برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی در فروشگاه آبین

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
طبق آمار می‌توان گفت که تقریباً یک‌چهارم از جمعیت به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارد.
تبلیغات

افراد کم‌کم به فکر تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی برای حفظ سلامت خود افتاده‌اند. با کمی گردش در سایت‌های فروش دستگاه تصفیه آب متوجه خواهید شد که برندهای مختلفی پیش روی شماست که هر‌کدام قیمت متفاوتی دارند. این حجم از تنوع و گستردگی باعث نوعی سردرگمی در میان خریداران می‌شود.

در بازار امروز، متأسفانه دیگر برند در دستگاه تصفیه آب خانگی چندان معنایی ندارد؛ زیرا کارگاه‌های مختلفی هستند که قطعات مختلف دستگاه را روی شاسی مونتاژ می‌کنند و روی آن لیبل هر برندی را می‌چسبانند. قیمت تمام‌شده این دستگاه‌ها به اجزای به‌کار‌رفته در آن بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل، شاهد تنوع قیمت بسیار گسترده‌ای در این حوزه هستیم.

در‌این‌بین، قطعاً نباید انتظار داشت که دستگاه تصفیه آب خانگی آکواپرو تایوانی که بین ۵ تا ۶ میلیون قیمت دارد، تولید و مونتاژ کشور تایوان باشد. باوجوداین، همچنان راهکارهایی هست که ازطریق آن بتوان بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی را شناسایی کرد. در‌ادامه این مقاله از فروشگاه تصفیه آب آبین همراه ما باشید.

راهکارهای شناسایی بهترین برند دستگاه تصفیه آب

حال که می‌دانید نباید به لیبل برند درج‌شده روی دستگاه تصفیه آب خانگی اکتفا کنید، بهتر است به‌سراغ پارامترهای دیگری بروید. در انتخاب خود، باید به سه محور اساسی توجه کنید که در‌ادامه، هریک را بررسی و تشریح می‌کنیم.

کیفیت و برند قطعات دستگاه تصفیه آب

بهترین فروشندگان و کارگاه‌های مونتاژ به‌سراغ قطعات باکیفیت و اورجینال می‌روند. بسیاری از قطعات تشکیل‌دهنده دستگاه تصفیه آب وارداتی هستند و از کشورهای مختلف نظیر تایوان وارد می‌شوند. هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب مدنظر خود حتماً کیفیت و اصالت اجزای مختلف نظیر پمپ، ممبران و فیلترها را به‌دقت بررسی کنید. کیفیت فیلترها و مواد به‌کار‌رفته در ساخت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و تأثیر مستقیمی روی سلامت شما خواهد گذاشت.

خدمات پس از فروش فیلتر دستگاه

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید به ذهن بسپارید، جنرال بودن فیلترهای سیستم است. بسیاری از برندهای خوب و معتبر مانند کنت (Kent) و سانتک (Sun Tech) در حوزه تصفیه آب هستند که از کیفیت مطلوبی برخوردارند و تنها ایراد بزرگی که می‌توان به آن‌ها وارد کرد، این است که فیلترهای اختصاصی خود را دارند.

پس از فرسوده‌شدن فیلترهای چنین دستگاهی نمی‌توان آن‌ها را به‌سادگی تعویض و جایگزین کرد. به‌دلیل شرایط واردات نیز ممکن است پس از مدتی نتوانید فیلترهای اختصاصی دستگاهتان را در بازار پیدا کنید؛ در‌نتیجه، با خدمات پس از فروش دچار مشکل خواهید شد

دستگاه تصفیه آب با فیلتر جنرال پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسبی دارد. از‌این‌رو، شما را درگیر مشکلاتی نظیر پیدانشدن فیلتر و بلااستفاده‌بودن دستگاه نخواهد کرد. این فیلترها با قیمت مناسب در فروشگاه‌های تصفیه آب در‌دسترس عموم قرار می‌گیرند.

تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب

تعداد مراحل و فیلترهای هر دستگاه می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. فیلترهای به‌کار‌رفته در دستگاه تصفیه آب به‌شرح زیر است:

  • فیلتر الیافی PP
  • فیلتر کربن اکتیو پودری GAC
  • فیلتر کربن بلاک CTO
  • ممبران
  • فیلتر پست کربن
  • سایر فیلترها مانند فیلتر مینرال، قلیایی، یو وی و...

دستگاه تصفیه آب ۱ تا ۳ مرحله‌ای فقط فیلتر الیافی و کربنی دارند. دقت این نوع دستگاه‌ها، تنها معادل ۵ میکرون است و در حذف ذرات معلق، تخم و لارو حشرات، زنگار و شن‌های ریز موفق عمل می‌کنند.

این در حالی است که دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس (RO) و اولترافیلتراسیون (UF) از دقت بسیار بیشتری برخوردارند. پس هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی با‌توجه‌به شرایط و بودجه خود، به تعداد مراحل آن برای برخورداری از کیفیت آب بهتر نیز توجه کنید.

معرفی دو برند برتر تصفیه آب خانگی

با وجود تمام نکات مطرح‌شده، همچنان برندهای معتبری را می‌توان یافت که از کیفیت مطلوب و خدمات پس از فروش مناسبی در ایران برخوردارند. یکی از این برندها، تانک پک (Tank Pac) نام دارد و محصول کشور تایوان است.

تانک پک یکی از تولیدکنندگان معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی و مخازن دخیره تحت‌فشار است که فعالیت خود را با تولید مخازن آغاز کرد. تمام اجزای به‌کار‌رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی تانک پک (Tanc pac) با‌کیفیت بوده و از مواد اولیه ارگانیک و مرغوب تهیه شده است. از‌جمله مزایای این محصول می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • مجهز به پمپ قوی با سوئیچ‌های برقی و کم‌صدا
  • مجهز به اتصالات فیتینگی و جلوگیری از هرگونه نشتی
  • بدون نیاز به مراقبت و عملکرد تمام اتوماتیک
  • دارای مخزن اصلی تایوانی تانک پک
  • مورد‌تأیید استانداردهای بین‌المللی CE اروپا، FDA، ISO، NSF و Water Quality

یکی دیگر از برندهای برتر دستگاه تصفیه آب خانگی که می‌توان به آن مراجعه کنید، تکومن است. دستگاه تصفیه آب تکومن نیز از امکانات و تکنولوژی ساخت خوبی برخوردار است و می‌تواند بهترین کیفیت آب تصفیه‌شده را برای شما به‌ارمغان آورد. فیلترهای این دستگاه بر‌پایه مواد گیاهی تهیه شده‌اند و ضمن حذف آلاینده‌های موجود در آب، هیچ‌گونه افزودنی مضری به آن اضافه نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات