اپلیکیشن خود گنجانده است.
از جمله این ویژگیها میتوان به امکان درخواست همزمان چند خودرو، امکان رزرو سفر از قبل، انتقال باقیمانده پول نقد سفر بهصورت شارژ حساب کاربری، امکان ویرایش سفر و روش پرداخت، امکان افزودن چند مقصد، امکان جستجوی سریع آدرس با نقشهای دقیق، و امکان افزودن خدمات تکمیلی و گزینههای درخواستی از قبیل «عجله دارم»، «کمک راننده»، «انعام به راننده»، «کولر» و غیره اشاره کرد. همچنین در سال گذشته سامانه ماکسیم، سرویسهای ویژهای را همچون سرویس بانوان، حمل خودروهای سبک باری و سفر با موتورسیکلت، به اپلیکیشن مسافر خود افزوده است.
از ویژگیهای اپلیکیشن ماکسیم که سبب استقبال از این سامانه شده، میتوان به امکان رزرو سفر، انتقال باقیمانده پول نقد سفر به حساب مسافر، درخواست همزمان چند سفر و گزینه «عجله دارم» اشاره کرد. با گزینه «رزرو سفر» شما میتوانید از قبل و مثلاً برای ساعتی مشخص از فردا سفری را درخواست کنید.
در صورت پذیرفتن درخواست شما از سوی راننده، او در ساعتی مشخص در محل موردنظر شما حضور خواهد داشت. در پرداخت نقدی کرایه سفر، میتوانید بهجای دریافت سایر پول از راننده، از او بخواهید که آن را به حساب کاربریتان منتقل کند و حساب شما از این طریق شارژ خواهد شد.
سامانه هوشمند خدمات حملونقل ماکسیم مهرماه ۱۳۹۷ با رونمایی از مرکز تماس ۱۶۱۱، قابلیت جدید خود را که برای نخستین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفته است، به کاربران خود عرضه کرد. این سرویس امکانی تازه از این سامانه است که میتوان با شماره گیری ۱۶۱۱ و تعیین مبدا و مقصد از خدمات ماکسیم، بدون نیاز به اینترنت استفاده کرد.
از جمله خدمات ارائهشده در سامانه ۱۶۱۱ میتوان به امکان رزرو خودرو برای ساعت و روز دلخواه، مشخص بودن هزینه سفارش پیش از آغاز سفر، پشتیبانی رایگان و ۲۴ ساعته ازطریق پیامک و تماس تلفنی، امکان ثبت سفارش ازطریق شماره 1611 در هر ساعت از شبانهروز، ثبت درخواستهای تکمیلی همچون نیاز به صندلی کودک در خودرو، همراه داشتن بار یا چمدان و نیز امکان افزودن مقصدهای دوم، سوم و... اشاره کرد.
با این سرویس جدید، افرادی که از تلفنهای هوشمند استفاده نمیکنند، اتصال به اینترنت برایشان مقدور نیست یا به هردلیلی نمیتوانند از امکانات آنلاین ماکسیم استفاده کنند، کافی است با شماره 1611 تماس بگیرند و آدرس مبداء و مقصد خود را به اپراتور ماکسیم اعلام کنند.
گفتنی است مراحل رد یا قبول درخواست مسافر، هرلحظه ازطریق پیامک یا تماس تلفنی به اطلاع مسافر میرسد. پس از تعیین راننده و پذیرش سفارش توسط وی، اطلاعات راننده شامل نام و نام خانوادگی، شماره پلاک خودرو، رنگ و مدل آن، زمان رسیدن راننده به مشتری و نیز هزینه سفر توسط اپراتور به مسافر اعلام میشود.