ایزی تعمیر: چگونگی کار با تمپلیت ریلز اینستاگرام

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام‌ یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب به حساب می‌آید که این روز‌ها مورد توجه عموم قرار گرفته‌ است.
تبلیغات

تقریباً بسیاری از افراد در رسانهٔ اجتماعی اینستاگرام در حال فعالیت هستند؛ به طوری که اکثر افرادی که برای خدمات تعمیرات موبایل ایزی تعمیر مراجعه می‌کنند، با مشکلات لاگین یا سایر مشکلات مربوط به این شبکه مواجه هستند و این نشان از اهمیت اینستاگرام برای مردم دارد. اینستاگرام، قابلیت‌های زیادی دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توان زیباترین عکس‌ها و ویدیو‌ها را ایجاد کرد و به اشتراک گذاشت. یکی ازجدید‌ترین آن ها، که این روزها طرفداران زیادی هم دارد، تمپلیت ریلز اینستاگرام است.

اینستاگرام برای ریلز‌های خود تمپلیت یا طرح‌های آماده را ارائه داده‌ است که کاربران با استفاده از این تمپلیت‌ها، بتوانند بهترین محتوا‌ها را تولید و منتشر کنند. تمپلیت‌ها به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر ریلز‌های مورد نظر خود را ارائه دهند. تمپلیت‌های ریلز اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ریلز بسازید. برای آشنایی بیشتر شما با این قابلیت، ما موضوع این مطلب را به نحوهٔ استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام اختصاص داده‌ایم.

کپی لینک

آشنایی با تمپلیت‌ ریلزهای اینستاگرام

تمپلیت‌های ریلز در اینستاگرام به قالب‌های آماده گفته می‌شود که می‌توان با استفاده از آن‌ها، انواع ریلز‌های اینستاگرام را طراحی کرد. تمپلیت‌ ریلز اینستاگرام، خود در بخش‌های مختلفی طراحی و در دسترس کاربران قرار گرفته‌ است. شما برای استفاده از این قابلیت، باید ویدیو‌های مورد نظر خود را در قالب‌های از پیش تعیین‌شده قرار دهید تا بتوانید ریلز مورد نظر خود را طراحی کنید. در گذشته برای به اشتراک گذاشتن کلیپ‌های مورد نظر، باید به‌صورت دستی طول کلیپ‌ها را تنظیم می‌کردیم تا در نهایت بتوانیم آن را با موزیک قرار داده‌شده برای ریلز هماهنگ کنیم. این نوع تنظیم ریلز برای کلیپ‌هایی که کوتاه بودند بسیار زمانبر بود. امروزه با استفاده از تمپلیت‌هایی که برای ریلز‌ها طراحی شده‌ است، به‌راحتی می‌توان ریلز‌هایی کاربردی طراحی کرد. با تمپلیت‌ها شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عکس‌ها و ویدیو‌ها را تلفیق کنید و هیچ نگرانی در خصوص زمانبندی آن‌ها نخواهید داشت.

با اینکه قابلیت تمپلیت ریلز اینستاگرام برای کاربران بسیار مفید بوده‌ است؛ اما اصلی‌ترین مزیت آن، برای تولید‌کنندگان محتواست. افرادی که درزمینهٔ تولید محتوا در این رسانهٔ اجتماعی فعالیت می‌کنند، با این قابلیت کاربردی می‌توانند با سرعت بیشتری محتوا‌های خود را تولید و منتشر کنند و کار آن‌ها سرعت بیشتری خواهد داشت. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا اینستاگرام برای کاربران خود چنین قابلیتی را در نظر گرفته‌است؟ پاسخ سوال ساده است. اینستاگرام ترجیح داده تا کاربران این رسانه، ویدیو‌هایی که در این شبکهٔ اجتماعی ساخته‌اند را به اشتراک بگذارند و به‌عبارتی ویدیوی آن‌ها اورجینال باشد تا این‌که بخواهند ویدیو‌های موردنظر خود را از رسانه‌های دیگر مانند تیک‌تاک ساخته و در اینستاگرام منتشر کنند. ممکن است این قابلیت جدید اینستاگرام برای شما فعال نباشد، این موضوع، به این علت است که این رسانه، قابلیت‌های خود را به مرور برای قسمت‌های مختلف جهان در دسترس قرار می‌دهد.

کپی لینک

نحوهٔ استفاده از تمپلیت‌های ریلز اینستاگرام

حال که با تمپلیت‌هایی که برای ریلز‌های اینستاگرام طراحی شده آشنا شدید، به سراغ نحوهٔ استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام می‌رویم. برای استفاده از این قابلیت، اولین کاری که باید بکنید این است که اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید. برای به‌روز‌رسانی این برنامه، باید وارد برنامهٔ گوگل‌پلی و یا اپ‌استور شوید و اینستاگرام را جستجو کرده و در نهایت گزینهٔ به‌روزرسانی را انتخاب کنید. پس از این‌که برنامهٔ شما به‌روزرسانی شد، با باز کردن آن متوجه می‌شوید که یک زبانه جدید به نام ریلز به این رسانه افزوده شده‌ است. در قسمت بالا سمت راست، روی آیکون دوربین ضربه بزنید تا وارد صفحه ی ایجاد ریلز خودتان بشوید و در پایین صفحه، گزینه را از ریلز به تمپلیت تغییر دهید تا از این قابلیت بهره‌مند شوید. در صورتی که نتوانستید این زبانه را بیابید، باید در بخش اکسپلور به دنبال ریلز باشید. در صورتی که یک ریلز را مشاهده کردید که از نظر شما جالب و جذاب بود، برای استفاده از آن کافیست گزینهٔ Use Template را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، یک صفحهٔ جدید برای شما نمایش داده می‌شود که در بخش پایین آن ویدیو‌ها و تصاویری برای شما نشان داده شده‌ است، که هر یک از آن‌ها محدودیت زمانی خاصی دارند. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، وارد بخش گالری یا دوربین می‌شوید که درنهایت امکان انتخاب محتوای مورد نظر برای شما وجود دارد. همچنین این امکان برای شما فراهم شده‌ است تا بتوانید پیش از انتشار، پیش‌نمایشی از ریلز خود را مشاهده کنید و در نهایت آن را همراه با کپشن به اشتراک بگذارید.

کپی لینک

چرا من گزینهٔ تمپلیت ندارم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، این است که چرا من در اینستاگرام گزینهٔ تمپلیت ریلز را ندارم؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگویم که این مشکل دو علت دارد: اول این‌که ممکن است اینستاگرام شما به‌روزرسانی نشده باشد که در بخش بالا نحوهٔ انجام این کار را برای شما بیان کردیم. علت دوم ممکن است این باشد که ریلزمورد نظر شما فاقد گزینهٔ تمپلیت باشد. در این صورت شما باید ریلز‌هایی را انتخاب کنید که این گزینه برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است تا بتوانید از تمپلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید.

کپی لینک

آیا امکان استفادهٔ مجدد از ریلز‌ها وجود دارد؟

در برخی شرایط ممکن است بخواهید از ریلز‌های موردنظر مجدداً استفاده کنید. توجه داشته باشید که تنها ریلز‌هایی قابلیت استفادهٔ مجدد را دارند که با بهره گیری از خود ریلز اینستاگرام ساخته شده باشند و در آن‌ها از چند کلیپ استفاده شده باشد. در صورتی که شما ویدیوی خود را به‌صورت کامل خارج از برنامهٔ اینستاگرام ادیت کرده باشید، این ویدیو در ریلز به‌صورت تک ویدیو نشان داده می‌شود و این یعنی اینستاگرام نمی‌تواند آن را به‌عنوان تمپلیت شناسایی کند.

کپی لینک

جمع‌بندی

تمپلیت ریلز اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های کاربردی است که این رسانه برای کاربران خود در نظر گرفته‌ است. این قابلیت برای بسیاری از مردم جهان در دسترس قرار گرفته‌ است و افراد با استفاده از این قابلیت، می‌توانند بهترین و باکیفیت‌ترین ویدیو‌ها را طراحی کرده و به اشتراک بگذارند. اگر به ریلز اینستاگرام مراجعه کنید، می‌توانید ویدیو‌های مختلفی را ببینید که با استفاده از تمپلیت‌های مختلف طراحی شده‌اند. شما می‌توانید به‌راحتی از هر یک از این تمپلیت‌ها برای ساخت ریلز استفاده کنید. نحوهٔ کار با تمپلیت‌های ریلز بسیار ساده است که در بخش‌های فوق، آن را برای شما بیان کردیم تا بتوانید با استفاده از این قابلیت، ریلزهایی کاربردی و جذاب طراحی کرده و به اشتراک بگذارید. در نهایت اگر در فرایند انجام کار به مشکل برخوردید می توانید به سامانه خدمات تعمیرات موبایل ایزی تعمیر مراجعه نموده و انجام این کار را به این سامانه بسپارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات