چگونه به بازیکن بهتری در فوتبال و فوتسال تبدیل شویم؟

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
توپ فوتبال / فروشگاه اینترنتی لوزی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگر به فوتبال یا فوتسال علاقه‌مندید در این مطلب با نکاتی آشنا خواهید شد که شما را به بازیکن بهتری تبدیل خواهد کرد.
تبلیغات

حقیقت جز این نیست که تبدیل شدن به یک بازیکن خوب در فوتبال یا فوتسال به پشتکار، تمرین، طرز فکر درست و فداکاری احتیاج دارد. اگر برای ادامه‌ی این متن انگیزه دارید، باید بدانید که همین روحیه شما را در رقابت با بسیاری از بازیکنان برنده خواهد کرد. فقط کافی است خود را در حال تبدیل شدن به بازیکن بهتری ببینید و برای رسیدن به رویایی که در ذهن دارید تلاش کنید. به خودتان زمان بدهید و صبور باشید تا توپ فوتبال و توپ فوتسال به معجزه‌ی بزرگ شما بدل شوند. آرسن ونگر در جایی گفته است: «فوتبال مانند رقصیدن، نوعی از هنر است اما فقط زمانی که آن را در کامل‌ترین حالت انجام دهیم.»

در ادامه با نکاتی آشنا خواهید شد که شما را به بازیکن بهتری تبدیل خواهد کرد.

توپ فوتسال و فوتبال را کنترل کنید

مهم نیست که چه نقشی در یک تیم داشته باشید. توانایی شما در دریافت و پخش توپ، یک مهارت کلیدی در راه موفقیت و پیروزی است. بازی کردن فوتسال، راه خوبی است تا توانایی خود را در کنترل توپ فوتسال و فوتبال افزایش دهید. از طرفی لمس‌ توپ در فوتسال بسیار بیشتر از فوتبال اتفاق می‌افتد و از طرف دیگر فضای محدود فوتسال، شما را وادار می‌کند تا تماس مطمئن‌تری با توپ فوتسال داشته باشید. با افزایش مهارت‌های خود در راستای کنترل توپ با کف پای خود، می‌توانید به بازیکن خطرناکی در بازی فوتسال تبدیل شوید. تقویت این مهارت، آزادی عمل فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد تا تکنیک‌های بسیار زیادی برای دریبل‌زدن یا متوقف‌کردن توپ کسب کنید.

اگر بازیکنان بزرگ فوتسال را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین زمان را به کنترل توپ فوتسال با کف پای خود اختصاص می‌دهند. اگر می‌خواهید چنین مهارتی را به دست آورید، توپ فوتسال را به سمت دیوار یا یک یار کمکی بفرستید و توپ بازگشتی را بدون این که با پاهای شما فاصله‌ای بگیرد و با استفاده از کف پا متوقف کنید.

فروشگاه اینترنتی لوزی

در پاس‌دادن با توپ فوتبال بهترین باشید

ممکن است ساده به نظر برسد اما پاس دادن می‌تواند بزرگ‌ترین چالشی باشد که در طول یک بازی فوتبال یا فوتسال تجربه می‌کنید. گاهی اینطور به نظر می‌رسد که توپ فوتبال و توپ فوتسال، ذهنیت خودشان را دارند و از رفتن به مسیری که شما در ذهن دارید اجتناب می‌کنند. برای تقویت این مهارت به دو مانع مخروطی‌شکل احتیاج دارید تا آن‌ها را در فاصله‌ی بسیار کمی از یکدیگر و در مقابل یک دیوار قرار دهید. سعی کنید توپ را به فضای بین دو مانع بفرستید و هر بار فاصله‌ی بین دو مانع را کاهش دهید تا با چالش سخت‌تری مقابله کنید.

سر خود را بالا نگه دارید و توپ را با چشمان دقیق خود تعقیب کنید. به خودتان حدود دو ثانیه مهلت بدهید تا پاس درست را در بین تمامی موقعیت‌ها انتخاب نمایید. قدرت پاس و فاصله‌ای که مقصد آن است را در نظر داشته باشید تا به بهترین شکل با زبان فوتبال سخن بگویید.

نقش خود را در بازی بشناسید

در یک بازی که 90 دقیقه برای انجام آن در نظر گرفته می‌شود، تنها 60 تا 90 ثانیه در اختیار یک بازیکن قرار دارد تا نقش موثر خود را بازی کند. از شما انتظار می‌رود با توجه به این زمان محدود، مسئولیت‌های خود را به‌درستی انجام دهید. برای مثال بازیکنی که در گوشه‌ی راست زمین بازی می‌کند می‌تواند با حضور نادرست در سمت چپ زمین، فرصت را برای حمله‌ی رقیب به وجود آورد.

با توپ فوتبال دریبل بزنید

بازیکنان بزرگ به‌راحتی توپ فوتبال یا توپ فوتسال را از دست نمی‌دهند. دریبل‌زدن را یاد بگیرید چرا که در محاصره‌ی رقیبان یا در لحظه‌ی عبور از دفاع تیم مقابل، دریبل‌زدن یک مهارت کلیدی خواهد بود. یادگیری این مهارت به زمان احتیاج دارد. دریبل‌زدن تا حد زیادی به این وابسته است که چقدر خوب می‌توانید بدون نگاه‌کردن به توپ فوتبال یا فوتسال، رو به جلو حرکت کنید.

به بازی با دو پای خود مسلط باشید

کنترل توپ فوتسال یا فوتبال با هر دو پا، توانایی کلی شما به عنوان یک فوتبالیست را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. این مهارت به شما کمک می‌کند تا تعادل بهتری داشته باشید و در تمام زمین بازی کنید . علاوه بر این شما را غیرقابل پیش بینی‌تر و بازی در برابر شما را سخت‌تر می کند. در بالاترین سطح از فوتبال بارها شاهد بوده‌ایم که بازیکنان بزرگ برای تغییر زاویه و آوردن توپ روی پای تخصصی خود، موقعیت گلزنی را از دست داده‌اند. در حالی اگر توانایی بازی با هر دو پای خود را داشتند، به‌راحتی می‌توانستند به نفع تیم خود کار کنند.

به حرفه‌ای‌ها نگاه کن

قطعا تمرین در زمین بازی و کنترل توپ فوتبال یا فوتسال برای آنکه خودتان را یک بازیکن کامل بدانید، کافی نیست. شما برای این رسیدن به این دستاورد باید نگاه جدی‌تری به سبک زندگی فوتبالیست‌های حرفه‌ای داشته باشید. همه‌ی ما نمی‌توانیم کریستیانو رونالدو باشیم؛ اما از ما انتظار می‌رود همواره بهترین نسخه‌ی خودمان را به نمایش بگذاریم. با وجود پیشرفت تکنولوژی و دسترسی همگانی به مزایای آن، می‌توانیم نحوه‌ی تمرین، غذا خوردن و حتی خواب بازیکنان حرفه‌ای را مطالعه کنیم و یاد بگیریم. برای مثال، فقط کافی است عبارت «رژیم غذایی مسی» را در گوگل تایپ کنید تا با دریافت مجموعه عظیمی از مقالات، از رویکرد مسی در تغذیه الگو بگیرید.

تماشا کنید تا یاد بگیرید

این راه ساده برای پیشرفت را از یاد نبرید: تا می‌توانید به تماشای بازی‌های فوتبال و فوتسال بنشینید. بازیکنانی که در موقعیت شما از زمین بازی فعالیت می‌کنند را به دقت تحت نظر بگیرید تا متوجه شوید که چگونه با کمک توپ فوتسال یا فوتبال، نقش موثر خود را درون یک تیم بازی می‌کنند. تصمیم‌های یک بازیکن را درک کنید و از برنامه‌های آنالیز ورزشی غافل نمانید. به دقت متوجه شوید که کارشناسان از یک بازیکن در یک موقعیت خاص چه انتظاری دارند. برای این که به درک درستی نسبت به استراتژی‌های تیم برسید با مربی خود تعامل داشته باشید. مطمئن باشید که مربی از این کار استقبال خواهد کرد چرا که بازیکن متفکر نقش مفید‌تری نسبت به بازیکنی که به دنبال توپ فوتبال می‌دود، خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی لوزی

تمرین با توپ و بدون توپ فوتبال

هیچ راه میانبری وجود ندارد که جادو کردن با توپ فوتسال یا فوتبال را برای شما میسر کند. شما به تمرین و سپس تمرین بیشتر احتیاج دارید. به قول لیونل مسی، «باید مبارزه کنید تا به رویای خود برسید. باید فداکاری کنید و خیلی سخت کوش باشید.» همیشه از نقطه‌ی امن خود خارج شوید و روی نقاط ضعف خود کار کنید. استقامت خود را بیفزایید یا با تمرین به شوت‌های محکمی برسید که کنترل آن برای هر دروازه‌بانی دشوار است. تمرکز داشته باشید و پیشرفت را به یک عادت تبدیل کنید تا در زمین چهارگوش بازی بدرخشید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات