لذت همزمان از جنگل و دریا با اجاره ویلای شمال از جاباما

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
کمتر کسی است که از سفر به شمال، انتظار دیدن جنگل‌های سبز و پر دار و درخت و مناظر زیبای دریای خزر را نداشته باشد.
تبلیغات

اصولا در همه جای جهان قرار داشتن دریا و جنگل در نزدیکی هم یکی از ویژگی‌هایی است که باعث بالا رفتن جاذبه‌های گردشگری می‌شود و این طبیعت زیبا و خدادادی در بسیاری از مناطق شمال قرار دارد و شما می‌توانید با اجاره ویلا از جاباما در این منطقه از این طبیعت لذت ببرید.

یکی از بخش‌های شمال که می‌توان برای لذت بردن از جنگل سرسبز و دریای آبی انتخاب کرد، شهر رامسر است که با اجاره ویلا شمال در این منطقه، می‌توان از همسایگی دریا و جنگل نهایت استفاده را برد. در واقع شما در هر قسمتی از رامسر و حومه آن که ویلا اجاره کنید، می‌توانید دسترسی خوبی به دریای آبی و جنگل سرسبز داشته باشید. شهر زیبای رشت در استان گیلان نیز از جاهایی است که نه تنها از زیبایی‌های شهری فراوانی برخوردار است، بلکه در اطراف آن جاهایی وجود دارد که امکان لذت بردن همزمان از دریا و جنگل وجود دارد. در این مقاله با این دو شهر و امکانات تفریحی آن بیشتر آشنا می‌شوید.

کپی لینک

وقت گذراندن در جنگل های سرسبز رامسر

رامسر را عروس شهرهای استان مازندران خوانده‌اند زیرا این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی زیاد و منحصر به فردی است که در کنار همسایگی کوه، جنگل و دریا، مناظری بکر آفریده است. بخشی از این زیبایی مدیون ترکیب کوه و جنگل با یکدیگر است که کوهستان جنگلی را ایجاد کرده است یعنی کوه‌هایی سرسبز با درختانی سر به فلک کشیده و متنوع. این ترکیب دارای مناظر بی‌نظیری است که وقت گذراندن در این جنگل های سرسبز را به تجربه‌ای بی‌نظیر بدل می‌کند.

زیباترین و معروف‎ترین جنگل رامسر جنگل دالخانی یا دالان بهشت نام دارد. این جنگل که در یک مسیر سرسبز قرار دارد یک تونل سبز درختی را در خود جای داده است. اجاره ویلا شمال این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر لذت بردن از این جنگل زیبا از چندین آبشار به نام‌های ممشلم، سیاسرت، صفارود، ایج و ازارک دیدن کنید. هم‌چنین شما می‌توانید در کنار رودخانه‌های چالک رود و ترک رود وقت بگذرانید و یا سایر جاهای دیدنی طبیعی نظیر مزارع چای، آبشار ایج، سد میجران، قلعه مارکوه، آبشار سیاسرت و غار یاغی لوکا را تماشا نمایید.

کپی لینک

معرفی ییلاقات و جنگل های سرسبز رامسر

جنگل های سرسبز رامسر و منطقه کوهستانی این شهر دارای ییلاقات زیبایی است که هر کدام از آنها می‌توانند مقاصدی عالی برای گردشگری و سفر به شمال باشند. این ییلاقات به اندازه‌ای جالب توجه هستند که شما می‌توانید تمام مدت سفر خود را در یکی از آنها بگذرانید. خوشبختانه اکثر این مناطق دارای کلبه‌ها و خانه‌های ویلایی برای اسکان مسافران هستند و شما با اجاره کردن یکی از آنها، مطابق سلیقه‌تان، می‌توانید در هر کدام از این بخش‌های ییلاقی مستقر شوید.

چند نمونه از روستاها و مناطق ییلاقی رامسر عبارتند از:

  • جواهرده: منطقه‌ای معروف با هوایی عالی، طبیعتی بکر که در ۲۷ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد و پارک جنگلی صفارود و دریاچه قو در نزدیکی آن است. قایق‌های پدالی و آلاچیق‌های چوبی در دریاچه قو برای تفریح و لذت بردن آماده هستند.
  • گرسماسر: واقع در در 40 کیلومتری رامسر است و معنی نام آن مکانی بالای بهشت است. این روستا با دشت‌های بی‌نظیر و کوهی به نام دزکول که امکان دیدن رامسر و تنکابن را فراهم می‌کند، واقعا جایی بالای بهشت است.
  • جنت رودبار: یک روستای رنگارنگ که دارای درختان بلوط، ازگیل، فندق، ولیک، کوله خاس، زرشک و گوجه جنگلی بوده و مرکز گل کاشت گاوزبان نیز هست. آبشارهای سیاسرت، حسینیه، هیسیان، ریش بزار، خشکا، چاردر و ازارک در نزدیکی این روستا قرار دارند.
  • اَزَرِه یا ازارک: معروف به بهشت جاری رامسر که به قشنگ‌ترین ییلاقات رامسر معروف است. دریاچه مجیران در نزدیکی روستای ازارک قرار دارد.
کپی لینک

تماشای طلوع و غروب آفتاب کنار دریا در رامسر

با وجود آن همه زیبایی در مناطق جنگلی رامسر، سفر به این شهر بدون رفتن کنار دریا کامل نمی‌شود. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که عاشق تماشای طلوع و غروب آفتاب کنار دریا بوده و دوست دارید مناظری از ارتباط زمین و آسمان را با فرو افتادن نور طلایی خورشید روی آبی دریا مشاهده کنید، کافی است با اجاره ویلا در رامسر این امکان را فراهم نمایید. زیرا در صورتی می‌توانید به این مناظر بدیع چشم بدوزید که اقامتی یک یا چند روزه در رامسر داشته باشید. چه در کنار دریا اقامت کنید یا در ویلایی جنگلی، می‌توانید برای دیدن طلوع و غروب آفتاب و مناظر دیدنی آن خود را به ساحل برسانید.

شنا کردن در دریا، نشستن کنار آب و تماشای مناظر بدیعی که در هر ساعت از روز، شگفتی‌آفرین است، آتش روشن کردن کنار آب در شب، شنیدن صدای مرغان دریایی و تماشای آنها، جمع کردن صدف و گوش ماهی و بسیاری از فعالیت‌های تفریحی با اقامت در یک ویلای ساحلی و در نزدیکی دریا ساده‌تر است. پس این دسته از ویلاها می‌توانند مقصد کسانی باشند که عشقی وصف نشدنی به دریا دارند و برای لذت بردن از این پدیده طبیعی زیبا و پر از عجایب، لحظه‌شماری می‎کنند.

کپی لینک

شکم گردی و خرید در رستوران و مراکز خرید رشت

شهر رشت مرکز استان گیلان یکی دیگر از مقاصد گردشگری مسافران شمال است و کسانی که از سمت غرب شهرهای تهران و کرج و از جاده رشت به شمال می‌روند، نه تنها در طول مسیر با شهرهای زیبای رودبار و منجیل و دیدنی‌های آن روبه‌رو می‌شوند، بلکه به رشت یعنی یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران می‌رسند. به رشت لقب شهر باران‌های نقره‌ای را داده‌اند: شهری زنده و پر از هیاهو که جاهای دیدنی، رستوران‌های هیجان‌انگیز و مراکز خرید عالی دارد.

اگر به استان گیلان سفر کنید و قصد اجاره ویلا در رشت را دارید، به شما تبریک می‌گوییم. زیرا شما می‎توانید در این شهر در کنار گشت و گذار در یک شهر تاریخی، از بازارهای سنتی آن محصولات ارگانیک بخرید و یا در مراکز خرید مدرن آن گشت زده و اقلام شیک و متنوع را خریداری نمایید. بعضی از مراکز خرید معروف شهر رشت عبارتند از: مرکز خرید گلسار، مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید منظریه، پاساژ پله‌برقی و خیابان گلسار با فروشگاه‌هایی که می‌توان تمام برندهای معروف داخلی و اروپایی در آن پیدا کرد. هم‌چنین رشت شهری است که شما می‎توانید در آن غذاهای عالی و محلیِ باکیفیت نوش جان کنید، بنابراین خوب است که پیش از سفر به رشت و اجاره ویلا در این شهر، با بعضی از رستوران‌های معروف این شهر آشنا باشید.

کپی لینک

آشنایی با رستوران‌های معروف رشت برای شکم گردی

انواع ماهی با شیوه پخت شمالی، کباب ترش، مرغ یا جوجه ترش، کباب دوش، باقالی قاتوق و میرزا قاسمی تنها چند نمونه از غذاهایی هستند که می‌توان برای شکم‌گردی در رستوران‌های رشت سفارش داد. اگر دوست دارید رستوران‌های رشت را بشناسید، باید لیست وسیعی را بررسی نمایید. در اینجا ما پنج نمونه از رستوران‌های معروف رشت را به شما معرفی می‎کنیم:

  • رستوران شکم‌ الملوک: رستورانی در کنار هتل کادوس رشت که یک مکان جذاب با دکوراسیونی زیبا و موسیقی زنده است. سینی ملوکانه و دوغ ملوک پسند از غذاهای ویژه این رستوران است.
  • رستوران محرم: رستورانی با بیش از ۷۰ سال تجربه و فضایی بزرگ با غذاهای ایرانی و محلی بسیار باکیفیت و لذیذ. کباب و خورشت باقلی قاتوق رستوران محرم بسیار معروف است.
  • رستوران رازقی: یک رستوران لوکس با منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی، اجرای زنده پیانو که غذاهایی مانند شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید برای وعده‌های ناهار و شام سرو می‌شوند. این رستوران منوی صبحانه هم دارد.
  • رستوران شورکولی: معنی نام این رستوران ماهی کولی شور است و رستورانی با منوی غذاهای خوشمزه‌ محلی و گیلانی است. محیط این رستوران یک خانه‌ باصفا است و سرو غذا در ظروف سفالی و چینی انجام می‌شود.
  • رستوران بزرگ گیلانه: نام رستوران گیلانه در بسیاری از شهرها شنیده شده است ولی قطعا هیچ کدام به پای رستوران گیلانه رشت نمی‌رسند. این یکی از مجلل‌ترین و بهترین رستوران ‌های رشت است که غذاهای محلی، فرنگی و ایرانی در آن سرو می‌شوند.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات