کاربرد های مهم شماره مجازی آریاپی

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
آریاپی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شماره مجازی، یکی از کاربردی‌ترین انواع شماره است که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.
تبلیغات

شماره مجازی، یکی از کاربردی‌ترین انواع شماره است که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. با توجه به شرایط مختلف مانند تحریم کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی و یا حفظ حریم خصوصی، استفاده از چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شماره مجازی در ایران بسیار ضروری است.

در این مطلب از آریاپی قصد داریم تا شما را با شماره مجازی و کاربردهای آن آشنا کرده و اهمیت آن در امنیت حساب‌های کاربری در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار، ابتدا با شماره مجازی آشنا شده و در ادامه نیز مهم‌ترین کاربردهای آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز با انواع شماره مجازی آشنا شده و امنیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در انتها برای تهیه شماره مجازی یکی از بهترین روش‌ها را در اختیار شما قرار داده و شما را با یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانی تهیه شماره مجازی اشنا خواهیم کرد.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شماره‌ای است که نیاز به سیم کارت فیزیکی ندارد و می‌توانید آن را در هر زمان و هر مکانی که خواستید استفاده کنید. امکاناتی که شماره مجازی برای شما ارائه می‌کند، سیم کارت و شماره حقیقی است. با استفاده از آن شما می‌توانید با دیگران تماس صوتی و تصویری برقرار کرده و پیام‌های متنی ارسال کنید؛ اما ویژگی‌های شماره مجازی به همین جا ختم نمی‌شود.

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در سرتاسر دنیا، اقدام به ارائه شماره مجازی برای کاربران خود کرده‌اند تا از امکانات بیشتر و بهتر آن بهره‌مند شوند. کاربران می‌توانند با استفاده از شماره مجازی، از شماره یک کشور دیگر استفاده کرده و در موارد متعددی مانند ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی یا ارتباط با افراد دیگر در کشورهای خارجی از آن استفاده کنند.

مهم‌ترین کاربردهای شماره مجازی

شماره‌های مجازی کاربردهای زیادی برای افراد دارند که همین کاربردها باعث شده تعداد استفاده کنندگان از این نوع شماره‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین کاربردهای شماره مجازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاهش هزینه‌ها در ارتباط با کشورهای خارجی و موارد داخلی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا کاربران از شماره مجازی استفاده کنند، کاهش هزینه‌ها در هنگام استفاده از این نوع شماره‌ها است. بسیاری از شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات به مشتریان، از این شماره‌ها استفاده می‌کنند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند. همچنین، شماره‌های مجازی برای ارتباطات کارمندان درون شرکت نیز کاربرد دارد و باعث می‌شود هزینه زیادی در این مسیر صرفه جویی شود.

امکان استفاده از شماره مجازی در چند دستگاه

یکی دیگر از امکانات و کاربردهای مهم شماره مجازی این است که شما می‌توانید آن را در بیش از یک دستگاه مورد استفاده قرار دهید. شماره مجازی با اینترنت کار می‌کند و شما می‌توانید از آن در هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد استفاده کنید؛ به همین دلیل این شماره‌ها برای استفاده در لپ تاپ، تبلت و گوشی‌های موبایل به صورت همزمان بهترین گزینه هستند.

کاربرد شماره مجازی در کسب و کارهای آنلاین

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین با مشتریان خود با استفاده از شماره مجازی ارتباط برقرار می‌کنند. شرکت‌هایی مانند: ارائه دهندگان خدمات غذایی، تحویل و ارسال بسته‌های پستی و غیره، با استفاده از شماره مجازی می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش داده و ارتباط سریع‌تری نیز با مشتریان خود داشته باشند.

ساخت حساب کاربری در شبکه‌های مجازی مخلتف

یکی از کاربردهای جذاب شماره مجازی در ایران و سایر کشورهای جهان این است که از آن برای ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. امروزه، برای حضور در بیشتر این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها مانند: تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره باید از یک شماره تلفن معتبر استفاده کنید. افرادی که می‌خواهند با شماره‌ای غیر از شماره خودشان در این شبکه‌ها حضور پیدا کنند و شماره خود را در دسترس چنین شبکه‌هایی قرار ندهند و یا قصد ایجاد اکانت‌های اضافی بدون هزینه‌های زیاد دارند، می‌توانند از شماره مجازی برای این کار استفاده کنند.

آریاپی

ارتباط راحت و سریع با افراد خارج از کشور

شماره‌های مجازی با پیش شماره کشورهای مختلفی ارائه می‌شوند. با استفاده از شماره مجازی با پیش شماره کشور دلخواه، می‌توانید با افراد دیگری که در آن کشورها حضور دارند ارتباط برقرار کرده و پیام ارسال کنید. هزینه این کار برای دارندگان شماره‌های مجازی معمولا رایگان است و در برخی موارد نیز ممکن است هزینه‌های بسیار اندکی برای آن‌ها داشته باشد.

دور زدن تحریم‌ها با استفاده از شماره مجازی

یکی از کاربردهای استفاده شماره مجازی این است که شما می‌توانید بسیاری از وبسایت‌ها و پلتفرم‌هایی که ارائه خدمات به ایران را محدود یا تحریم کرده‌اند استفاده کنید. با توجه به شرایط تحریمی، برای برخی از خدمات مانند: افتتاح حساب پی پال، وریفای بایننس، وریفای صرافی بای بیت و بسیاری دیگر به خرید شماره مجازی نیاز است. برای استفاده از این خدمات نیاز به تهیه شماره مجازی، احراز هویت دارید با استفاده از شماره مجازی می‌توانید در این سرویس‌ها ثبت نام کرده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

شماره‌های مجازی در موارد مختلفی مانند: ارتباط با افراد دیگر در کشورهای خارجی و ارسال و دریافت پیام از آن‌ها، ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و دور زدن تحریم‌های وبسایت‌های مختلف کاربرد دارند. کاربردهای این شماره‌ها در این موارد خلاصه نشده و برای کاهش هزینه‌های سازمانی نیز بسیار موثر هستند.

انواع شماره مجازی و امنیت آن‌ها

شماره‌های مجازی در دو نوع رایگان و غیررایگان قابل تهیه هستند. معمولا در مواردی که محصولاتی به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرند از ارزش بالایی برخوردار نیستند. در رابطه با شماره مجازی نیز این اتفاق نظر بین کارشناسان وجود دارد که شماره‌هایی که به صورت رایگان قابل دستیابی هستند، مشکلاتی دارند که کاربران را دچار مشکلات مختلف خواهد کرد. در این زمینه، یک استثناء وجود دارد: شماره مجازی گوگل ویس. این شماره مجازی، توسط شرکت گوگل و با سرویس گوگل ویس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هزینه‌ای نیز ندارد؛ اما کاربران ایرانی، امکان دسترسی به این شماره معتبر و رایگان را ندارند.

در ایران برای این که بتوانید شماره مجازی به دست آورید، دو راه در پیش روی دارید. روش اول استفاده از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه دهنده شماره مجازی رایگان است و روش دوم، استفاده از پلتفرم‌های معتبر داخلی برای خرید شماره مجازی است. معمولا کاربران ترجیح می‌دهند که از نوع رایگان آن استفاده کنند؛ اما در این مورد، باید امنیت آن را نیز در نظر داشته باشند. یکی از دلایلی که کاربران از شماره مجازی استفاده می‌کنند و باید به آن اهمیت بدهند، امنیت آن است. این شماره‌ها، غیرقابل ردیابی بوده و امنیت و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کنند؛ اما در رابطه با استفاده از شماره مجازی رایگان، این حریم خصوصی هر لحظه در خطر خواهد بود.

شماره‌های مجازی رایگان توسط این وبسایت‌ها پس از مدتی در اختیار افراد دیگر قرار گرفته و ممکن است با کد دسترسی به پلتفرم‌ها و حساب‌های شخصی شما دست پیدا کنند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، باید از شماره مجازی معتبر استفاده کنید که در ایران این شماره‌ها با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وقتی شما از یک مرجع معتبر شماره مجازی خریداری می‌کنید، می‌توانید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. در مواردی که شماره مجازی از مراجع رایگان بدست آمده باشد، ممکن است خطراتی برای حساب کاربری ایجاد شده با آن به وجود آید که در برخی موارد نیز ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری را متوجه استفاده کنندگان این نوع شماره‌ها می‌کند.

در استفاده از شماره مجازی باید توجه داشته باشید که در چه پلتفرمی از آن استفاده می‌کنید؛ به عنوان مثال در پی پال یا بایننس، ممکن است پس از مدتی از کاربر درخواست شود تا اطلاعات خود مانند شماره تلفن را تایید کند. در این صورت، باید مجددا به شماره مجازی خود دسترسی داشته باشید. در مواردی که از شماره مجازی رایگان استفاده می‌کنید، این دسترسی برای شما وجود ندارد و به راحتی حساب شما در این پلتفرم‌ها بسته خواهد شد.

آریاپی

نحوه تهیه شماره مجازی معتبر در آریاپی

شماره مجازی، یکی از کاربردی‌ترین انواع شماره است که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. با توجه به شرایط مختلف مانند تحریم کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی و یا حفظ حریم خصوصی، استفاده از چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شماره مجازی در ایران بسیار ضروری است. برای این که شماره مجازی از امینت وکارایی مناسبی برخوردار باشد، باید آن را از یک مرجع معتبر تهیه کنید.

با توجه به این که شماره‌های مجازی رایگان از امنیت کافی برخوردار نیستند و با وجود اهیمت بالای این شماره‌ها، باید از یک پلتفرم معتبر خریداری کرد، در این زمینه آریاپی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پلتفرم، یکی از بهترین مراجع برای خرید شماره مجازی معتبر است. در آریاپی، شما می‌توانید انواع شماره مجازی برای کاربردهای مختلف مانند: تلگرام، اینستاگرام، اپن ای آی (Open AI)، آمازون و غیره را با قیمتی مناسب خریداری کنید. همچنین، محصولات و شماره‌های مجازی خود را با کیفیت بالا و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید شماره مجازی مورد نظر خود، با ورود و ثبت نام در این پلتفرم و جست و جو در میان انواع شماره‌ها و موارد کاربرد آن، قیمت‌ها را مشاهده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات