موبوگیفت: سرویس اپل آرکید چیست؟

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
موبوگیفت
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سرویس اپل آرکید یکی از سرویس‌هایی است که اپل در اختیار کاربران قرار داده تا با آن بتوانند به بازی‌های مختلفی در چند دستگاه اپل خود دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

کمپانی اپل به منظور آنکه کاربران خود بتوانند تجربه و استفاده بهتری از محصولات این شرکت داشته باشند، سرویس‌های مختلفی ارائه می‌کند. سرویس اپل آرکید یکی از سرویس‌هایی است که اپل در اختیار کاربران خود قرار داده تا به وسیله آن بتوانند به بازی‌های مختلفی در چند دستگاه اپل خود از جمله آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و مک دسترسی داشته باشند.

لیست بازی‌هایی که به وسیله این سرویس کاربر می‌تواند دسترسی داشته باشد بسیار متنوع و طولانی است و تمامی ژانرها را در بر می‌گیرد. کاربران می‌توانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه این سرویس، به بازی‌های اختصاصی اپ استور دسترسی داشته باشند. در ادامه این مطلب درباره این سرویس بیشتر صحبت می‌کنیم و نحوه خرید این سرویس را به شما آموزش می‌دهیم.

معرفی سرویس Apple Arcade

در کنفرانس Show Time بود که کمپانی اپل سرویس اشتراک گیمینگ اپل آرکید را معرفی کرد. در مورد سرویس Apple Arcade باید بگوییم که یک سرویس اشتراکی به صورت ماهیانه است و کاربر برای تهیه آن باید ماهانه 4.99 دلار پرداخت کند. البته این سرویس نیز برای اثبات حسن فعالیت خود، یک ماه خدمات خود را به صورت آزمایشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با تهیه این سرویس شما می‌توانید به بازی‌هایی که منحصرا برای کاربران آرکید است، دسترسی پیدا کنید و علاوه بر آن از بازی‌های جدیدی که به این سرویس اضافه می‌شود هم استفاده کنید. البته همانطور که انتظار می‌رود، این سرویس هم مانند هر سرویس پولی دیگر، بازی‌های قدیمی را حذف می‌کند.

در واقع عملکرد این سرویس آنلاین به این صورت است که بازی‌های با کیفیتی که مستقل از اپ استور هستند، در اختیار می‌گذارد. شرکت اپل برای اجرای این سرویس همکاری‌های متعددی با شرکت‌های بازی سازی بزرگ و مطرح داشته تا بازی‌ها و گیم‌هایی با تنوع زیاد برای کاربران سیستم عامل IOS طراحی کنند. اهمیت سرویس آرکید تا حدی برای کمپانی اپل زیاد است که امکان اجرای آن را در تمامی دستگاه‌ها از جمله iOS و MacOS و tvOS فراهم کرده است.

البته به عنوان کاربر IOS باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرویس آرکید در iOS 13 ، iPadOS 13 ، tvOS 13 و MacOS Catalina به بعد در دسترس است. مزیت بسیار عالی که این سرویس دارد این است که امکان وصل کردن دسته بازی به آن وجود دارد و می‌توانید یه تجربه فوق‌العاده به هنگام استفاده از آن داشته باشید.

این نکته را هم بهتر است در نظر داشته باشید که Apple Arcade یک سرویس استریم گیم مثل PlayStation Now یا Google Stadia نیست و با ثبت نام در آرکید، امکان دانلود هر تعداد بازی را دارید و محدودیتی از این لحاظ برای شما وجود ندارد.

آیا دسترسی به اپل آرکید به صورت آفلاین نیز ممکن است؟

به طور معمول اکثر پلتفمر‌ها و سرویس‌های بازی به صورت آنلاین و روی سیستم ابری فعالیت می‌کنند و کاربر تنها در حالت آنلاین می‌تواند از آن استفاده کند. اما مزیتی که سرویس اپل آرکید نسبت به سایر پلتفرم‌های آنلاین بازی دارد این است که کاربر امکان دسترسی به این سرویس را به صورت آفلاین هم دارد. در واقع این خاصیت کمپانی اپل است که تمایزی میان خود و رقبایش ایجاد کند. آفلاین بودن سرویس آرکید به کاربر این امکان را می‌دهد که بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کند و حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارد با آنها سرگرم شود. البته ناگفته نماند که شما به عنوان کاربر آرکید به طور حتم امکان بازی به صورت آنلاین را هم دارید.

موبوگیفت

چگونه با اپل آرکید کار کنیم؟

مهم‌ترین سوالی که برای شما به عنوان کسی که می‌خواهد از سرویس آرکید استفاده کند این است که نحوه کار کردن با آن چگونه است؟ چگونه می‌توانیم یک بازی را از این پلتفرم دانلود و اجرا کنیم؟ پیش از هر چیز باید به ورژن IOS خود توجه کنید. همانطور که بالاتر اشاره کردیم از IOS 13 به بعد امکان استفاده از این پلتفرم را دارند. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای تهیه اشتراک این سرویس باید گیفت کارت تهیه کنید. در این مرحله اگر ساکن ایران باشید به کمک نیاز پیدا می‌کنید. گروه موبوگیفت در خدمت شماست تا بتوانید به تهیه گیفت کارت، اشتراک این سرویس را خریداری و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید به عنوان یک استریمر یا گیمر فعالیت کنید، بهترین کار این است که این سرویس را بر روی مک نصب کنید. چون در دستگاه‌هایی با سیستم عامل مک، بازی‌ها با کیفیت بالاتری اجرا شده و با هیچ باگ و ایرادی روبرو نمی‌شوید.

یکی از ويژگی‌های جالب اپل آرکید اين است كه شما می‌توانید برای خود یک حساب خصوصی ایجاد کنید. در واقع از طریق این ویژگی شما قادر خواهید بود حسابی که برای اکانت خود ساختید را برای تمامی برنامه‌ها اعمال کنید. بنابراین اگر زمانی یک بازی حذف شد، شما می‌توانید به راحتی و با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود اکانت خود را برگردانید.

سرویس آركيد در کدام كشورها کار می‌کند؟

چالشی‌ترین سوالی که ما ایرانی‌ها درباره برنامه‌ها و سرویس‌های شرکت‌های خارجی با آن روبرو می‌شویم این است که آیا این سرویس در ایران نیز کار می‌کند؟ باید بگوییم که آرکید تاکنون در 150 کشور فعال شده و در دسترس است. متاسفانه به دلیل تحریم بودن ایران، این سرویس کار نمی‌کند و برای دسترسی با آن دچار معضل خواهیم بود و باید از برنامه‌های تغییر IP استفاده کنیم. هرچند که این برنامه‌ها باعث کندتر شدن سرعت اینترنت می‌شوند. اما به صورت کلی بخواهیم بگوییم، هر کشوری که Apple Store یا فروشگاه اپل به صورت مستقیم داشته باشد، به این سرویس هم دسترسی دارد. در ایران نیز گاهی به خوبی کار می‌کند و گاهی نیز با اختلال مواجه است.

آيا تهیه اشتراک Apple Arcade ارزش دارد؟

پس از اینکه این موضوع را بررسی کردیم که سرویس آرکید در کشور ایران تحریم است و کار کردن آن با برنامه‌های تغییر Ip امکان‌پذیر است، این سوال ایجاد می‌شود که با وجود این شرایط، تهیه اشتراک آن ارزش دارد؟ پاسخ این سوال بستگی به پول و زمان شما دارد. اگر به صورت کلی علاقه زیادی به گیم ندارید و ماهانه هم هزینه‌ای بابت بازی‌های مورد علاقه خود نمی‌کنید و ترجیح می‌دهید از بازی‌های رایگان استفاده کنید باید بگوییم که تهیه اشتراک این سرویس برای شما فایده‌ای ندارد.

تهیه اشتراک سرویس اپل آرکید برای کسانی ارزش دارد که زمان زیادی را صرف بازی کردن مخصوصا بازی‌های باکیفیت و پولی در اپ استور می‌کنند و به صورت ماهانه بیشتر از 5 دلار صرف این موضوع می‌کنند. این دسته از افراد می‌توانند تنها با پرداخت 5 دلار در ماه از امکانات جذاب این سرویس استفاده کنند.

تهیه اشتراک به شما این امکان را می‌دهد که دیگر پرداخت اضافی و درون برنامه‌ای برای بازی‌های مورد علاقه خود نداشته باشید و حتی در میان بازی نیز مجبور به دیدن تبلیغات نشوید.

یکی از مزایای تهیه اشتراک آرکید این است که می‌توانید آن را با اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. فقط کافی است یک اشتراک تهیه کنید و به وسیله Family sharing آن را با اعضای خانواده خود که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید.

چگونه می‌توانیم اشتراک Apple Arcade را تهیه کنیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، برای استفاده از اپل آرکید باید دستگاه اپل خود را به روز رسانی کنید. فرقی ندارد که از آیفون استفاده می‌کنید یا آیپد، در هر صورت باید نسخه IOS آن 13 به بالا باشد. بعد از اینکه از آپدیت بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کردید، حالا باید برنامه اپ استور را باز کنید و از قسمت نوار پایین صفحه روی گزینه Arcade کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه یک دعوت نامه برای شما ظاهر می‌شود که برای عضویت باید روی آن بزنید. حالا باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید که پیشنهاد ما پرداخت از طریق گیفت کارت اپل است. گیفت کارت اپل را نیز می‌توایند به راحتی از موبوگیفت تهیه کنید. حالا به تمام بازی‌ها به صورت رایگان و نامحدود دسترسی دارید.

نکته‌ای که خوب است بدانید این است که کمپانی اپل به شما این امکان را می‌دهد که یک ماه به صورت رایگان و آزمایشی از این سرویس استفاده کنید. این موضوع یک قدم مثبت برای این شرکت است و همین باعث می‌شود رضایت کاربران از آن بیشتر باشد. می‌توانید یک ماه از این سرویس بهره ببرید و در صورت رضایت، نسخه پولی آن را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید صرفا در همین مدت یک ماهه و رایگان از این سرویس استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر در این مدت اشتراک خود را کنسل کنید، باقی مانده زمان سوخت می‌شود و امکان استفاده مجدد از آن را ندارید.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به بازی و گیم علاقه زیادی دارید و زمان و هزینه زیادی را صرف این موضوع می‌کنید، بهترین کار این است که اشتراک سرویس اپل آرکید را تهیه کنید و از خدمات متنوعی که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد بهره ببرید. برای پرداخت هزینه اشتراک این سرویس بهترین کار این است که از گیفت کارت آیتونز استفاده کنید. اگر با گیفت اپل آشنایی ندارید محتوا آموزش خرید گیفت کارت اپل را مطالعه بفرمایید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات