یا در خانه بمانید یا در خانههای استریل پینورست!
کمی که از زمان شیوع ویروس کرونا گذشت و دنیا با این ویروس آشناتر شد، برای افراد فعال در حوزه گردشگری و سفر هم مثل خیلیهای دیگر مشخص شد که این آغاز راهی جدید است و ورود به دنیایی ناشناخته؛ راهی که نیازمند کارهای جدید و حتی بعضی وقتها سخت است.
خانههای استریل پینورست
ما در پینورست متوجه شدیم که نیازها و خواستهها و دغدغههای مخاطبانمان، بهویژه در بخش مهمانان با سرعت درخورتوجهی در حال تغییر است و ما هم باید پابهپای این تغییرات با آنها جلو برویم. پس گوش دادیم و خواستههایشان را شنیدیم. مسئله اصلی این بود: «در خانه بمانید! در خانه بمانید که از همه جا امنتر است.» حالا باید پیدا میکردیم که چطور میتوانیم اقامتگاههایمان را به خانههایی امن تبدیل کنیم؛ خانههایی استریل و درنهایت به خانههای استریل؛ خانههایی که مهمان در آن حس امنیت کند و حس خانه خودش را داشته باشد؛ خانهای که بتواند با خیال راحت در آن مستقر شود.
در این شرایط، ما خانههای استریل پینورست را نه به چشم مزیت رقابتی، بلکه بهعنوان ویژگی لازم و ضروری برای هر سایت اجاره اقامتگاهی میدیدیم. نیازی به گفتن ندارد که روزبهروز تمایل مشتریها به اجاره این خانهها بیشتر میشود و جای خالی آن حتی باعث میشد مشتریهایمان را از دست بدهیم؛ پس باید راه چارهای میاندیشیدیم.
تیم تأمینکننده پینورست قهرمان اصلی داستان
بار اصلی شروع کار به دوش تیم تأمینکننده بود. مرحله اول این بود که باید در سریعترین زمان ممکن، بیشترین تعداد اقامتگاههایی را شناسایی میکرد که زمینه تبدیل به خانههای استریل داشتند و بعد از بررسی شرایط، کار مذاکره با میزبان را شروع میکرد. بعد از تأیید اولیه اقامتگاهها و توافق با میزبانها، مرحله دوم کار آغاز شد.
در ضمن حالا که ایده اقامتگاه کاملا استریل به ذهنمان رسیده بود، باید دست به کار تعیین قوانین و مقررات آن میشدیم؛ قوانین و اصولی که براساس آن میشد اقامتگاه عادی را به اقامتگاه استریل تبدیل کرد. برای همین منظور چکلیست نظافت و ضدعفونی تهیه کردیم. این لیست را تیم تأمینکننده دراختیار میزبانها قرار داد و از آنها خواست طبق همین چکلیست اقامتگاههایشان را ضدعفونی و استریل کنند.
تیم فنی پینورست وارد عمل شد
حالا دیگر نوبت تیم فنی پینورست بود تا خانههای استریل را در محصول بگنجاند. خانههای استریل پینورست را با تگ استریل و علامت از سایر اقامتگاهها جدا کردیم تا بهراحتی و سرعت دردسترس مهمانها باشند. علاوهبراین، صفحهای فرود در صفحه اصلی وبسایت قرار دادیم تا مهمانها را به صفحهای هدایت کند که در آن تمامی خانههای استریل لیست شدهاند. درضمن، کاری کردیم که در صفحات اصلی شهرها و دستهبندیهای انواع اقامتگاهها ،اولویت نمایش اقامتگاهها با خانههای استریل باشد تا دسترسی به این اقامتگاهها راحتتر شود.
تیم مارکتینگ پینورست مثل همیشه در خطمقدم
حال تیم مارکتینگ پینورست باید تبلیغات ویژهای روی خانههای استریل انجام میداد تا تعداد بیشتری از مهمانهایی که به هر دلیلی به انجام سفر ضروری در این دوران مجبور هستند، بتوانند از وجود این اقامتگاهها باخبر شوند و به آنها دسترسی داشته باشند و زحمات تیم تأمینکننده و فنی را به نتیجه برساند. تیم مارکتینگ این کار را ازطریق کانالهای ارتباطی با مخاطبانش مثل شبکههای اجتماعی، وبلاگ پینورست، انتشار در خبرگزاریها و... انجام داد.
تیم پشتیبانی پینورست حامی و همراه
درادامه تیم پشتیبانی که پل اصلی ارتباط پینورست با مهمانها است، کار را بهدست میگیرد و با انجام اقداماتی، فرایند خانههای استریل را کامل میکند. تیم پشتیبانی یک روز قبل از شروع رزرو، با مهمان تماس میگیرد و درباره تعداد مهمانان و ساعت رسیدن آنها به اقامتگاه کسب اطلاع میکند تا تعداد بستههای استریل موردنیاز مهمانها و مدت زمان لازم برای نظافت و ضدعفونی اقامتگاه را مشخص و میزبان را باخبر کند.
سپس در روز بعد، یک ساعت پس از رسیدن مهمان به اقامتگاه تیم پشتیبانی با مهمان تماس میگیرد و میزان رضایت او از وضعیت نظافت و ضدعفونی اقامتگاه را جویا و مطمئن میشود شرایط اقامتگاه مناسب است. یک روز بعد از اتمام اقامت نیز، تیم پشتیبانی پینورست با مهمان تماس میگیرد تا از وضعیت سلامتی مهمان و همراهانش مطلع شود. درنهایت درصورت وجود هرگونه علائم بیماری در مهمانان، این موضوع را به میزبان اقامتگاه اطلاع میدهند تا تمهیدات لازم را انجام دهد.
مهمانها؛ چشموگوش پینورست در خانههای استریل
مهمانهای پینورست نمایندگان و بازرسان ما در خانههای استریل هستند. دیدگاهها و بازخوردهایی که درباره خانههای استریل از مهمانهای این اقامتگاهها میگیریم، بهمراتب برایمان حساسیتبرانگیزتر است و در ماندن یا نماندن یک اقامتگاه در لیست خانههای استریل نقش مؤثری دارد. بدینترتیب که درصورت دریافت هرگونه بازخورد منفی مهمانها از وضعیت بهداشت این اقامتگاهها، تیم پینورست بهسرعت وارد عمل میشود و مجدد شرایط اقامتگاه را بررسی میکند. تمام تلاشمان را میکنیم تا نظرات مهمانها را با دقت و درست بشنویم و براساس آنها، تصمیمات و ملاحظات لازم درباره این اقامتگاهها را اجرایی کنیم.
نظرات