تأثیر اخبار و رویدادهای روز بر روند خرید تتر

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تتر والکس
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
جهت بررسی عوامل تأثیرگذار بر پیش‌بینی روند خرید و فروش تتر در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

تتر در واقع یک ارز دیجیتال با قیمتی ثابت است که وابسته به کشور آمریکا بوده و ارزش آن همیشه برابر با یک دلار آمریکاست. این استیبل کوین، جهت جلوگیری از نوسانات شدید بازار و حفظ سرمایه و دارایی کاربران راه‌اندازی شده است که کاربردهای زیادی داشته و در ردیف 4 ارز برتر کریپتو قرار دارد. با اینکه قیمت خرید تتر ثابت است؛ اما گاهی برخی عوامل روی آن تأثیر گذاشته و ممکن است دستخوش تغییراتی شود. یکی از این عوامل، تأثیر اخبار و رویدادهای روز بر روند خرید تتر است. در ادامه جهت بررسی عوامل تأثیرگذار بر پیش‌بینی روند خرید و فروش آن با ما همراه باشید.

تتر والکس
کپی لینک

عوامل تأثیرگذار بر روند خرید تتر

تتر به عنوان بهترین و محبوب‌ترین استیبل کوین موجود در بازار، تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد که این عوامل در پیش‌بینی قیمت و افزایش یا کاهش فروش آن مؤثر هستند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • اخبار

اخبار و به خصوص اخبار فاندامنتال، نقش بسیار مهمی در روند تغییر قیمت تتر دارند؛ به این صورت که اگر اخبار منفی در رابطه با آن وجود داشته باشد، باعث کاهش اعتماد مردم شده و قطعا با کاهش قیمت تتر در صرافی ارز دیجیتال روبه‌رو خواهید بود؛ اما اگر اخبار و رویدادهای روز در ارتباط با این ارز دیجیتال مثبت باشند، شاهد پذیرش بیشتر و افزایش قیمت تتر هستید.

  • وضعیت دلار آمریکا

از آنجایی که دلار اصلی‌ترین پشتوانه تتر است؛ بنابراین وضعیت دلار و اخبار مرتبط با آن، به طور مستقیم بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر خواهد داشت. در نتیجه اگر قصد خرید تتر را دارید، حتما باید در ابتدا وضعیت دلار آمریکا و اخبار آن را دنبال کنید.

  • میزان تاثیر عرضه و تقاضا بر روی قیمت خرید تتر

عرضه و تقاضا نیز بر قیمت تتر تأثیر می‌گذارد؛ به این صورت که اگر در اثر اعلام اخبار مثبت، تقاضا برای خرید تتر افزایش یافت، قیمت آن به سرعت افزایش می‌یابد و در مقابل با کاهش میزان تقاضا، قیمت تتر نیز کاهش پیدا می‌کند.

تتر والکس
  • نوسانات ارز

بازار ارز دیجیتال، یک بازار پرهیجان و دارای نوسانات بالاست. زمانی که نوسان در این بازار به حداکثر برسد، اغلب کاربران دارایی خود را به تتر تبدیل کرده و سعی می‌کنند که از فرصت‌ها جهت کسب سود بیشتر استفاده کنند. در این حالت علی‌رغم شرکت در معاملات پرسود، باید انتظار افزایش قیمت خرید تتر را نیز داشته باشید.

  • رقابت با سایر ارزها

طبق اخبار ارزهای دیجیتال ، تتر یکی از ارزهای پایه کریپتو است و با حجم معاملات بالایی که دارد، همیشه در ردیف 10 ارز برتر قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این موضوع تأثیر زیادی بر پیش‌بینی قیمت آن در آینده دارد؛ به طوری که هرچه در این رقابت موفق‌تر عمل کند، احتمال افزایش قیمت آن بیشتر خواهد بود.

کپی لینک

تتر چگونه مدیریت می‌شود؟

ممکن است در ذهن برخی کاربران این سوال مطرح شود که با توجه به تأثیر اخبار و رویدادها بر قیمت خرید تتر، آینده آن چگونه است؟ با وجود تأثیر اخبار بر دنیای تتر، مدیریت صحیح آن سبب کاهش ضرر و پایدار ماندن این استیبل کوین شده است. با توجه به اینکه تتر به صورت متمرکز فعالیت کرده و دلار آمریکا به عنوان پشتوانه‌ای برای آن محسوب می‌شود، به ازای هر واحد تتر تولید شده، 1 دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری خواهد شد. به این ترتیب به ازای 4 میلیون واحد آن، باید 4 دلار در ذخایر بانکی نگهداری شود تا قیمت خرید ارز دیجیتال همان یک دلار باقی بماند.

این عمل علاوه بر پشتوانه بودن، نقدینگی تتر را نیز افزایش داده و سبب می‌شود که افراد در صورت تمایل در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به نقد کردن تترهای خود کنند. به این ترتیب بر خلاف برخی ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو، عرضه تتر محدود نیست و با توجه به تقاضای بازار به هر نسبتی تولید و عرضه می‌شود.

قیمت تتر

با داغ شدن بازار دلار، افراد زیادی به خرید تتر روی آوردند تا با این کار، ارزش سرمایه خود را بالا ببرند. لازم به ذکر است که قیمت دلار کاغذی با قیمت تتر اختلاف داشته که علت این امر، راحتی تهیه کردن و نگهداری آن، اختلاف قیمت جهانی، نوسانات ارزش ریال و کارمزد تراکنش‌هاست.

البته پشتوانه تتر، دلار کاغذی است و به دلیل اینکه نوعی کالا محسوب می‌شود، ارزش آن همیشه ثابت است. گاهی در مواقعی این ارزش با اختلاف کم دچار نوسان خواهد شد. دلیل ایجاد تفاوت قیمت بین تتر و دلار به دو دسته تقسیم می‌شود.

ریسک بازار

اگر به یکباره سیستم تتر و شبکه آن سقوط کند، قطعا دارایی افرادی که سرمایه خود را به صورت USDT نگهداری کرده بودند، از بین می‌رود. در این صورت ارزش خرید تتر به کم‌تر از یک دلار تخمین خورده و این اختلاف در معاملات حجیم کاملا به چشم می‌آید.

راحتی معامله

علت دیگر ایجاد اختلاف در قیمت تتر و دلار که این‌بار سبب افزایش قیمت تتر خواهد شد، راحتی معامله است؛ به طوری که این استیبل کوین به راحتی و در هرجا قابل معامله بوده و به حدی سرعت معامله آن بالاست که گاهی ارزش آن را بیشتر از یک دلار رقم می‌زند؛ ولی جهت فروش دلار کاغذی باید حتما به صرافی‌های فیزیکی مراجعه کرد.

دلایل متعدد دیگری برای تفاوت قیمت خرید تتر و دلار وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوسانات ارزش ریال

  • انتقال وجه بین‌المللی

  • کارمزد شبکه‌های مختلف

  • کارمزد تراکنش‌های تتر در صرافی‌های مختلف
تتر والکس
کپی لینک

تتر، رمز ارز محبوب و پرطرفدار

در حال حاضر تتر علی‌رغم تأثیر گرفتن از اخبار و رویدادهای روز، همچنان از اعتماد بالایی در میان صرافی‌ها برخوردار بوده و معامله‌گران چندان نگران سرمایه‌های خود نیستند. همچنین با وجود ارزش بازار 83 میلیارد دلاری تتر، این کوین در ردیف سه ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. لازم به ذکر است آینده دقیق تتر، وابسته به رویدادها بوده و با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

صرافی ارز دیجیتال والکس، معتبرترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال بوده که با پشتیبانی 24 ساعته همواره در حال ارائه خدمات به کاربران است. در این مقاله سعی بر آن بود که به بررسی تتر، این استیبل کوین محبوب پرداخته و میزان تأثیر رویدادهای جهان اطراف بر آن را بسنجیم تا کاربران در مواقع ضروری از این مطالب بهره بگیرند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات