پردازنده 14700KF با مادربرد Gigabyte Z790 Aero G ترکیب برنده است

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شهر فافا
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
نسل 14 پردازنده‌ اینتل وارد بازار شده و می‌توان برای تجربه عالی از قدرت پردازش مدرن، این سری از پردازنده‌های پرتوان را با مادربردهای Z790 استفاده کرد.
تبلیغات

نسل 14 پردازنده‌های اینتل وارد بازار شده است و به راحتی می‌توان برای یک تجربه عالی از قدرت پردازش مدرن، این سری از پردازنده‌های پر توان را با مادربردهای Z790 استفاده کرد. به همین منظور مجموعه شهر فافا پردازنده Core i7 14700KF را به همراه مادربرد Gigabyte Z790 Aero G با قیمت فوق العاده مناسب عرضه می‌کند.

کپی لینک

پردازنده Core i7 14700KF

شهر فافا

پردازنده i7 14700KF پس از i9 14900K، پر قدرت ترین پردازنده در سبد محصولات کلاس کاربری اینتل محسوب می‌شود. شرکت اینتل این پردازنده را نسبت به 13700KF چند پله ارتقا داده است. در نسل 14 تعداد هسته‌های کم مصرف Efficient از 8 به 12 ارتقا یافته است که در کنار 8 هسته قدرت Performance با قابلیت Hyper-threading توانایی این پردازنده را به 28 رشته پردازشی رسانده است.

این قدرت به القوه، توانایی پردازنده i7 14700KF را بیش از پیش به نزدیکی توانایی i9 13900K رسانده است. حالا کاربران می‌توانند با قیمت متعادل توانایی یک غول پردازشی را بر روی سیستم‌های خود تجربه کنند.

پردازنده i7 14700KF با 33 مگابایت کش L3 و 28 مگابایت کش L2 یکی از توانمند ترین پردازنده‌های جهان به شمار می‌رود که با فرکانس پایه 3.4 گیگاهرتز به فرکانس بوست 5.6 گیگاهرتز در لود افزایش پیدا می‌کند. حداکثر فرکانس هسته‌های کم مصرف این پردازنده نیز در لود کامل به 4.3 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کنند.

از نظر TDP مصرف این پردازنده به 253 وات می‌رسد که نیازمند یک مادربرد پر توان با VRM قدرتمند است.

قابلیت AI Overclock Assist

شرکت اینتل به لطف هوش مصنوعی امکان جدیدی را به پردازنده‌های ضریب باز نسل 14 به نام AI Overclock Assist اضافه کرده است. با کمک هوش مصنوعی و نرم افزار XTU اینتل می‌توانید، هسته‌های پردازنده Core i7 14700KF را به صورت اتوماتیک اورکلاک کنید.

هوش مصنوعی این پردازنده می‌تواند با شناسایی هسته‌های کم مصرف تر، ضمن رعایت پروتکل حرارتی، فرکانس آنها را به بالاتر از 5.6GHz افزایش دهد.

قابلیت APO

شرکت اینتل در پردازنده 14700KF امکان جدیدی برای بوست فریم دهی این پردازنده در بازی‌ها فراهم ساخته است. به لطف فن آوری APO، می‌توان با انتخاب هسته‌های پر قدرت، و هدایت منابع پردازشی، سرعت پردازش بازی‌ها را افزایش داد. تا به امروز شرکت اینتل دو بازی Rainbow Six Siege و همچنین Metro Exodus را به لیست بازی‌های مورد پشتیبانی این پردازنده برای استفاده از قابلیت APO اضافه کرده است که بیش از 10 درصد توانایی FPS آن را افزایش می‌دهد. در آینده بازی‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

مدیریت بهتر Throttle

در پردازنده‌های نسل‌های پیشین اینتل، در صورتی که دمای کلی پردازنده از حد مجاز فراتر می‌رفت، سیستم Throttle وارد عمل شده و ترمز تمام هسته‌های پردازنده را می‌کشید تا دمای پردازنده کنترل شود. شرکت اینتل برای اولین بار با معرفی سیستم جدید Throttle فقط ترمز هسته‌هایی که دمای آنها از حد مجاز فراتر رفته را می‌کشد و مابقی هسته‌هایی که دمای مناسب دارند، همچنان در فرکانس بوست باقی خواهند ماند.

در مجموع، از پردازش‌های موازی مانند تبدیل ویدیویی، و طراحی صنعتی گرفته تا گیمینگ، به لطف 14700KF به راحتی می‌توان در کوتاهترین زمان ممکن و بالاترین FPS همه ی برنامه‌ها و بازی‌ها را حریف شد.

فقدان گرافیک مجتمع در این پردازنده، ضمن کاهش هزینه آن، باعث عملکرد به نسبت خنکتر آن می‌شود. با توجه به ضریب باز بودن این پردازنده، به راحتی می‌توان با کمک یک کولر قدرتمند آن را اورکلاک کرد. این پردازنده خوش ساخت را می‌توانید به قیمت عالی از فروشگاه شهر فافا باندل با مادربرد گیگابایت تهیه کنید.

شهر فافا
کپی لینک

مادربرد Gigabyte Z790 Aero G

مادربرد‌های سری Aero گیگابایت به طور اختصاصی برای دوستاران طراحی‌های سه بعدی و رندرکاران گرافیک تولید و ساخته شده اند. این مادربرد‌ها، ضمن ارائه تمامی ‌امکانات استاندارد، هم از نظر تعداد اتصالات و هم از نظر تنوع، نسبت به دیگر مدلها بهتر هستند.

در میان محصولات مجهز به چیپست Z790 گیگابایت، مادربرد Aero G را می‌توان یک نگین درخشان نامید. این مادربرد سایز ATX که برنده جایزه طراحی reddot 2023 شده است، مجهز به VRM قدرتمند با طراحی 16+1+2 فازی است تا بتواند ضمن برق رسانی مطلوب به پردازنده‌های پر مصرف، عملکردی خنک داشته باشد.

شرکت گیگابایت برای مدار چاپی مادربرد Aero G از یک PCB هشت لایه ضخیم استفاده کرده است تا با خالص سازی فرکانس، بتواند سرعت PCI Express Gen.5 را به طور کامل انتقال دهد. اسلات اول کارت گرافیک و همچنین درگاه اول M.2 این مادربرد مجهز به استاندارد PCIe Gen.5 هستند که از این نظر، آینده نگری بسیار مطلوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

سینک‌های خنک کننده نقره‌‌ فام و سفید روی آن، علاقمندان به مادربرد‌ها و ست‌های سفید رنگ را جذب خود می‌کند. این مادربرد با چیپست Z790 می‌تواند از تمام پردازنده‌های نسل، دوازده، سیزده و چهارده اینتل پشتیبانی کند.

مدار تغذیه 16 فاز 70 آمپری آن به راحتی پردازنده‌های پرقدرت مانند 14900K را نیز تغذیه خواهد کرد. در بخش حافظه، شرکت گیگابایت سرعت مورد پشتیبانی این مادربرد را تا 7600MTs برآورد کرده است، و از نظر حجم نیز تا 192 گیگابایت می‌توان حجم رم بر روی آن نصب کرد.

برای تولید کنندگان محتوی این مادربرد، تمام آن چیزی است که می‌خواهند. تعداد سه اسلات کامل تقویت شده PCI Express بر روی این مادربرد قرار دارد که اولین آن از نوع Gen.5 x16 برای کارت گرافیک است و دو اسلات دیگر آن توسط چیپست تغذیه می‌شوند و به ترتیب از نوع PCIe Gen 4.0 x4 و PCIe Gen 3.0 x4 هستند.

شهر فافا

لازم به ذکر است که پهنای باند اسلات PCIe Gen 5.0 با اسلات‌ M.2 نوع Gen.5 به اشتراک گذاشته می‌شود. زمانی که شما یک درایو M.2 را درون این بخش قرار دهید، اسلات کارت گرافیک در حالت x8 قرار می‌گیرد.

در بخش ذخیره سازی این مادربرد مجهز به مجموع چهار اسلات M.2 است. که سه عدد از آنها از پهنای باند PCIe Gen 4 x4 پشتیبانی می‌کنند. همچنین Aero G از طراحی EZ Latch برای درگاه فوقانی M.2 بهره می‌برد تا نصب درایو اصلی اس اس دی M.2 به سادگی و بدون نیاز به پیچ برای کاربر، میسر شود.

مادربرد Z790 Aero G گیگابایت پورت‌های متنوعی دارد، که پر قدرت ترین آن USB 3.2 Gen 2×2 Type C است که در پشت پنل حضور دارد. این درگاه با پهنای باند 20 گیگابیتی مجهز به فناوری Vision LINK است که به لطف آن می‌توان نمایشگر به آن متصل کرد و یا تا 60 وات امکان شارژ موبایل را فراهم کرد.

اتصالات پنل پشتی مادربرد شامل دو پورت USB 2.0، کانکتورهای آنتن Wi-Fi و بلوتوث نسخه 5، چهار عدد پورت USB 3.2 Gen 1، یک Display Port، یک HDMI 2.0، دو عدد USB 3.2 Gen 2 Type A، یک عدد USB 3.2 Gen 2×2 Type C، یک عدد USB 3.2 Gen 2 Type C، یک پورت شبکه 2.5 گیگابیتی، یک عدد کانکتور S/PDIF و دو عدد جک صوتی یکی برای خروجی، و یکی هم برای ورودی میکروفن است.

کارت شبکه بی سیم مادربرد Z790 Aero G گیگابایت از نوع سه بانده 6E است که برای اتصال انواع دستگاه های VR مناسب است. همچنین چیپ صدای مادربرد از مدل Realtek ALC1220-VB است که برای انواع کاربری‌ها قدرت کافی دارد.

به لطف فن آوری Q-Flash Bios این مادربرد گیگابایت از امکان به روز رسانی بایوس به صورت سیستم خاموش بهره می برد. برای استفاده از نسل 14 پردازنده‌های اینتل بر روی آن کافیست بایوس مادربرد را به روز رسانی کنید.

از نظر نورپردازی به لطف 2 خروجی 4 پین RGB و 2 خروجی 3 پین ARGB انواع دستگاه‌ها را می توان با اکو سیستم نورپردازی RGB Fusion مادربرد، مدیریت کرد. این مادربرد یک گزینه ایده آل برای انواع کاربری‌ها است که با 3 سال ضمانت رسمی‌آواژنگ عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات