مدارک لازم برای اقامت در هتل شیراز

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
علی بابا
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله قصد داریم مدارک لازم برای اقامت در هتل‌ها را برایتان نام برده و به شرح لزوم همراه داشتن این مدارک بپردازیم.
تبلیغات

در تمامی هتل‌های جهان همراه داشتن مدارک برای رزرو اتاق لازم است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی قوانین سختگیرانه‌تری در این باره دارد. این موضوع در تمام شهرهای ایران از جمله شیراز یکسان است. اما همانطور که می‌دانید شهر شیراز سالانه پذیرای مسافران بسیار زیادی است. به همین دلیل نام این شهر در تیتر این مقاله به چشم می‌خورد. در این مقاله قصد داریم، مدارک لازم برای اقامت در هتل‌ها را برایتان نام برده و به شرح لزوم همراه داشتن این مدارک بپردازیم.

پیش از آن که به شرح مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل بپردازیم، لازم است یاد آوری نماییم که برای رزرو اتاق در هتل مورد علاقه خود در شیراز یا هر شهر دیگری در کشورمان، تنها کافی است به سایت علی بابا سری بزنید. اکثر هتل های شیراز جهت اقامت بر روی سایت علی بابا موجود است.

بدین منظور باید تاریخ مورد نظر برای اقامتتان را مشخص نمایید و از میان گزینه‌های پیشنهادی، با توجه به قیمت و تعداد نفرات، یک اتاق در هتلی که مورد نظرتان است رزرو نمایید. علی بابا این امکان را به شما خواهد داد که قیمت انواع اتاق‌ها را در هتل‌های مختلف بررسی نمایید. تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین با ایجاد امکان واریز آسان از طریق درگاه بانکی، پرداخت نیز برای مشتریان علی بابا بسیار آسان خواهد بود.

علی بابا

مدارک مورد نیاز برای اقامت در هتل

به صورت کلی ارائه چند مورد از مدارک شناسایی برای اقامت در تمام هتلها لازم است. این مدارک شامل اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، برگه تاییدیه رزرو هتل و دفترچه صیغه نامه است. البته تمامی مدارک گفته شده برای اقامه همه افراد لازم نیست و معمولا فقط به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی، به همراه برگه واچر هتل نیاز خواهید داشت. اما هر یک از موارد گفته شده به چه دلیل لازم خواهد بود؟

شناسنامه

همانطور که می‌دانید، شناسنامه با ارزش‌ترین مدرک شناسایی هر فرد است. بنابراین برای آن که صحت هویت افراد به هتل ثابت شده و نسبت آن‌ها طبق قوانین وضع شده در جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر مشخص شود، به شناسنامه نیاز خواهیم داشت. علاوه بر این در صورتی که هزینه اقامت در هتل به صورت کامل پرداخت نشده باشد، امانت دادن شناسنامه تضمینی بر پرداخت باقی مانده هزینه‌ها خواهد بود.

کارت ملی

کارت ملی یک مدرک شناسایی بسیار کاربردی است که اکثر افراد آن را به صورت دائمی به همراه داشته و در صورت نیاز به ارائه مدرک شناسایی ارائه خواهند داد. این کارت در اجاره اتاق هتل نیز کاربردی است. زمانی که افراد به صورت تنها و یا با چند فرد دیگر که جنسیت یکسانی با آن‌ها داشته باشند به هتل مراجعه می‌کنند، همراه داشتن کارت ملی می‌تواند برای رزرو اتاق کافی باشد. چرا که این کارت نیز مدرکی دال بر صحت هویت افراد است. اما از آن جایی که ازدواج بر روی کارت ملی افراد درج نمی‌شود، این مدرک برای پذیرش زوجین در هتل کافی نخواهد بود.

صیغه نامه

همانطور که گفتیم، در صورتی که یک خانواده به همراه یکدیگر سفر کرده و قصد اقامت داشته باشند، باید مدارکی را دال بر صحت نسبت خویشاوندی و محرمیتشان با یکدیگر ارائه دهند. این موضوع در خصوص زوج‌هایی که عقد موقت نموده‌اند هم صادق بوده و برای اثبات این مسئله باید علاوه بر ارائه شناسنامه، دفترچه صیغه نامه تحویل هتل داده شود. صیغه نامه ارائه شده نیز باید مهر برجسته یک محضر رسمی را داشته باشد. بدون ارائه این مدارک هتل از تحویل اتاق به زوجین معذور خواهد بود.

علی بابا

مدارک مورد نیاز برای مهمانان خارجی

در خصوص اقامت مهمانان خارجی در هتل های شیراز و دیگر شهرهای ایران، قوانین کمی متفاوت‌تر است. افراد غیر ایرانی بایذ به جهت اقامت در هتل‌های این کشور، ویزا و پاسپورت خود را به پذیرش ارائه دهند. جهت اقامت زوج‌هایی که خارجی محسوب می‌شوند، نیازی به ارائه مدارک محرمیت نیست. اما در خصوص افراد ایرانی که تابع کشورهای خارجی باشند، حتی در صورتی که پاسپورت آن کشور را ارائه دهند، بر اساس قوانین مهمانان ایرانی بخورد خواهد شد. پس ارائه مدارک جهت اثبات محرمیت لازم و واجب است.

کلام آخر

سفر به شیراز می‌تواند یک سفر خاص و به یاد ماندنی باشد. چرا که از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا آب و هوا و طبیعت زیبا، همه و همه در آن گنجانده شده است. پس مسافرت کردن به آن، چیزی است که نباید از دست بدهید. اما همانطور که می‌دانید اندیشیدن تمهیداتی جهت راحتی در طول سفر یکی از سخت‌ترین کارها است. در همین راستا، علی بابا تلاش نموده است که نگرانی‌ها و دغدغه‌های مسافران را به آسان‌ترین روش ممکن کاهش دهد.

از طریق این سایت می‌توان انواع بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس را تهیه نمود. همچنین در سایت علی بابا امکان رزرو تور و هتل های شیراز نیز فراهم است. با چند کلیک ساده می‌توانید تمام این خدمات را خریداری نمایید. علاوه بر این، به دلیل امکان مشاهده قیمت انواع خدمات نام برده، این فرصت به شما داده خواهد شد که دقیقا مطابق با نیازها و بودجه خود خدمات مورد نظرتان را خریداری نمایید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات