ترندهای طراحی سایت فروشگاهی در 2022
جدا از مواردی که در ساخت سایت ضروری هستند، یک سری موارد هم وجود دارند که یک سایت فروشگاهی به آن نیاز ندارد ولی استفاده از آن باعث میشود تا وب سایت شما پر بازده تر شود. عملکرد کلی سایت همیشه چیزی نیست که کاربران بهدنبال آن باشند. برای مثال کم پیش می آید که یک کاربر وارد یک سایت شود و بگوید که این سایت چه عملکرد خوبی دارد و خوب کار میکند. اما اگر سایت کاربرپسند باشد و سرعت خوبی داشته باشد، نظر کاربران در مورد سایت و برندتان تغییر پیدا کند.
حال این سؤال برای اکثر افراد به وجود می آید که برای طراحی سایت فروشگاهی ما باید به چه مواردی توجه داشته باشیم و چه مواردی اهمیت زیادی دارند؟ اگر شما از ترند های داغ سال و جدید درون وب سایت خود استفاده کنید، به مشتریان خود غیر مستقیم می گویید که شما به روز هستید. بعلاوه داشتن یک وب سایت خوب و باحال اصلا فعالیت بدی به حساب نمی آید. اگر شما هم در مورد این ترند ها کنجکاو هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
استفاده از چیدمان غیر متعارف در طراحی سایت
برخی از وب سایتهای فروشگاهی طراحی سایت متفاوتی دارند. آنها به گونه ای طراحی شدهاند که از همه رقبا متفاوت هستند. گاهی اوقات مردم انتظار یک چیز ساده را دارند ولی شما یک طراحی فوقالعاده و با کلاس را به آنها نمایش می دهید. این مسئله باعث میشود تا آنها خیلی راحتتر از برند و کسبوکار شما خرید کنند. استفاده از یک طرح بندی چشم گیر، اولین راهی است که با استفاده از آن شما میتوانید طراحی سایت فروشگاهی خود را بهبود ببخشید. برای مثال، شما میتوانید، هر بخش را - چه یک عکس یا یک عنصر متنی - با یک بلوک رنگ جداگانه مشخص شود. مثلا رنگ صورتی و سبز رنگهای غالب سایت باشد. چراکه طرح غیر معمول یک پالت رنگ غیر معمول میخواهد. درحالیکه سایتهای فروشگاهی با ارائه عکس محصولات سعی در جذب کاربر دارند، شما میتوانید با استفاده از رنگ و تغییرات ساده پس زمینه سایت خود را نسبت به رقبا متمایز کنید.
بهبود وضعیت شخصیسازی در طراحی سایت
دیگر مسئله مهمی که در طراحی سایت فروشگاهی شما باید به آن توجه داشته باشید، قوی تر کردن میزان شخصیسازی در وب سایت است. کاربران با سلایق مختلفی به وب سایت شما وارد میشوند. اگر شما دوست دارید تا روی همه افراد تأثیر گذار باشید، مطمئناً نمیتوانید از یک قالب خسته کننده استفاده کنید. اما حال یک سؤال مهم به وجود می آید. آیا شما قدرت تغییر همه قسمت های مختلف وب سایت خود را دارید؟ مطمئناً پاسخ به این سؤال نه است!
برخی از سایتهای فروشگاهی یک راهحل خاص را برای این مشکل پیدا کردهاند. آنها از کاربران استفاده میکنند تا بازخورد های خاصی دریافت کنند. هدف نهایی یک وب سایت فروشگاهی کسب درآمد ازطریق فروشگاه آن است. بااینحال از زمانی که کرونا شروع به تأثیر گذاری روی مردم در سراسر جهان کرد، خیلی از شرکتها مزایای استفاده از شخصیسازی را مشاهده کردند. آنها از سرویسهایی استفاده کردهاند تا کاربران فکر کنند که واقعا در طراحی سایت دخالت داشته و نظر آنها ارزشمند است.
به این صورت آنها به کسبوکار مورد نظر خیلی راحتتر اعتماد کرده و از خدمات کلی و جامع آن استفاده کردهاند. این مسئله میتواند روی طراحی سایت فروشگاهی شما تأثیرات زیادی بگذارد. البته، شما باید مطمئن شوید که در اجرای این طرح با هیچ مشکل خاصی مواجه نمی شوید.
استفاده از منوهای عمودی
منو های افقی در طراحی سایت قبلا ترند بودهاند. در زمان های قدیم کاربران دوست داشتند تا از منو های افقی استفاده نمایند. ولی امروزه همه چیز تغییر پیدا کرده است. امروزه منو های عمودی در میان وب سایتهای فروشگاهی بهشدت محبوب شدهاند. وب سایتهایی که دوست دارند تا خود را با مد روز ارتقا دهند و متفاوت به نظر برسند، حتماً باید از منو های عمودی استفاده نمایند. این ایده میتواند یک ایده نسبتاً ساده به حساب بیاید. اما، همین ایده ساده روی نظر کاربران در مورد وب سایت شما تأثیر گذار است. فقط کافی است که به این مسئله توجه داشته باشید. امروز کاربران زیادی از دستگاههای هوشمند همچون تلفن های همراه استفاده میکنند. استفاده از چه منویی در گوشی هوشمند بازدهی بالایی دارد؟ مطمئناً استفاده از منو های عمودی.
تبدیل موارد فیزیکی به دیجیتالی در طراحی سایت
یکی از دیگر مباحث مهمی که در هنگام طراحی سایت فروشگاهی شما باید به آن توجه داشته باشید، تبدیل موارد فیزیکی به دیجیتالی است. این ممکن است که یک مسئله خیلی بزرگ و عجیب به نظر برسد که از فیلمهای علمی تخیلی به دست آمده است اما، توضیح آن خیلی ساده تر است. اکثر فعالیتهایی که در زمان های گذشته به صورت حضوری انجام می شدند، امروز به صورت آنلاین صورت میگیرند. مثلا خرید مواد غذایی و ثبت سفارش از رستوران ها یکی از مهم ترین مثال های مربوط به این قضیه به حساب می آید. خرده فروشان قبلا ترجیح می دادند تا خدمات خود را به صورت حضوری ارائه کنند ولی امروزه همه چیز تغییر پیدا کرده است.
البته که سفارش غذا و مواد خوراکی فقط یک مثال ساده در این زمینه بود. شما میتوانید فعالیتها و کار های مختلفی را در این زمینه انجام دهید. همه این فعالیتها بهشدت مهم و پر اهمیت بوده و روی فعالیتهای اصلی شما تأثیر گذار هستند. حتی امروزه برنامه هایی طراحی شدهاند که میتوانند محیط بیرون را به مردم نشان دهند و مردم دیگر نیازی به خارج شدن از خانه خود ندارند.
استفاده از طرحهای رنگی اغراق آمیز
همه ما می توانیم با دیدن یک عکس تشخیص دهیم که بیش از حد نوردهی شده است، اما رنگ هایی که به نظر می رسد کمی بیشتر از حد معمول ظاهر میشوند چطور؟ برای مثال در برخی از سایتها نیاز است تا از عکسهای مجلل و باشکوه استفاده کرد. مانند سایتهای دکوراسیون داخلی. برای جلب نظر کاربران یا ایده داده به کاربران نیاز است تا از عکسهای مجلل استفاده کرد. در این نوع سایتها استفاده از عکس هایی که رنگهای اغراق آمیز شده دارند بسیار در جلب نظر کاربران مهم است. برای مثال عکسهای مبلمان کنار استخر را در نظر بگیرید، استخرهای آبی خیرهکننده با صندلی های سفید تند تضاد دارند، اگر شما از چنین عکس هایی استفاده کنید، قطعاً نظر کاربران را جلب خواهد کرد.
ایجاد تجربیات حسی برای کاربران
هنگام طراحی سایت میتوانید از المان هایی استفاده کنید که بازدیدکنندگان سایت را سرگرم کند. مثلا از صدای گوش نواز برای کلیک ماوس استفاده کنید. یا از انیمیشن هایی استفاده کنید که علاوه بر جلب نظر کاربران، آنها را به مسیر مورد نظر هدایت کند.
نتیجهگیری
کاربران بیشتر از عملکرد خوب سایت به زیبایی بصری و به روز بودن سایت نیز توجه ویژه دارند. در این مقاله سعی شد ترندهای طراحی سایت فروشگاهی 2022 مطرح شود. اگر قصد طراحی یا ریدیزاین سایت فروشگاهی خود را دارید با رعایت نکات بالا میتوانید سایت کاربرپسند طراحی کنید. شرکت کیان تجارت سایتهایی که طراحی میکند، همگام با جدیدترین ترندهای روز است. و بهتر است بدانید که تیم طراحی سایت و پشتیبانی کیان تجارت بعد از پیادهسازی سایت با انجام تست A/B از عملکرد سایت اطمینان حاصل میکند.