وکیل پایتخت، مرجع آشنایی با انواع خدمات وکیل

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
وکیل پایتخت
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
به نظر وکیل پایتخت، وکیل حقوقی خوب نقش بسیار مهمی در موفقیت پرونده‌های حقوقی دارد. برای موفقیت در پرونده‌های کیفری نیز باید یک وکیل کیفری خبره داشت.
تبلیغات

وکیل حقوقی خوب و باتجربه نقش بسیار مهمی در موفقیت پرونده‌های حقوقی دارد. برای موفقیت در پرونده‌های کیفری نیز باید یک وکیل کیفری خبره و کارکشته کمک گرفت. طبق اصل 35 قانون اساسی ایران طرفین تمام دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی و خانواده می‌توانند از یک وکیل پایه یک دادگستری برای بررسی و پیگیری پرونده خود کمک بگیرند. وکیل فردی است که با چهار سال تحصیل در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، پذیرفته شدن در آزمون وکالت، گذراندن دوره کارآموزی 18 ماهه و قبولی در آزمون اختباربه وکیل دادگستری تبدیل شده است.

برای انتخاب وکلای متخصص و حرفه‌ای و سپردن پرونده‌های حقوقی و کیفری به آن‌ها باید با انواع خدمات وکیل آشنا شوید. از مهم‌ترین مزایای سپردن پرونده‌ به یک وکیل حقوقی یا کیفری کارکشته می‌توان به مواردی مانند انتخاب یک روش کم‌هزینه، مطمئن و پرسرعت برای دستیابی به نتیجه دلخواه، تضمین نتیجه دعوا با مدیریت یک وکیل خوب، ایجاد ذهنیت مثبت از طرف قاضی، تلاش مستمر برای سازش با طرف دعوا به سود موکل، آشنایی کامل وکیل با قانون، شرایط و محیط دادگاه، صرفه‌جویی در وقت، نداشتن دغدغه برای حضور در بسیاری از مراحل دادگاه با حضور وکیل، راحت شدن خیال از بابت روند قانونی پرونده و غیره اشاره کرد.

موضوع دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری با هم متفاوت است. موضوع دعاوی حقوقی درباره حقوق افراد و موضوع دعاوی کیفری درباره مجرم بودن افراد است. دعاوی خانواده نیز در حوزه تخصصی وکلای حقوقی پایه یک دادگستری قرار دارند. دعوای حقوقی به تنظیم دادخواست و دعوای کیفری به تنظیم شکواییه نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره وکیل پایه یک دادگستری، پرونده‌های حقوقی و کیفری، تفاوت‌های وکیل حقوقی و وکیل کیفری، وظایف وکیل دادگستری در قبال پرونده و موکل، نحوه انتخاب وکیل پایه یک دادگستری متخصص برای پرونده، میزان حق الوکاله وکیل در تهران و نحوه محاسبه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

معرفی وکیل پایه یک دادگستری

وکیل حقوقی کسی است که به تمام قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران کاملا مسلط بوده و تحصیلات عالیه خود را نیز در همین زمینه به اتمام رسانده و حداقل مدرک تحصیلی او لیسانس است. هر وکیل حقوقی جزء وکلای پایه یک دادگستری محسوب می‌شود. انواع وکیل پایه یک دادگستری عبارتند از: وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل دیه، وکیل امور قراردادها، وکیل شرکت‌ها، وکیل انحصار وراثت، وکیل چک و سفته، وکیل مهاجرت، وکیل طلاق، وکیل بین‌المللی برای ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور و غیره. وکیل پایه یک دادگستری کسی است که تحصیلات خود را در رشته حقوق فقه و مبانی حقوق اسلامی یا حوزه به پایان رسانده و موفق به قبولی در آرمون کارآموزی کانون وکلای دادگستری شده است و پس از گذراندن دوران کارآموزی تحت نظر کانون وکلا در آزمون کتبی و شفاهی اختبار هم قبول شده است. در این مرحله کانون وکلا پروانه وکالت پایه یک دادگستری را به او اعطا می‌کند. از مهم‌ترین اختیارات وکلای پایه یک دادگستری می‌توان به اعتراض به رای دادگاه، تجدیدنظر، فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی، مصالحه و سازش، ادعای جعل یا انکار، استرداد سند، استرداد دعوا یا دادخواست، قبول یا رد سوگند و غیره اشاره کرد.

بهترین وکیل حقوقی، کیفری و ملکی، وکیلی است که دارای ویژگی‌هایی شامل مطالعه دقیق پرونده و ارائه تحلیل درست و علمی، به روز بودن، امانت‌داری، قابل اعتماد بودن، رفتار مناسب با موکل، تسلط بر تمام قوانین و مقررات، دریغ نکردن از هر تلاشی برای کسب بهترین نتایج باشد. جهت پیدا کردن بهترین وکیل تهران برای دعاوی حقوقی، کیفری و ملکی می‌توانید از سامانه‌های جستجوی وکیل حقوقی، وکیل کیفری و وکیل ملکی و همچنین سایت‌های معرفی بهترین وکلای شهرهای مختلف ایران استفاده کنید و شماره وکیل مورد نظر خود را به دست آورید.

به چه پرونده‌هایی، پرونده حقوقی گفته می‌شود؟

پرونده‌های قضایی موجود در دادگاه‌ها به دو گروه شامل پرونده‌های حقوقی و پرونده‌های کیفری تقسیم شده‌اند. پرونده‌ حقوقی به پرونده‌‌ای گفته می‌شود که به یک دعوای حقوقی مربوط است و وکیل حقوقی رسیدگی به آن را در دادگاه‌های حقوقی انجام می‌دهد. تعداد پرونده‌های حقوقی بسیار زیاد است؛ زیرا این نوع دعاوی به مشکلات زندگی و اجتماعی مردم ارتباط دارد. به جرات می‌توان گفت که درصد زیادی از افراد جامعه حداقل برای یک‌بار هم که شده درگیر مسائل حقوقی شده‌اند. این نوع دعاوی به جرم و مجازات ربطی ندارند و بیشتر به امور حقوقی و مدنی افراد مربوط می‌شوند. موضوعات طرح دعوای حقوقی به امور انحصار وراثت، وصیت، مالکیت، امور دعاوی خانواده مانند طلاق، مهریه، حضانت، نفقه و امور قراردادها و عقود مانند خرید و فروش، رهن، اجاره، وقف و غیره مربوط است. معرفی چند مورد پرونده حقوقی:

  • پرونده طلاق توافقی

یک نمونه از پرونده‌های حقوقی که به یک وکیل حقوقی مجرب نیاز دارد، پرونده طلاق توافقی است. طلاق توافقی طلاقی است که در آن زن و شوهر قبل از ارائه دادخواست طلاق به دادگاه خانواده در مورد تمام مسائل مانند مهریه، نفقه، حضانت و غیره به توافق می‌رسند. وکیل طلاق توافقی می‌تواند با حضور در دادگاه به جای موکل به مراحل رسیدگی به پرونده حقوقی سرعت ببخشد. اکثر خانم‌هایی که قصد طلاق توافقی دارند از وکیل خانم استفاده می‌کنند.

  • پرونده انحصار وراثت

یکی دیگر از پرونده‌های حقوقی پرونده انحصار وراثت است. پس از فوت یک فرد اموال و دارایی‌هایش با انجام مراحل قانونی تحت عنوان انحصار وراثت بین وراث او تقسیم می‌شود. در مواقعی که وراث زمان کافی برای پیگیری پرونده انحصار وراثت نداشته باشند از یک وکیل تضمینی و باتجربه متخصص در امور انحصار وراثت کمک می‌گیرند. وکیل انحصار وراثت یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که به نیابت از وراث متوفی تمام مراحل قانونی را برای دریافت گواهی انجام می‌دهد.

  • پرونده حذف نام همسر از شناسنامه

بسیاری از مردان و زنان بعد از فوت همسر یا بعد از طلاق دوست دارند که در صورت ازدواج مجدد نام همسر سابق خود را از شناسنامه خود حذف کنند. پرونده حذف نام همسر از شناسنامه نیز نمونه دیگری از پرونده‌های حقوقی به شمار می‌رود. برای تسریع روند رسیدگی به این نوع پرونده می‌توان از یک وکیل حقوقی متخصص در امور اسناد سجلی کمک گرفت.

وکیل پایتخت

به چه پرونده‌هایی، پرونده کیفری گفته می‌شود؟

به پرونده‌هایی که موضوع آن‌ها به امور حقوقی و مدنی ربطی ندارد و شامل موضوعات رسیدگی به یک جرم، تشخیص مجرم و تعیین مجازات در دادگاه‌های کیفری است، پرونده کیفری یا پرونده جرمی گفته می‌شود. جرم‌هایی مانند قتل، تجاوز جنسی، سرقت، کلاهبرداری مالی، تجاوز به حقوق بشر، قاچاق مواد مخدر، تهدید، زدن آسیب‌ جسمی به دیگران، جعل اسناد، اخاذی، سقط جنین، اختلاس، اختلال در اقتصاد کشور، اسیدپاشی، روابط نامشروع، تبانی، افترا، توهین، آدم ربایی و غیره دعاوی کیفری هستند. مجرمان برای اثبات بی‌گناهی و دفاع از خود باید از یک وکیل کیفری کمک بگیرند. قاضی در دادگاه‌های کیفری با بررسی مدارک، شواهد و ادعای شاهدان مجازات‌هایی مانند اعدام، حبس، جریمه و غیره برای مجرم صادر می‌کند. معرفی چند مورد پرونده کیفری:

  • پرونده سرقت

یکی از شایع‌ترین پرونده‌های کیفری پرونده سرقت است. با توجه به اوضاع اقتصادی و شرایط اجتماعی کشور جرم سرقت یکی از جرائمی است که تعداد دعاوی مربوط به آن در دادگاه‌های کیفری روزبه‌روز در حال افزایش است. افرادی که اموال آن‌ها به سرقت رفته برای اثبات جرم مجرم و افراد سارق برای دفاع و اثبات بی‌گناهی خود می‌توانند از یک وکیل معروف سرقت کمک بگیرند. وکیل کیفری سرقت به عنوان یکی از وکلای پایه یک دادگستری، نسبت به تمام قوانین حوزه سرقت کاملا آگاه است‌.

  • پرونده کلاهبرداری

با توجه به این‌که بسیاری از مردم با مفهوم درست جرم کیفری کلاهبرداری به خوبی آشنا نیستند، هر اختلاف مالی با شرکای تجاری خود را به عنوان کلاهبرداری تلقی می‌کنند. به همین دلیل پرونده‌‌های کلاهبرداری نیز جزء پرونده‌های کیفری شایع دادگستری محسوب می‌شوند. به وکیل کیفری که تخصص رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها را دارد و با قوانین و رویه دادگاه‌ها آشنایی کامل دارد، وکیل کلاهبرداری گفته می‌شود.

  • پرونده ضرب و جرح عمدی

یکی دیگر از پرونده‌های کیفری که متاسفانه به‌صورت شایع و گسترده در دادگاه‌های کیفری ایران مطرح می‌شود، پرونده ضرب و جرح عمدی است. این نوع دعاوی کیفری به دلیل درگیری فیزیکی بین دو یا چند نفر اتفاق می‌افتند. در واقع ضرب و جرح دو جرم مجزا هستند و می‌توان آن‌ها را از هم تفکیک کرد. برای اثبات این جرم از گزارش پزشکی قانونی، شهادت شهود، فیلم و سایر ادله استفاده می‌شود. به وکیل کیفری که وکالت پرونده‌های ضرب و جرح را بر عهده می‌گیرد، وکیل ضرب و جرح می‌گویند.

به چه پرونده‌هایی، پرونده ملکی گفته می‌شود؟

به پرونده‌هایی که به املاک، اراضی‌ و نوع کاربری آن‌ها مربوط می‌شود، پرونده ملکی می‌گویند. برای حل دعاوی ملکی باید پرونده را به یک وکیل ملکی باتجربه بسپارید. با توجه به تنوع پرونده‌های ملکی در قانون، وکلای ملکی که رسیدگی به این پرونده‌ها را بر عهده می‌گیرد، با توجه به نوع دعاوی ملکی می‌توانند وکیل حقوقی، وکیل کیفری یا وکیل ثبتی باشند. مواردی مانند تجربه و تخصص در زمینه علم حقوق‌ تجربه عملی درخشان،‌ داشتن فن بیان و قدرت سخنوری، هوشمند بودن و تفکر استراتژیک از مهم‌ترین ویژکی‌های یک وکیل ملکی خوب به شمار می‌روند‌. معرفی چند مورد پرونده ملکی:

  • پرونده‌های ملکی کیفری

پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی مانند فروش غیرقانونی املاک یا اراضی به یک یا چند نفر، جعل اسناد با هدف کلاهبرداری و فریب دیگران، ورود غیر مجاز به ملک افراد دیگر، تبانی و فساد در خرید و فروش املاک، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اراضی دیگر جزء پرونده‌های ملکی کیفری محسوب می‌شوند.

  • پرونده‌های ملکی ثبتی

پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی مانند ابطال اسناد رسمی، افراز ملک، باطل شدن سند مالکیت معارض، توقیف عملیات اجرایی و ابطال مراحل ثبتی را به عنوان پرونده‌های ملکی ثبتی می‌شناسند.

  • پرونده‌های ملکی حقوقی

پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی مانند خلع ید، الزام سند رسمی برای املاک، پایان کار ساختمان، تخلیه اماکن تجاری، تحویل ملک و الزام آت، الزام به فک رهن، درخواست و مطالبه اجرت‌المثل و فسخ قراردادها جزء پرونده‌های ملکی حقوقی هستند. این پرونده‌ها را به یک وکیل حقوقی ماهر و باتجربه می‌سپارند.‌ در واقع یک وکیل خوب متخصص در این دعاوی اختیار امور مالی و دعاوی پرونده‌های ملکی حقوقی را از سوی موکل خود بر عهده می‌گیرد.

عنوان وکیل حقوقی چه فرقی با وکیل کیفری دارد؟

وکیل حقوقی وکیلی است که در زمینه قوانین و مسائل مربوط به حقوق مدنی، آئین دادرسی، حمایت از خانواده، امور حسبی، قانون تجارت و غیره تخصص دارد و در دادگاه خانواده، دادگاه‌های حقوقی، دادگاه‌های مدنی، شورای حل اختلاف و غیره برای طرح دعاوی حقوقی، دفاع و اثبات آن‌ها فعالیت می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که پس از مطرح شدن دعوای حقوقی در دادگاه، قاضی با صدور حکم حق را به یکی از طرفین دعوا می‌دهد؛ ولی برای فردی که حکم به ضررش است، هیچ مجازات یا جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرد. یک وکیل حقوقی باید از همان مرحله اول یعنی طرح دعوای حقوقی تا مرحله آخر یعنی اثبات دعوا در کنار موکل خود حضور داشته باشد و او را راهنمایی کند.

به وکیلی که در نهادهایی مانند ارتش، سازمان زندان‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی، دادگاه‌های کیفری و غیره فعالیت دارد و در زمینه وکالت پرونده‌های کیفری مانند کلاهبرداری، قاچاق، فساد مالی، سرقت، قتل، اختلاس و غیره متخصص است، وکیل کیفری گفته می‌شود‌. این نوع وکیل به خوبی با قوانین مجازات اسلامی، آئین دادرسی کیفری، مجازات نیروهای مسلح، قاجاق اسلحه و مواردی از این قبیل آشناست. بعد از طرح دعاوی کیفری یکی از طرفین دعوا به عنوان مجرم شناخته شده و قاضی دادگاه بر اساس نوع جرمی که برخلاف قوانین کشور مرتکب شده، مجازات و جریمه در نظر می‌گیرد. در دعاوی کیفری که افراد توانایی مالی برای گرفتن وکیل کیفری نداشته باشند، طبق اصل 25 قانون اساسی دادگاه می‌تواند برای او یک وکیل رایگان تعیین کند. به این نوع وکیل اصطلاحا وکیل تسخیری می‌گویند.

با توجه به این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که متفاوت بودن ماهیت دعوای حقوقی و دعوای کیفری سبب شده است که وکلای این دو نوع دعاوی نیز با هم متفاوت باشند. به طور کلی وکیل حقوقی در زمینه امور حقوقی و وکیل کیفری در زمینه امور کیفری تخصص دارد. به همین دلیل گاهی ممکن است که برخی از وکلا با مشاهده پرونده درخواستتان را برای وکالت رد کرده و یک وکیل دیگر را به شما معرفی کنند. وکیل پایه یک دادگستری هیچ محدودیتی در اخذ پرونده‌های حقوقی و کیفری ندارند؛ اما با توجه به علایق و تجربه‌ها، یک وکیل ممکن است در برخی از مسائل توانمندی، تبحر و مهارت بیشتری داشته باشد.

وکیل پایتخت

وظایف وکیل دادگستری در قبال پرونده و موکل

به واگذار کردن یک امر به شخص دیگر وکالت می‌گویند. امر وکالت در علم حقوق به عنوان عقد جایز در نظر گرفته می‌شود. عقد جایز به این معنی است که وکیل یا موکل هر زمان که بخواهند بدون انجام هیچ گونه تشریفاتی می‌توانند قرارداد را بر هم بزنند. با انعقاد قرارداد وکالت بین وکیل و موکل در واقع یک رابطه حقوقی بین آن‌ها ایجاد می‌شود. زمانی که وکیل حقوقی وکالت پرونده موکل خود را قبول می‌کند؛ باید به یک سری وظایف و تعهدات خود عمل کند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین وظایف وکیل دادگستری در قبال پرونده و موکل خود خواهیم پرداخت:

  • ارائه مشاوره حقوقی به موکل و آشنا کردن او با حقوق قانونی و شرایطش؛
  • شرکت در دادگاه به نیابت از موکل و ارائه مناسب‌ترین دفاع؛
  • برعهده گرفتن مسئولیت مدیریت دعاوی موکل؛
  • نقد، بررسی و تحلیل پرونده‌های حقوقی برای تشخیص نقاط قوت و ضعف؛
  • فراهم کردن بهترین شرایط برای موکل با استفاده از مهارت‌ مذاکره؛
  • بر عهده گرفتن حل و فصل اختلافات حقوقی به بهترین شکل ممکن؛
  • انجام امور مربوط به موضوع وکالت؛
  • حفظ اسرار و رازهای موکل؛
  • رعایت کردن مصلحت شخصی موکل؛
  • متعهد بودن به بازگردندان اسناد، اموال و حساب‌های موکل؛
  • پیگیری کردن امور قید شده در وکالتنامه؛
  • تهیه پیش‌نویس‌‌‌‌‌ها، نامه‌ها و قراردادها برای درج در پرونده؛
  • جمع آوری و نگهداری از مدارک و مستندات مربوط به پرونده جهت رائه به دادگاه برای دفاع از موکل؛

اهمیت حضور وکیل پایه یک دادگستری در جلسات دادگاه

افراد ممکن است در موقعیتی قرار بگیرند که نیاز باشد به دادسرا یا دادگاه بروند. جز در مواقعی که قاضی حضور فرد را در دادگاه ضروری بداند، هر فردی می‌تواند پرونده حقوقی خود را به یک وکیل پایه یک دادگستری واگذار کنند تا وکیل به جای او درجلسات دادگاه حاضر شود. به عنوان مثال در دعاوی خانواده مانند طلاق توافقی، نفقه، مهریه، حضانت و غیره افراد می‌توانند وکالت پرونده خود را به یک وکیل حقوقی باتجربه بسپارند. از مهم‌ترین مزایای حضور وکیل دادگستری در جلسات دادگاه این است که فرد دیگر درگیری ذهنی و روانی برای حضور در محاکم قضایی و جلسات دادگاه را ندارد و به راحتی می‌تواند به امور دیگر خود رسیدگی کند. در برخی از پرونده‌های مهم از جمله پرونده‌های کیفری که متهم حتما باید در دادگاه حاضر شود، حضور وکیل نیز ضروری است. طبق ماده 178 قانون اساسی اگر موکل به دادگاه احضار شود و نتواند در موعدد مقرر در جلسه دادگاه حضور داشته باشد، باید یک دلیل محکمه پسند به قاضی ارائه دهد. مواردی مانند فوت اقوام درجه یک تا سه، فوت همسر، بیماری سخت والدین، فرزندان، همسر یا خود متهم، نرسیدن احضاریه، دیر رسیدن احضاریه و غیره به عنوان دلایل محکمه پسند و غذر مواجه شناخته می‌شوند‌.

نحوه انتخاب وکیل پایه یک دادگستری متخصص برای پرونده

پیدا کردن یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص برای پرونده‌های حقوقی و کیفری از دغدغه‌های مهم افراد است. انتخاب وکیل خوب تاثیر زیادی در تغییر مسیر و موفقیت پرونده دارد. برای پیدا کردن وکیل می‌توانید از روش‌هایی مانند جستجو در سایت‌های اینترنتی و پیدا کردن آدرس و شماره وکیل مورد نظر، جستجو از طریق دوستان، آشنایان و افراد معتبری که شناخت کافی از وکلای شهر شما دارند، جستجوی تلفنی از طریق تماس با کانون وکلای هر استان برای پیدا کردن آدرس و شماره وکیل، جستجوی وکیل تهران از طریق مراجعه حضوری به کانون وکلای دادگستری مرکز، مراجعه به سامانه‌های آنلاین معرفی وکیل و غیره استفاده کنید.

میزان حق الوکاله وکیل در تهران و نحوه محاسبه آن

حق‌الوکاله به پولی گفته می‌شود که وکیل در ازای انجام کارهای پرونده و دفاع از موکل خود در دادگاه از او دریافت می‌کند. یکی از موضوعات پراهمیت برای طرفین دعوی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مبلغ حق‌ الوکاله وکیل و نحوه محاسبه آن است. حق الوکاله وکیل در تهران بعد از ملاقات وکیل و موکل، بررسی مدارک توسط وکیل، شرایط پرونده، نوع پرونده از نظر حقوقی یا کیفری بودن و میزان زحمت و ساعات کاری مورد نیاز برای پرونده تعیین می‌شود. نحوه محاسبه حق‌الوکاله یا دستمزد وکیل بر مبنای عرف، بر مبنای قرارداد و بر مبنای تعرفه صورت می‌گیرد. وکلا از جمله وکیل حقوقی بعد از توافق در مبلغ حق‌الوکاله نصف مبلغ را ابتدای کار و نصف دیگر آن را بعد از صدور رای دادگاه دریافت می‌کنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا در صورتی که نتیجه پرونده مطلوب و دلخواه موکل نباشد، باز هم وکیل حق دارد که از موکل حق‌الوکاله دریافت کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. حق‌الوکاله یا دستمزد وکیل به موفقیت یا عدم موفقیت پرونده حقوقی یا کیفری ربطی ندارد؛ بلکه در ازای خدمات ارائه شده توسط وکیل در جریان رسیدگی به پرونده است. وکیل وظیفه دارد که به تمام تعهدات خود در قبال پرونده عمل کند؛ اما نسبت به نتیجه پرونده که توسط قاضی دادگاه اعلام می‌شود، هیچ گونه تعهدی به موکل ندارد. اما از لحاظ اخلاقی و انسانی باید در هر صورت بدون توجه به نتیجه پرونده حق‌الوکاله وکیل را طبق توافق به‌صورت کامل پرداخت کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین انواع خدمات وکالت از جمله وکیل حقوقی، وکیل کیفری، وکیل ملکی و سایر وکلای پایه یک دادگستری پرداختیم. در ادامه راجع به پرونده‌های حقوقی، پرونده‌های کیفری و پرونده‌های ملکی توضیح دادیم و برای هر یک از پرونده‌ها چند نمونه معرفی کردیم. تفاوت عنوان وکیل حقوقی با وکیل کیفری، وظایف وکیل دادگستری در قبال پرونده و موکل، اهمیت حضور بهترین وکیل پایه یک دادگستری در جلسات دادگاه، نحوه انتخاب وکیل پایه یک متخصص برای پرونده، میزان حق‌الوکاله وکیل تهران و نحوه محاسبه آن موضوعات دیگری بود که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. برای انتخاب بهترین وکیل ویژگی‌هایی مانند مهارت‌های اجتماعی بالا، درک دقیق و کامل تمام قوانین، مقررات، بندها و تبصره‌های قرارداد وکالت، داشتن درک بالا، خلاقیت، قدرت سخنوری، داشتن روحیه شکست ناپذیری و استقامت، قدرت تحلیل، قدرت داوری، داشتن دانش و تخصص کافی، صلاحیت‌های اخلاقی، رازداری، داشتن قدرت تصمیم‌گیری، شجاعت، رزومه کاری درخشان و غیره را در نظر بگیرید. امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله توانسته باشد که به تکمیل شدن اطلاعات شما درباره وکیل و شغل وکالت کمک کند. شما نیز می‌توانید تجربه‌های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات