انواع روش‌های ضبط ویدیو در پلتفرم اسکای‌روم

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اسکای روم
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اسکای‌روم، بزرگترین پلتفرم ایرانی برای برگزاری کلاس آنلاین، وبینار و جلسات آنلاین است که از قابلیت ضبط ویدیو بهره می‌برد.
تبلیغات

امروزه، بسیاری از رویدادها، گردهمایی‌ها، کلاس‌ها و جلسات مختلف به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. برگزارکنندگان وبینارها و کلاس‌های آنلاین معمولاً رویدادهای خود را در بستر پلتفرم‌هایی برگزار می‌کنند که به قابلیت ضبط ویدیویی مجهز شده باشند. با استفاده از پلتفرم‌هایی که از چنین قابلیتی بهره می‌برند، دیگر نیازی به استفاده از نرم ‌افزار ضبط کلاس آنلاین جداگانه‌ای نخواهد بود.

اسکای‌روم، بزرگترین پلتفرم ایرانی برای برگزاری کلاس آنلاین ، وبینار و جلسات آنلاین است که از قابلیت ضبط ویدیو بهره می‌برد. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند محتواهای جلسات را به دو روش ضبط کنند. اکنون، ما در این مطلب قصد داریم تا این روش‌ها را در پلتفرم اسکای‌روم بررسی کنیم.

کپی لینک

انواع برنامه ضبط کلاس آنلاین در اسکای روم

همانطورکه در مقدمه گفتیم؛ کاربران به دو روش می‌توانند رویدادها و کلاس‌ها را در اسکای‌روم ضبط کنند که عبارت‌اند از:

  • ضبط سمت کاربر
  • ضبط ابری

هرکدام از این روش‌های ضبط ویدیویی، ویژگی‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کپی لینک

ضبط سمت کاربر در اسکای‌روم

اسکای روم

بسیاری از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آنلاین برای داشتن ویدیو جلسات، از نرم افزار ضبط کلاس آنلاین جداگانه‌ای استفاده می‌کنند. این در حالی است که کاربران اسکای‌روم، به ابزارها و اپلیکیشن‌های جانبی برای این کار نیازی ندارند و با قابلیت ضبط سمت کاربر می‌توانند محتوای جلسات را ضبط کنند.

در این روش، کاربران اسکای‌روم می‌توانند با استفاده از سیستم کامپیوتری خود جلسات، وبینارها و کلاس‌های آنلاین را به‌صورت ویدیویی ضبط کنند. پس از اتمام ضبط، فایل‌ها در هارد دیسک سیستم کاربران ذخیره می‌شوند. به بیانی ساده‌تر، ضبط سمت کاربر از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ انجام می‌شود و به مشخصات سخت‌افزاری سیستم نیز بستگی دارد.

لازم به ذکر است که در این روش، اطلاعات ابتدا روی رم دستگاه ذخیره شده و پس از متوقف‌شدن ضبط، داده‌ها از رم به هارد دیسک (محل ذخیره‌سازی داده‌های سیستم) منتقل می‌شود.

کپی لینک

نکات مهم قابلیت ضبط سمت کاربر در اسکای‌روم

  • میزان محدودیت در این روش، به سیستم سخت‌افزاری کاربر از جمله پردازنده‌ی دستگاه بستگی دارد. اگر دستگاه کاربران به پردازنده قدرتمندی مجهز شده باشد، کاربران می‌توانند مدت زمان بیشتری از این قابلیت استفاده کنند.
  • در این روش، امکان متوقف‌کردن و از سرگیری مجدد فرایند ضبط نیز وجود دارد.
  • در ضبط سمت کاربر در پلتفرم اسکای‌روم، فایل‌ها هر 30 دقیقه یکبار به صورت خودکار ذخیره می‌شوند.
  • کیفیت فایل‌های نهایی ذخیره ‌شده در سیستم، به اینترنت کاربر بستگی دارد. اگر اینترنت کاربر مناسب باشد، ویدیوهای ذخیره شده نیز وضوح بالایی خواهند داشت.
  • با قطع شدن اینترنت یا خروج کاربر از اتاق جلسات اسکای‌روم، فرایند ضبط اتاق نیز متوقف خواهد شد.
کپی لینک

ضبط ابری در اسکای‌روم

اسکای روم

روش دوم ضبط ویدیویی در اسکای‌روم، ضبط ابری است. ضبط ابری، قابلیت جدیدی است که به پلتفرم اسکای‌روم اضافه شده که در مقایسه با روش اول، از مزایا و قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. در این روش، ویدیوی وبینارها، کلاس‌ها و جلسات آنلاین توسط سرورهای اسکای‌روم ضبط و ذخیره می‌شوند. در واقع، در ضبط ابری دیگر خبری از محدودیت‌های سیستم و اینترنت کاربران نخواهد بود. در نتیجه، ویدیوها با بالاترین کیفیت ممکن و بدون متوقف‌شدن، ضبط می‌شوند.

نکته‌ی مهم در این روش این است که فایل‌های ضبط شده، در سرورهای اسکای‌روم ذخیره‌ می‌شوند. کاربران برای دسترسی به فایل‌های ذخیره شده و دانلود آن‌ها، باید به پنل مدیریتی خود در اسکای‌روم مراجعه کنند. افزون بر دانلود ویدیوها، کاربران این امکان را دارند تا لینک فایل‌های ذخیره شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران با استفاده از این روش، دیگر نیازی به استفاده از نرم‌ افزار ضبط کلاس آنلاین جانبی ندارند.

ضبط ابری وبینارها، جلسات و کلاس‌های آنلاین در اسکای‌روم، دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. عدم نیاز به فضای ذخیره‌سازی جداگانه

محتواهای ضبط شده با این قابلیت، روی سرورهای اسکای‌روم ذخیره می‌شوند و دیگر نیازی به فضای ذخیره‌سازی جداگانه‌ای نیست.

2. عدم تاثیر گذاری اینترنت کاربر روی فرایند ضبط

اینترنت کاربران به هیچ وجه روی فرایند ضبط ابری اسکای‌روم تاثیر ندارد. به بیانی دیگر، با قطع‌شدن یا اختلال در اینترنت کاربر، ضبط ابری اسکای‌روم متوقف نمی‌شود.

3. ذخیره ویدیوها با رزولوشن Full HD

ویدیوهایی ضبط شده با این قابلیت، از کیفیت Full HD بهره می‌برند و اینترنت ضعیف کاربران در رزولوشن ویدیوهای ذخیره شده در سرورهای اسکای‌روم، تاثیری ندارد.

4. کنترل تمامی فرایندهای ضبط

اپراتورها با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانند کلیه‌ی فرایندها مانند زمان شروع و پایان ضبط را کنترل کنند.

5. امکان ضبط با گوشی موبایل

یکی دیگر از ویژگی‌های ضبط ابری اسکای‌روم این است که کاربران با استفاده از گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های هوشمند هم می‌توانند ویدیوها را ضبط کنند. این در حالی است که در ضبط سمت کاربر، کاربران با گوشی موبایل نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

6. اشتراک‌گذاری لینک‌ دانلود ویدیوها

پس از پایان یافتن ضبط ابری اسکای‌روم، کاربران از طریق پنل مدیریتی خود می‌توانند به لینک محتواهای ذخیره شده در سرورهای اسکای‌روم دسترسی داشته باشند. در نتیجه، کاربران می‌توانند لینک دانلود ویدیوهای ذخیره شده را با دیگران به اشتراک بگذارند.

7. عدم قطع شدن فرایند ضبط

در ضبط سمت کاربر، اگر کاربر از اتاق خارج شود، فرایند ضبط نیز متوقف خواهد شد. اما در قابلیت جدید اسکای‌روم، اگر اپراتور یا کاربران از اتاق خارج شوند، فرایند ضبط بدون هیچ‌گونه مشکلی ادامه پیدا می‌کند.

8. استفاده‌ی نامحدود

کاربران در استفاده از این قابلیت جدید اسکای‌روم، محدودیتی ندارند و می‌توانند هر تعداد بسته‌ را خریداری کنند.

کپی لینک

جمع‌بندی

اسکای‌روم، بهترین و بزرگترین پلتفرم ایرانی برای برگزاری وبینارها، جلسات و کلاس‌های آنلاین است. این پلتفرم از امکانات و قابلیت‌های مختلفی بهره می‌برد که نیازهای برگزارکنندگان رویدادها و گردهمایی‌های آنلاین را برطرف می‌کند. برگزارکنندگان وبینارها و رویدادهای آنلاین با استفاده از اسکای‌روم می‌توانند رویدادهای بزرگی را با حضور 3000 شرکت‌کننده نیز برگزار کنند. این پلتفرم به غیر از قابلیت ضبط ویدیویی، از امکانات دیگری نیز بهره می‌برد که از جمله آن‌ها به تخته وایت‌برد مجازی، امکان به اشتراک‌گذاشتن فایل‌های مختلف، قابلیت چت فارسی و امکان اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اشاره کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات