خرید کابل شبکه CAT6 برند کالوات

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
 رایا تدبیر کویر
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرکت رایا تدبیر کویر پس از سالها تجربه در زمینه فروش تجهیزات پسیو شبکه با برندهای معتبر اقدام به تولید این تجهیزات با برند کالوات در ایران نموده است.
تبلیغات

کابل شبکه دارای انواع متفاوتی است که بر اساس مشخصات پروژه طراحی می گردد.

نگران تصمیم گیری ناآگاهانه نباشید. ما تمام راهنمایی های لازم را برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید مناسب ترین کابل شبکه را برای پروژه انتخاب کنید.

کپی لینک

نحوه انتخاب بهترین کابل شبکه

در ارتباط با مشتریان به این نتیجه رسیدیم که بعضا کابل شبکه Cat5e و Cat6 که از طریق فروشگاه های معتبر آنلاین خریداری شده، بسیار بی کیفیت بوده است. این فقط نشان می دهد که حتی کالای فروشندگان آنلاین قابل اعتماد نیز گهگاه ممکن است دچار مشکل شوند. ظاهراً این کابل های شبکه بی کیفیت دارای یک روکش PVC بی کیفیت و هادی از جنس آلومینیوم ضعیف بوده است. بنابراین پیشنهاد ما در مجموعه ی کالوات این است که کالای خود را به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری نمایید.

اگر در نصب کابل شبکه تازه کار هستید، ممکن است از خود بپرسید: چگونه می توانید بگویید بهترین کابل شبکه چیست؟

برای شروع، ما چند راه را فهرست می کنیم که می توانید اطمینان حاصل کنید که روی بهترین کابل شبکه سرمایه گذاری می کنید.

کابل شبکه تمام مس یا آلمینیوم با روکش مس

مانند بسیاری از اقدامات صرفه جویی در هزینه، مهم است که همیشه قبل از تصمیم گیری، هزینه ها و منافع را به دقت سنجید.

یکی از راه‌هایی که سازندگان اغلب هزینه‌های تولید کابل‌ شبکه را کاهش می‌دهند، استفاده از سیم‌های آلومینیومی با روکش مسی به جای سیم‌های مسی خالص است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این با افت کیفیت همراه است. چیزی که ممکن است انتظار نداشته باشید، تفاوت زیادی است که ایجاد می شود. سیگنال‌های ارسال شده از آلومینیوم با پوشش مسی تنها 60 تا 68 درصد به اندازه سیگنال‌های ارسال شده از طریق سیم‌های مسی کارآمد هستند.

بدتر این است که سیم‌های ارزان‌تر می‌توانند تحت یک بار متراکم بیش از حد گرم شوند. چیزی به سادگی چندین چراغ LED متصل به کابل اصلی می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. آخرین اما نه کم‌اهمیت، سیم‌های آلومینیومی در طول زمان بیشتر مستعد خراب شدن هستند، به این معنی که آنها باید خیلی زودتر از همتایان مس خالص خود تعویض شوند.

خرید کابل شبکه با تست فلوک بر اساس استاندارد TIA

انجمن صنعت ارتباطات (TIA) مجموعه ای از استانداردها را منتشر کرده است که به ساختمان های تجاری برای محصولات و خدمات مخابراتی می پردازد. این استانداردها استانداردهای مشترک و کمیته محور هستند و تضمین می کنند که آخرین یافته ها در توسعه محصولات جدید رعایت می شوند. مشارکت کنندگان مهندسان هستند و یکی از حوزه هایی که آنها به شدت روی آن تمرکز می کنند کابل کشی ساخت یافته است.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، استانداردهای کابل کشی ساخت یافته دستورالعمل هایی هستند که طبق آنها انتظار می رود یک سازه کابل کشی شود. در واقع 6 جزء برای کابل کشی ساخت یافته وجود دارد.

  • نقطه تماس امکانات ورودی (EF) با ارائه دهنده ISP
  • اتاق تجهیزات (ER)
  • کابل کشی ستون فقرات یا عمودی
  • اتاق (TR)
  • کابل کشی افقی
  • منطقه کاری (WA)

از آنجایی که کابل کشی کابل شبکه با جفت به هم تابیده 100 اهم (Cat5e و Cat6)، بزرگترین بخش این دستورالعمل های ساختاری است، بنابراین بسیار مهم است که خود کابل بادوام و با کیفیت باشد. در ضمن، طول عمر یک سیستم کابل کشی معمولی تقریباً 16 سال است. پس منطقی است که کابل کشی با کیفیت بالا می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه مشتریان شما شود!

یکی از ابزار هایی که برای تست کابل شبکه بر اساس استاندارد TIA استفاده می شود، دستگاه تست فلوک است. می توان کابل شبکه را در دو حالت پرمننت یا چنل توسط این دستگاه تست گرفت. تست پرمننت فلوک سخت گیرانه تر از نوع چنل آن است. کلیه کابل های تولیدی با برند کالوات دارای تست فلوک پرمننت تضمینی است. لذا شما می توانید با خیال راحت از این کابل استفاده نمایید.

دقت در محل خرید

بهتر است برای کابل باکیفیت هزینه بیشتری بپردازید تا اینکه آسیب هایی که از اتفاقات پیش بینی نشده مانند آتش سوزی اتفاق می افتد را تعمیر کنید. سرمایه‌گذاری‌های مالی مشتریان، و زمان و تلاشی که برای نصب شبکه‌های کابل اترنت می‌کند، انجام درست یک پروژه را ضروری می‌کند. بنابراین در انتخاب محلی که از آن تجهیزات خود را خریداری می کنید، دقت نمایید.

کپی لینک

تفاوت بین انواع کابل Cat5 در مقابل Cat6 و Cat7

بسیاری از نصاب های شبکه با کابل های Cat5e و Cat6 با کانکتورهای RJ45 آشنا هستند. اما اصطلاح "اترنت" که توسط رابرت متکالف اختراع شد، شامل طیف کاملی از کابل‌های جفت تابیده و فیبر می‌شود که دائما توسط موسسه مهندسین برق و الکترونیک معروف به IEEE در حال ارتقا و استانداردسازی هستند. هر CAT جدید اترنت، یا دسته بندی، از سرعت های پهنای باند به طور فزاینده ای پشتیبانی می کند و با حذف نویز بهبود می یابد.

این راهنما به شما کمک می کند تا در مورد تفاوت های ظریف بین هر نسل کابل اترنت جفت تابیده بیشتر بدانید.

کپی لینک

دسته بندی های مختلف کابل شبکه

تفاوت های کابل کشی اترنت می تواند برای ناظر معمولی نامرئی باشد. با این حال، هر نسل جدید جفت‌های مسی را با پیچش‌های محکم‌تر و روکش‌های پیچیده‌تر معرفی می‌کند. بسیاری از کابل های نسل قبلی اترنت منسوخ شده اند.

CAT 3

کابل Cat3 نسل قبلی اترنت است اما هنوز هم در استقرارهای قدیمی تر دیده می شود. این نوع اترنت با قابلیت پشتیبانی از حداکثر فرکانس 16 مگاهرتز همچنان برای سیستم های تلفن دو خطی و شبکه های 10BASE-T قابل استفاده است. کابل CAT3 را می توان برای نصب سیستم هشدار یا کاربردهای مشابه نیز استفاده کرد. کابل CAT3 می تواند 2، 3 یا 4 جفت مسی داشته باشد (البته غیر معمول). با این حال، کابل رده 5e با قابلیت پشتیبانی از سرعت‌ها و فرکانس‌های سریع‌تر به رده پیش‌فرض اترنت انتخابی تبدیل شده است.

CAT5

Cat5 Ethernet، اترنت 10/100 مگابیت بر ثانیه را در فواصل تا 100 متر معرفی کرد که به عنوان اترنت سریع نیز شناخته می شود. اگرچه برخی از استقرارهای قدیمی هنوز از کابل CAT5 استفاده می کنند، اکنون منسوخ شده و از آن زمان با Cat5e جایگزین شده است.

توجه: 100 مگابیت بر ثانیه / 100 متر.

کابل شبکه CAT5e

اگرچه کابل های Cat5 و Cat5e از نظر فیزیکی مشابه هستند، اترنت رده 5e از استانداردهای دقیق تری IEEE تبعیت می کند. "E" برای بهبود یافته است، به این معنی که یک نسخه کم نویز که در آن پتانسیل تداخل کاهش می یابد. Crosstalk تداخلی است که از سیم های مجاور منتقل می شود.

Cat5e رایج‌ترین نوع کابل‌های اترنت است که به دلیل توانایی آن در پشتیبانی از سرعت گیگابیت با قیمت مقرون به صرفه برای استقرار استفاده می‌شود. اگرچه هر دو Cat5 و Cat5e حداکثر فرکانس تا 100 مگاهرتز را پشتیبانی می کنند، Cat5e به طور کامل جایگزین نسل قبلی خود شده است. Gigabit Ethernet از 4 جفت داده در مقایسه با Fast Ethernet که از 2 جفت داده استفاده می کند، استفاده می کند.

علاوه بر این، Cat 5e از سرعت تا 1000 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. برای تاسیسات فضای کوچک مانند خانه ها به اندازه کافی انعطاف پذیر است، اگرچه هنوز در فضاهای تجاری استفاده می شود. از بین تمام گزینه های کابل کشی فعلی، Cat5e کم هزینه ترین گزینه شما است.

توجه: 100-250 مگاهرتز / 1 گیگابیت در ثانیه / 100 متر.

کابل شبکه CAT6

سیم کشی Cat6 می تواند تا 10 گیگابیت بر ثانیه و فرکانس تا 250 مگاهرتز را پشتیبانی کند. در حالی که کابل Cat5e دارای 1.5-2 پیچ در سانتی متر است، کابل های Cat6 محکم تر هستند و دارای 2 یا بیشتر پیچش در سانتی متر هستند. (میزان پیچش در هر سانتی متر در هر سازنده کابل متفاوت است).

کابل های Cat6 نیز دارای غلاف ضخیم تری در مقایسه با Cat5e هستند. اگرچه اترنت استاندارد فواصل تا 100 متر را پشتیبانی می کند، کابل CAT6 فقط از 37-55 متر (بسته به تداخل) هنگام انتقال سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. غلاف ضخیم تر آن در برابر Near End Crosstalk (NEXT) و Alien Crosstalk (AXT) محافظت می کند.

اگرچه کابل کشی Cat6 و Cat6a نرخ عملکرد بالاتری را ارائه می دهند، بسیاری از شبکه های محلی به دلیل مقرون به صرفه بودن و توانایی پشتیبانی از سرعت گیگابیت همچنان CAT5e را انتخاب می کنند.

کابل شبکه CAT6a

Cat6a از فرکانس های پهنای باند تا 500 مگاهرتز، دو برابر کابل Cat6، پشتیبانی می کند و همچنین می تواند مانند نسل قبلی خود از 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. با این حال، برخلاف کابل شبکه Cat6 این نسل می تواند اترنت 10 گیگابیتی را در 100 متر پشتیبانی کند. [از سوی دیگر، کابل Cat6 می تواند همان سرعت را تا 37 متر انتقال دهد.]

Cat6a همچنین دارای پوشش قوی تری است که تداخل بیگانه (AXT) را حذف می کند و نسبت سیگنال به نویز (SNR) را بهبود می بخشد.

کابل Cat6a به طور قابل توجهی ضخیم تر از Cat6 است، همچنین باعث می شود کار با آن انعطاف پذیری کمتری داشته باشد و بنابراین برای محیط های صنعتی با قیمت پایین تر مناسب تر است.

توجه: 250-500 مگاهرتز / 10 گیگابیت در ثانیه / 100 متر.

کابل شبکه CAT7

Cat7 همچنین می تواند 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند، اما آزمایشات آزمایشگاهی توانایی آن را با موفقیت در انتقال تا 40 گیگابیت در 50 متر و حتی 100 گیگابیت در 15 متر نشان داده است. کابل کشی جدیدتر "Class F" می تواند فرکانس های حداکثر 600 مگاهرتز را پشتیبانی کند. با این حال، Cat7 به عنوان استاندارد کابل برای مخابرات تایید نشده است.

Cat7 محافظ گسترده ای برای کاهش تضعیف سیگنال ارائه می دهد و در مقایسه با نسل های قبلی کابل کشی نسبتاً سفت است. هر دو جفت جداگانه محافظ هستند، با یک لایه محافظ اضافی روی کل کابل. محافظ باید به زمین باشد و Cat7 همچنین به کانکتورهای ویژه GigaGate45 (GG45) نیاز دارد تا از ویژگی‌های عملکرد بالاتر استفاده کند.

در مجموع، Cat6a می تواند تقریباً مشابه Cat7 اما با قیمت پایین تری عمل کند. اکثر مشتریان نظارت AV و IP ما Cat6a STP یا Cat6a FTP را انتخاب می کنند. هر دو از تداخل و تداخل بیگانه در اطراف خطوط ولتاژ بالا محافظت می کنند.

Cat7 برای استفاده در مراکز داده و شبکه های بزرگ سازمانی مناسب است.

توجه: 600Mhz/10Gbps/100m (40Gbps در 50m/100Gbps در 15m).

کابل شبکه CAT8

کابل شبکه Cat8 هنوز در مرحله توسعه است و هنوز تایید نشده است. طبق نقشه راه اتحاد اترنت در سال 2016، می تواند از اترنت 25 و 40 گیگابایتی پشتیبانی کند. Cat8 قادر به پشتیبانی از سرعت انتقال حتی سریعتر در فواصل تا 30 متر خواهد بود.

رایا تدبیر کویر
کپی لینک

پس از انتخاب CAT چگونه بفهمیم چه نوع کابلی را بخریم

به سوالات زیر پاسخ دهید تا نیازهای خود را محدود کنید:

  • آیا به دنبال کابل شبکه اوت دور با محافظ UV هستید؟
  • آیا کابل ها در نزدیکی خطوط برق خواهند بود؟
  • آیا کابل ها در دیوار خواهند بود؟
  • آیا کابل مقاوم در برابر شعله برای نصب مورد نیاز است؟

هر دسته کابل دارای انواع مختلفی از عایق یا محافظ است که نصاب ها باید قبل از خرید در نظر بگیرند. هیچ پاسخی برای همه سؤالات وجود ندارد، اما پاسخ به این سؤالات باید به خواننده کمک کند تا بر اساس پروژه خود تصمیم بگیرد.

تفاوت قیمت بین انواع مختلف بسته به نوع می تواند بالا باشد.

دلیل به هم تابیده شدن سیم در کابل شبکه

هنگامی که خطوط تلفن برای اولین بار در کنار خطوط برق مستقر شدند، الکساندر گراهام بل، که عموماً به عنوان مخترع تلفن ها شناخته می شود، اولین شخصی بود که جفت های مس را برای کاهش تداخل بین خطوط پیچ و تاب داد. چرخاندن کابل مسی هر 3-4 قطب برق باعث کاهش تداخل الکترومغناطیسی و افزایش برد می شود. کابل های مسی اترنت از همین روش برای کاهش تداخل بین سیم های داخلی (XT) و سیم های خارجی (AXT) استفاده کردند.

کابل شبکه SFTP در مقایسه با کابل شبکه UTP

کابل شبکه به شکل های SFTP و UTP عرضه می شود. کابل مسی محافظ شامل پوشش رسانای محافظ مانند رشته های بافته شده از مس، نوار مسی یا پلیمر رسانا برای کاهش تداخل نویز است. Unshielded Twisted Pair یا UTP فاقد محافظ است و برای اکثر محیط های رایج LAN ایده آل است. جفت‌های مس پیچ خورده SFTP، برای محیط‌های شبکه‌ای با فرکانس‌های بالاتر رزرو شده‌اند.

انواع مختلفی از جفت مس محافظ وجود دارد. پوشش همچنین می تواند هر چهار جفت داده را در بر بگیرد. غلاف می تواند به دور جفت های پیچ خورده بپیچد. دو بخش برای یک "کد" محافظ وجود دارد. حرف اول نشان دهنده نوع محافظ مورد استفاده برای محصور کردن هر چهار جفت پیچ خورده یک کابل اترنت است. یک کابل Unshielded با (U)، یک کابل با Foil Shielding با (F) و یک کابل با Braided Shielding با (S) مشخص شده است. قسمت دوم کد، توضیح می دهد که آیا یک جفت پیچ خورده فویل شده (F) یا Unfoiled (U) است. TP مخفف Twisted Pair است.

  • کد محافظ:
  • TP: جفت پیچ خورده
  • U: بدون محافظ یا بدون محافظ
  • F: محافظ فویل
  • S: محافظ بافته
کپی لینک

انواع کابل های اترنت شیلددار

  • F/UTP– جفت پیچ خورده فویل شده/بدون محافظ

رایج در استقرار اترنت سریع، این کابل دارای یک محافظ فویل است که در اطراف جفت‌های پیچ خورده بدون محافظ می‌پیچد.

  • S/UTP– محافظ بافته/جفت پیچ خورده بدون محافظ

این کابل یک سپر بافته شده را به دور جفت‌های پیچ خورده بدون محافظ می‌پیچد.

  • SF/UTP – محافظ بافته + فویل / جفت های پیچ خورده بدون محافظ

این کابل یک سپر را در اطراف یک فویل می‌بافد تا جفت‌های پیچ خورده بدون محافظ را در بر بگیرد.

  • S/FTP– محافظ بافته/جفت پیچ خورده فویل شده

این کابل یک سپر بافته شده را به دور هر چهار جفت مس می‌پیچد. علاوه بر این، هر جفت پیچ خورده در فویل پوشانده شده است.

  • F/FTP-Foiled/Foiled Twisted Pair

این کابل تمام جفت های مس را در فویل محصور می کند. علاوه بر این، هر جفت پیچ خورده در فویل پوشانده شده است.

  • U/FTP-Unshielded/Foiled Twisted Pairs

این کابل فقط جفت های پیچ خورده را در فویل می پوشاند.

  • U/UTP-Unshielded/UnshieldedTwisted Pair

هیچ روکش استفاده نمی شود. کابل استاندارد Cat5e نمونه هایی از کابل های U/UTP هستند.

شرکت رایا تدبیر کویر تمامی انواع کابل شبکه را با برند کالوات تولید می نماید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت این محصولات با تیم فروش مجموعه در ارتباط باشید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات