دوربین های روز دنیا در مقداد آی تی موجود شد

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خرید دوربین عکاسی و انتخاب مدل مناسب آن موضوعی بسیار مهم است و هر شخص حرفه‌ای یا آماتور به راهکارها و اطلاعاتی برای انتخاب و خرید آن نیاز دارد.
تبلیغات

هر ساله در بازار فروش دوربین‌های دیجیتال، تعدادی دوربین مشخص به‌عنوان پرفروش‌ترین و بهترین دوربین‌ عکاسی شناخته می‌شوند و کاربران نیز بدین‌منظور به‌دنبال خرید دوربین مناسب خود از بین فهرست برترین دوربین‌های سال هستند.

در این مطلب، مقداد آی ‌تی تلاش کرده است با معرفی انواع دوربین، کارکردهای آن‌ها، برندهای تولیدکننده و ارائه فهرست برترین دوربین‌های سال ۲۰۲۰ راهنمایی مناسب برای خرید دوربین مخاطبان باشد. همچنین، علاقه‌مندان به اخبار و موضوعات دنیای تکنولوژی می‌توانند با دنبال‌کردن مجله مقداد آی ‌تی، از سایر اخبار مرتبط با گجت‌های مختلف و کامپیوتر و الزامات آن مانند کیس کامپیوتر، انواع کنسول بازی، لپ‌تاپ و بسیاری دیگر از محصولات دیجیتال مطلع شوند.

با انواع دوربین عکاسی آشنا شوید

دوربین‌های عکاسی انواع مختلفی دارند و عکاسان از هر یک در موقعیت‌ها و مراحل مختلفی از کار عکاسی استفاده می‌کنند. به‌طور‌کلی، سه نوع دوربین عکاسی وجود دارد که عکاسان مختلف استفاده می‌کنند. از هر یک از این سه نوع دوربین می‌توان به‌صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بهره برد و انتخاب هر دوربین برای عکاسی به کاربری آن باز‌می‌گردد. سه نوع دوربین عکاسی عبارت‌اند از: دوربین DSLR و دوربین کامپکت و دوربین ورزشی.

دوربین DSLR را می‌توان پراستفاده‌ترین و اصلی‌ترین دوربین در بین تمامی عکاسان حرفه‌ای دانست. این دوربین شامل دو بخش اصلی بدنه دوربین و لنز دوربین است. در دوربین‌های DSLR، لنز قابلیت جدا و وصل و تعویض شدن دارند؛ از‌این‌رو، عکاسی‌های مختلفی می‌توان با این نوع دوربین انجام داد.

دوربین‌های DSLR تنظیمات مختلفی دارند که در کیفیت نهایی عکس به‌واسطه تنظیم مؤلفه‌هایی مانند سرعت شاتر و اندازه دیافراگم و میزان نور (ایزو) تأثیر‌گذار است. دوربین DSLR فقط مناسب افراد حرفه‌ای نیست و آماتورها نیز می‌توانند آن را بخرند و برای یادگیری تخصصی عکاسی از آن استفاده کنند.

meghdadit-2

دوربین کامپکت پرتقاضاترین دوربین در بین تمامی افراد است و به‌عنوان دوربین خانگی نیز شناخته می‌شود. دوربین‌های کامپکت دوربین‌هایی کوچک با لنزهایی دائمی هستند که روش استفاده از آن‌ها بسیار راحت است و برخلاف دوربین‌های DSLR، منو تنظیمات دیافراگم و شاتر و ایزو را ندارد. افراد آماتور و غیرحرفه‌ای از این نوع دوربین به‌دلیل راحتی و قیمت ارزان‌تر استفاده می‌کنند و بسیاری از خانواده‌های نیز آن را برای ثبت لحظات خوش با‌هم‌بودن به‌کار می‌برند.

دوربین‌های ورزشی نوع خاصی از دوربین است که کاربری و امکانات خاص خود را دارد. دوربین‌های ورزشی را با نام‌های دوربین اکشن یا گوپرو نیز می‌شناسند. این دسته از دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های کوچکی به‌شمار می‌آیند که نصب‌شدنی هستند و برای ثبت لحظات ماجراجویانه و ورزشی به‌کار برده می‌شوند. ضد‌آب و ضد‌ضربه بودن جزو قابلیت‌های مهم‌ این دوربین است. از دوربین‌های اکشن عموما برای ثبت ویدئو و گرفتن فیلم استفاده می‌شود؛ از‌این‌رو، قابلیت‌هایی مانند ثبت ویدئو تایم‌لپس نیز روی دوربین اکشن وجود دارد.

تفاوت دوربین‌های حرفه‌ای و آماتور در چیست؟

دوربین‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند؛ اما قبل از معرفی این تفاوت‌ها، بهتر است حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای‌ بودن دوربین‌ها را براساس نوع دوربین مشخص کنیم. به‌طور‌کلی، دوربین‌های DSLR در دسته دوربین‌های حرفه‌ای و دوربین‌های کامپکت در دسته دوربین‌های غیر‌حرفه‌ای قرار می‌گیرند؛ البته در شرایطی نیز مدل‌های خاصی از دوربین کامپکت وجود دارند که جزو دسته‌ دوربین‌های حرفه‌ای نیز قرار می‌گیرند.

دلیل قرارگیری دوربین DSLR در دسته دوربین‌های حرفه‌ای داشتن منو تنظیمات، امکان استفاده از لنز‌های متغیر، بهره‌مندی از حسگرهای بیشتر و قابلیت‌هایی همچون داشتن فلش و لرزش‌گیر است. دوربینی با چنین مشخصاتی برای استفاده افراد حرفه‌ای مناسب‌تر است که به ثبت عکس در شرایط گوناگون نیاز دارند؛ بنابراین، از آن‌ها به‌عنوان دوربین حرفه‌ای یاد می‌شود. درمقابل، دوربین‌های کامپکت به‌دلیل استفاده از لنز ثابت و نداشتن منو تنظیمات و بهره‌مندی از حسگرهای کمتر جزو دسته دوربین‌های آماتور هستند و افراد غیر‌حرفه‌ای نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برترین برندهای تولیدکننده دوربین در دنیا

امروزه، شرکت‌های مختلفی در تولید و ساخت دوربین‌های عکاسی فعالیت می‌کنند؛ اما مهم‌ترین و در‌واقع سردمداران این صنعت شرکت‌هایی مانند نیکون، کانن، سونی و فوجی‌فیلم هستند. این چهار شرکت از گذشته تا امروز جزو برندهای محبوب‌ تولید‌کننده دوربین عکاسی هستند که عکاسان معروف نیز محصولاتشان را خریده‌اند.

پیشنهاد مقداد آی‌ تی برای تهیه دوربین عکاسی چه برای استفاده حرفه‌ای و چه برای استفاده روزمره و خانگی، خرید دوربین از یکی از چهار برند معرفی شده است. همچنین، در فروشگاه مقداد آی ‌تی برترین دوربین‌های عکاسی چهار برند نیکون، کانن، سونی و فوجی‌فیلم موجود است که با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت در‌اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

meghdadit-3

معرفی ۱۰ دوربین حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای برتر در سال ۲۰۲۰

دوربین عکاسی و انتخاب آن به عوامل مختلفی بستگی دارد و انتخاب بهترین دوربین عکاسی ممکن است کاری دشوار باشد. از‌این‌رو، کارشناسان مقداد آی ‌تی براساس کاربری‌های مختلف، برند تولیدکننده، قیمت و میزان فروش ۱۰ مدل برتر دوربین‌های سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کند. در این فهرست، از تمامی برندهای مشهور جهان دوربینی معرفی شده تا هر شخص براساس علاقه و کارش بتواند دوربین دلخواه خود را انتخاب کند.

  • نیکون Z6
  • فوجی‌فیلم X-T30
  • سونی آلفا A7 III
  • نیکون D850
  • نیکون Z50
  • الیمپوس OM-D E-M10 Mark III
  • کانن EOS Rebel SL3 / EOS 250D
  • پاناسونیک Lumix ZS200 / TZ200
  • پاناسونیک Lumix G95 / G90
  • الیمپوس Tough TG-6

دوربین‌های معرفی‌شده براساس نظرات و تجارب برترین عکاس‌های حال حاضر دنیا انتخاب شده‌اند و اکثر آن‌ها نیز در دسته دوربین‌های حرفه‌ای قرار دارند. عواملی مانند کیفیت بدنه و ارگونومی دستگاه، سایر حسگرها، میزان رزولوشن، میزان فوکوس، قیمت و قابلیت‌های خاصی مانند تشخیص چهره و منو داخلی دستگاه روی تعیین برترین مدل‌های دوربین عکاسی تأثیرگذار بوده است.

دوربین عکاسی را از مقداد آی‌ تی بخرید

خرید دوربین عکاسی به مشورت با افراد متخصص نیاز دارد و بهتر است این کالای دیجیتال را از مرکزی تخصصی و آگاه به انواع برندها و انواع دوربین عکاسی تهیه کرد. فروشگاه مقداد آی‌ تی با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و عرضه بهترین کالاهای دیجیتال همانند انواع دوربین عکاسی، کامپیوتر، گوشی هوشمند، کیس کامپیوتر، کیبورد کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و بسیاری دیگر از کالاها، یکی از معتبرترین مراکز فروش محصولات تکنولوژی و فناوری است. مقداد آی‌تی تمامی دوربین‌های عکاسی را همراه‌با نشان اصالت کالا و کارت گارانتی در‌اختیار مشتریان قرار می‌دهد و با تکیه بر سابقه فروشش اعتبار بیشتری در این بازار کسب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات