تأثیر طراحی لوگو خوب در برندینگ و کسبوکار
شما باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا جلوه و مرکز برند خود را حفظ کنید و آن را بیشتر شناسایی کنید. طراحی لوگو خوب میتواند راه پیش روی شما را در مسیر برندینگ هموار کند؛ اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که حتماً طراح لوگو حرفهای را انتخاب کنید. ما مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر را به شما معرفی می کنیم، چراکه با استادان و همکاران باتجربهای که دارد، میتواند انتظارات شما را در این زمینه برآورده کند.
تعریف طراحی لوگو
همانطورکه در ابتدا گفته شد، یکی از بهترین روشها برای بهدستآوردن ارتباط و اعتبار، طراحی لوگویی حرفهای است که با مدل کسب و کار شما همسو باشد.
لوگو بیان بصری برند و عنصر سازنده آن است. لوگوهایی که بهخوبی طراحی شدهاند، به شرکت شما کمک میکنند تا به برجستگی و تمایز در میان پایگاه مشتریان دست یابد. توجه را به خود جلب میکند و اگر بهدرستی انجام شود، تأثیر اولیه خوبی بر جای میگذارد.
کارشناسان بیان میکردهاند که ۷۵ درصد مردم یک برند را با لوگو آن میشناسند؛ درنتیجه، لوگو خوب نیز برای دستیابی به پایداری و رشد بسیار مهم است.
اهمیت طراحی لوگو در رشد کسبوکار
برای کشف اهمیت لوگو در رشد کسبوکار، اجازه دهید به موضوع عمیقتر نگاه کنیم:
اولین تصور از برند شما در ذهن مشتریان است
لوگو شما برند شما را به مصرفکنندگان معرفی میکند. تصاویر لوگو قدرتمند اولین تصور قوی را در اذهان ایجاد میکنند که علاقه مشتریان را برمیانگیزد و آنان را ترغیب میکند تا اطلاعات بیشتری درباره کسبوکار کشف کنند.
کارشناسان در این زمینه گزارش میدهند که شما و کسبوکارتان فقط یک پنجره هفتثانیهای برای ایجاد برداشت اولیه فرصت دارید. لوگو این قابلیت را دارد که مردم را به قضاوت فوری (شکلگرفتن نظر شخصی سریع در ذهن) و تعامل با شما ترغیب کند. هنگامیکه به لوگو خوبی برای تأثیرگذاری بر اذهان مشتریانتان دست یافتید و مشتریان را به فروشگاه فیزیکی یا الکترونیکی خود دعوت کردید، به احتمال زیاد از شما خرید میکنند.
از سوی دیگر، فقدان لوگو چشمانداز ضعیفی ایجاد میکند که میتواند مشتریان بالقوه را از خود دور کند. فرقی نمیکند که محصولات شما از بهترین کیفیت برخوردار یا تیم خدمات مشتری بسیار شایسته باشد. اگر نتوانید برداشت اولیه مناسبی ایجاد کنید، بهطورمستقیم بر توانایی شما برای رشد کسبوکارتان تأثیر میگذارد.
شرکتهای طراحی لوگو زیادی وجود دارد که میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند؛ اما مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر با طراحان خبرهای که دارد، در تمامی مسیر طراحی لوگو شرکت شما با صبر و حوصله بهترین نتیجه را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت مناسب به شما ارائه میدهند.
به برند هویت میدهد
هویت و طراحی برند مناسب به تصویر برند معتبر تبدیل میشود و کسبوکار شما را جذابتر و محبوبتر میکند. لوگو شما اساس هویت برند شما را تشکیل میدهد که برای تشخیصپذیرتر شدن و رشد نهاد تجاری بسیار مهم است.
لوگوهای متقاعدکننده یک رنگ با یک تصویر هستند یا میتوانند نام برند شما را در فونت امضای مرتبط با کسبوکار شما داشته باشند. رنگ و استایل لوگو در تمام کانالهای بازاریابی شما ازجمله ایمیلها، صفحات فرود، بستهبندی، کارتهای ویزیت و... ظاهر می شود.
براساس نظر کارشناسان، استفاده از رنگی مشخص در لوگو شما میتواند شناخت برند شما را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. تودهها رنگ خاصی را با کسبوکار شما مرتبط میکنند و شناخت برند را افزایش میدهند. این بدانمعناست که افراد بیشتری لوگو شما را با تجربه مشتری خوب و محصولات باکیفیت مرتبط می دانند و درنتیجه، فروش شما را بهطور تصاعدی بهبود میبخشند.
طراحی لوگو مطلوب وفاداری مشتریان به خدمات شما را افزایش میدهد
مشتری وفاداری به برند را ازطریق تحویل مداوم محصولات باارزش، تمرکز بینظیر بر تجربه و خدمات مشتری و ثبات در همه جنبهها بهدست میآورد. مدتزمان زیادی طول میکشد تا وفاداری به برند را تقویت کنید که درنهایت باعث میشود مشتریانی دوباره به شما برگردند.
طبق گفته Invesp (اینوسپ) هزینه جذب مشتری پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری است؛ بنابراین، اگر بهدنبال گسترش کسبوکار خود با بهحداقلرساندن هزینههای اولیه هستید، باید بر تقویت وفاداری برند خود در میان مصرفکنندگان تمرکز کنید. شما میتوانید برای مشاوره در طراحی لوگو کسبوکار خود به طراحان مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر مراجعه کنید. اعضای این مؤسسه با صبر و حوصله در طول طراحی لوگو بینظیر برای کسبوکار شما به مشتریان مشاوره میدهند.
لوگو شما نقشی حیاتی در برانگیختن این وفاداری در ذهن پیروان پرشور شما دارد. این لوگو بهعنوان نمادی آشنا عمل میکند و نشاندهنده قابلاعتماد و دردسترس بودن و محصولات باکیفیت است. مصرفکنندگان هر بار که برای خرید محصولاتتان در بازار هستند، بهدلیل لوگو شما بهسمت فروشگاهتان کشیده می شوند.
بنابراین، داشتن لوگو باید یکی از اولویتهای اصلی شما باشد؛ زیرا برای موفقیت کسبوکار شما بسیار مهم است.
مشتریان هدف را جذب میکند
یکی از اهداف اصلی کسبوکار، جذب مشتریان بیشتر ازطریق تکنیکهای بازاریابی بصری است. لوگو بهطور برجسته روی مطالب تبلیغاتی ظاهر میشود و تأثیر تبلیغات را روی اذهان عمومی چند برابر میکند و اساس هر کمپین بازاریابی برای جذب مشتریان هدف را تشکیل میدهد.
کارکرد طراحی لوگو در کسبوکار
درادامه، به چگونگی کارکرد طراحی لوگو در کسبوکار اشاره میکنیم. طراحی لوگو، ازجمله رنگها و استایل، با ایدئولوژی کسبوکار شما و محصولاتتان هماهنگ است.
رنگ
بهعنوان مثال، هنگامیکه پالت رنگی خاص را برای لوگو و برند خود انتخاب میکنید، بهدنبال برانگیختن احساسات خاص در مشتریان خود هستید. قرمز نشاندهنده برندی پرسروصدا و پرشور و جوان است. آبی نشاندهنده آرامش و آگاهی معنوی است؛ درحالیکه زرد بهمعنای شاد، دوستانه، پرانرژی و... است. هر رنگ با جمعیتشناسی خاصی طنینانداز میشود و آنها را بهسمت محصولات شما جذب میکند.
فونت
بهطور مشابه، فونت لوگو درباره شخصیت و ارزشهای شرکت شما صحبت میکند و مخاطبی را هدف قرار میدهد که میخواهید به برند شما علاقهمند شود. فونت باوقار و سنتی با طراحی مینیمالیستی برندی را با پایگاه مصرفکننده بالغ منتقل میکند. برعکس، فونت گرد با منحنیهای نرم بیشتر برای برندهای کودکان مناسب است؛ زیرا جذاب و راحت بهنظر میرسد.
مشتریان
۱. مرتبط: لوگو تصویری بصری از یک نام تجاری است؛ بنابراین، باید به شرکتی که نماینده آن است، مربوط باشد. کسبوکارهای کوچک باید خود را در بازار تثبیت و لوگویی ایجاد کنند که با طرح کسبوکار آنها مشخص و متناسب با موقعیت کاری آنها طراحی شده باشد.
۲. مقیاسپذیر: ازآنجاکه لوگو شما روی تمام مطالب فیزیکی و بازاریابی آنلاین شما ظاهر میشود، باید مقیاسپذیر باشد. مقیاسپذیری اجازه میدهد تا لوگو بدون ازدستدادن پیام پنهانی که در خود دارد، اندازه آن را افزایش یا کاهش دهد. بنابراین، لوگو مناسب بهاندازه کافی برای استفاده در تمام کانالهای بازاریابی قدرت فریبنده دارد.
۳. خاطرهانگیز: لوگو بهیادماندنی توجه مخاطب را به خود جلب میکند و خود را در ذهن بینندگان جای میدهد. همچنین، حتی پس از آنکه فرد لوگو را فقط یک بار مشاهده کرده باشد، بهراحتی میتواند آن را بهخاطر آورد.
۴. همیشگی: ازآنجاکه لوگو شما نمایش گرافیکی کسبوکار شماست، میخواهید حتی پس از سالها ثابت بمانید. در طراحی لوگو خود، عمر طولانی را هدف قرار دهید؛ زیرا علیرغم تغییر روندها، باید ماندگار باشد.
۵. متمایز: لوگو تأثیرگذار برند شما را در بازار شلوغ برجستهتر و آن را از رقبا متمایز میکند؛ بنابراین، مطمئن شوید که لوگو شما گسسته است و شبیه هیچ لوگو دیگری در منظرهای است که در آن قرار گرفته است. برای دریافت لوگو یونیک و کاملاً خلاقانه میتوانید طراحی لوگو خود را بهدست طراحان مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر بسپارید.