تتر به عنوان جایگزین دلار: تأثیر بر بازارهای جهانی

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
والکس
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
تتر مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال است، اما با سایر ارزهای دیجیتال تفاوت‌های بسیاری دارد. تتر سومین رمز ارز جهانی از نظر ارزش بازار است.
تبلیغات

اگر در بازار ارزهای دیجیتال دستی داشته باشید، حتماً با ارزهای مختلف ازجمله تتر آشنایی نسبی دارید. این روزها سرمایه‌گذاری در بازارهای رمز ارز به شدت مورد توجهٔ سرمایه‌گذاران مختلف قرار گرفته‌است. سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مزایای بسیاری به همراه دارد. هر رمزارز از ارزش مشخصی در بازار برخوردار است، اما تتر و شرایط خریدوفروش آن کمی با ارزهای دیگر متفاوت است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که اگر تتر جایگزین دلار شود، چه تحولاتی در بازارهای جهانی صورت می‌گیرد و یا چه تفاوتی در میزان خرید تتر ایجاد می‌شود؟ این موضوع که ارزش تتر با دلار برابری می‌کند، خود سبب افزایش خرید تتر و فروش آن شده‌است. با این حساب قطعاً این استیبل‌کوین بر بازارهای جهانی تأثیرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

مختصری راجع‌به تتر

تتر مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال است، اما با سایر ارزهای دیجیتال تفاوت‌های بسیاری دارد. تتر سومین رمز ارز جهانی از نظر ارزش بازار است. مسائل پیرامون خرید تتر در دنیای رمز ارز اهمیت بسیاری دارد. این مسائل نه تنها بازار ارز دیجیتال بلکه بازارهای مالی دیگر را نیز تحت‌تأثیر قرار داده‌است. تتر یک استیبل‌کوین است و برخلاف سایر ارزهای مجازی، برای حفظ ارزش خود، به دارایی‌های فیزیکی یا فیات وابسته است. درواقع ارزش تتر به یک دارایی با ارزش ثابت گره خورده است. این دارایی فیزیکی همان دلار است. به این ترتیب زمانی که ارزش سایر رمز ارزها در نوسان است، قیمت تتر معادل یک دلار آمریکاست.

اهمیت خرید تتر

هدف سرمایه‌گذاران بازار کریپتو از خرید تتر، جایگزینی آن برای دلار است. به این ترتیب زمانی که بازار ارزهای دیجیتال نوسان شدیدی را تجربه می‌کند، سرمایه‌گذاران تتر از ایمنی و ثبات دارایی خود مطمئن هستند. علاوه‌بر آن، سرمایه‌گذاران بزرگ جهان تتر را یک استیبل‌کوین مناسب برای فرار سرمایه می‌دانند. درواقع ارزش دلاری تتر سبب شده‌است که سرمایه‌گذاران از حفظ ارزش این رمز ارز و سرمایه‌گذاری خود اطمینان داشته باشند. با توجه به این‌که این استیبل‌کوین به دلار آمریکا متصل است، خرید تتر usdt برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت گزینهٔ مناسبی به نظر نمی‌رسد، چون دلار در دراز مدت ثبات بیشتر و نوسان کمی را تجربه می‌کند. این در حالی است که خرید تتر مزایای قابل‌توجهٔ دیگری برای سرمایه‌گذاران دارد. به‌عنوان مثال، تتر برای آربیتراژ یک گزینهٔ ایده‌ال به نظر می‌رسد، چون سرعت تراکنش تتر بسیار بالاست. به‌علاوه این‌که کارمزد تراکنش این استیبل‌کوین پایین بوده و به‌راحتی به دلار یا پول نقد تبدیل می‌شود.

نقش تتر در تجارت بین‌المللی

آنچه درمورد خرید تتر مورد توجه قرار می‌گیرد، تأثیر آن بر تجارت بین‌المللی است. از آنجا که شرکت‌های بزرگ برای انجام تجارت‌های بین‌المللی خود از تتر استفاده می‌کنند، می‌توان به این نتیجه رسید که این رمز ارز از اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد جهانی برخوردار است. اگر تتر جایگزین دلار شود، تأثیرات بسیاری در اکوسیستم مالی جهان می‌گذارد و می‌توان آن را برای تسهیل معاملات بین‌المللی و انتقال وجه در مقیاس جهانی به‌کار گرفت.

مهم‌تر آن است که از تتر در تجارت بین‌المللی به‌عنوان پیونددهندهٔ ارزهای ملی یاد می‌شود. از آنجا که به سادگی می‌توان تتر را به پول نقد تبدیل کرد، از این رمز ارز به‌عنوان یک وسیلهٔ تسویه در بروکرهای رمز ارز استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با خرید تتر و استفاده از آن، به خرید ارز دیجیتال و معاملات خود برسند و ضمن تسریع معاملات، کارمزد کمی پرداخت کندند. درنهایت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ می‌توانند در تسویه‌حساب‌های خود اطمینان داشته باشند.

والکس

کاهش ریسک نوسان بازار

همان‌طور که گفتیم، تتر یک استیبل‌کوین یا رمز ارز پایدار است و با توجه به این‌که توسط دلار پشتیبانی می‌شود، این امکان را برای شرکت‌ها و تجار بزرگ فراهم ساخته‌است که بتوانند در معاملات بین‌المللی خود، ریسک نوسانات شدید بازار را کاهش دهند. درنتیجه تراکنش‌ها با پایداری بیشتر و قابلیت پیش‌بینی انجام می‌شود.

کاهش ریسک نقدشوندگی

خرید تتر و استفاده از آن به شرکت‌ها امکان می‌دهد که از تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌ها در تجارت بین‌المللی جلوگیری کنند و با استفاده از این استیبل‌کوین، ریسک نقدشوندگی را نیز کاهش دهند، چون تمامی تراکنش‌ها در بستر بلاک‌چین ثبت شده و قابل‌پیگیری و ردیابی هستند.

تأمین امنیت

با توجه به این‌که تمامی تراکنش‌های رمز ارز در بستر بلاک‌چین ثبت شده و قابل ردیابی هستند، شرکت‌ها می‌توانند با اطمینان بیشتر به معاملات بین‌المللی اعتماد کرده و ریسک‌های مربوط به تقلب را کاهش دهند.

نکته

تتر به‌عنوان امیدوارکننده‌ترین سکهأ پایدار در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و کاربران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز به خرید تتر روی می‌آورند. شاید دلیل آن اطمینان به پایداری بیشتر و ریسک کمتر در سرمایه‌گذاری این رمز ارز است. با توجه به آنچه در بندهای قبل گفتیم، اگر تتر جایگزین دلار شود، تحولات مثبتی در بازارهای جهانی ایجاد می‌شود. با این حال یک نگرانی بزرگ درمورد خرید تتر در بین برخی از سرمایه‌گذاران دیده می‌شود. برخی از تجار، تتر را یک خطر بالقوهٔ ثبات مالی می‌دانند. این نگرانی در خرید تتر و مسائل پیرامون آن از این بابت است که اگر یک روز طی یک رویداد غیرقابل‌‌پیش‌بینی دلار آمریکا از تتر پشتیبانی نکند، بازارهای مالی به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و ممکن است این موضوع پیامدهای منفی بسیاری را برای دنیای رمز ارز و بازارهای مالی دیگر داشته باشد. ناگفته نماند که نگرانی‌های شبیه به این موضوع، درمورد سایر ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد، چون بازار رمزارز یک بازار نوپا با ماهیت غیرمتمرکز است و هنوز بسیاری از کاربران جهان به این بازار مالی اعتماد نداشته و آن را به رسمیت نمی‌شناسند. به هر حال تتر یک رمز ارز معتبر و محبوب است و آنقدر قابل اعتماد است که بتوان آن را جایگزین دلار کرده و اکوسیستم مالی جهان را از مشکلاتی مانند سرعت کم در تراکنش‌ها، ریسک بالا و غیره دور کرد.

والکس

صرافی ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال

در این مطلب راجع‌به اهمیت خرید تتر، قیمت ارز دیجیتال تتر و برابری آن با دلار آمریکا، نقش این استیبل‌کوین در تجارت بین‌المللی و نگرانی‌هایی که در خصوص این رمز ارز وجود دارد صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و مزایای بسیاری برای بازارهای مالی خواهد داشت. بی‌دلیل نیست که این رمزارز از چنین محبوبیتی برخوردار است. اگر شما نیز قصد خرید این رمز ارز را دارید، باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را برای خرید آن انتخاب کنید. صرافی ارز دیجیتال والکس به‌عنوان معتبرترین پلتفرم معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال، انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات