استفاده از یوتیوب برای یادگیری

دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
زنی خندان با لپ تاپ روبه‌روی دوربین
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
دلیل این همه محبوبیت یوتیوب چیست؟ چه خدمات و سرویسی برای مخاطبان و کاربران خود درنظر گرفته است؟
تبلیغات

یوتیوب را به‌عنوان دومین موتور جست‌جوی قدرتمند جهان بعد از گوگل، دیگر نمی‌توان نادیده گرفت و با توجه به کاربران میلیاردی این پلتفرم اجتماعی، خوب است که به این موضوع بپردازیم که دلیل این همه محبوبیت یوتیوب چیست و چه خدمات و سرویسی برای مخاطبان و کاربران خود درنظر گرفته است که تا به‌این اندازه در بین همه اقشار سنی در جامعه‌های مختلف محبوب شده است.

کپی لینک

یوتیوب یک دانشگاه برای همه

اگر لقب دانشگاه را برای یوتیوب انتخاب کنیم اصلا اغراق نکرده‌ایم چرا که یوتیوب ثابت کرده فرقی ندارد شما در چه سن و مقطع تحصیلی هستید، درهرصورت با توجه به سطح شما، آموزش و بانک اطلاعاتی خیلی خوبی را برای شما در بر خواهد داشت. برای اینکه با این گفته بیشتر آشنا شوید بهتر است که موضوع را برایتان باز کنیم.

شما می‌خواهید برنامه‌نویسی یاد بگیرید و یا طرز تهیه یک کیک خیس؟ درهرصورت تنها با یک سرچ ساده در یوتیوب با هزاران کانال آموزشی روبرو خواهید شد که می‌توانید صفر تا صد هر موضوعی را آموزش ببینید.

تا همین چند سال گذشته برای اینکه درحرفه‌ای متخصص شویم، نیاز بود که دردوره‌های آموزشی حضوری و یا آنلاین شرکت می‌کردیم و زمان زیادی را دررفت وآمد بودیم تا به این هدف برسیم اما حالا تنها با گوشی موبایلتان می‌توانید ازدانش و تخصص بهترین اساتید دنیا بهره‌مند شوید. شاید با خود بگویید چرا بهترین اساتید دنیا باید دانش خود را بصورت رایگان دریوتیوب دراختیارشما بگذارند که پاسخ به این سوال کاملا ساده است؛ آنها به هیچ‌عنوان این کار را رایگان انجام نمی‌دهند و اتفاقا بهای خوبی را در ازای ارائه دانش خود، از یوتیوب دریافت می‌کنند چرا که یوتیوب به همه افرادی که در این پلتفرم اجتماعی به تولید محتوا بپردازند و مخاطبان ازآنها استقبال کنند، پول خواهد داد.

کپی لینک

یوتیوب یک بازی برد_برد

فرقی ندارد به عنوان یک کاربرعادی که به دنبال سوالش است وارد یوتیوب شده‌اید و یا به دنبال کسب درآمد هستید، در هرصورت یوتیوب برایتان یک بازی برد برد خواهد بود. به این شکل که شما می‌توانید بصورت کاملا رایگان به هر دیتا و دانشی که‌ می‌خواهید دست یابید، چیزی که در هیچ پلتفرم دیگری تا این حد قابل دسترسی نیست و هم اینکه می‌توانید با تدریس و به اشتراک گذاشتن دانش و تخصصی که دارید، بهترین منبع مالی را برای خود دست و پا کنید و همچنین به شهرت برسید و در نهایت نگران نقد کردن درآمد یوتیوب هم نباشید چرا که راه آن با آکادمی تیوبرز بسیار آسان است.

زن خندان در حال کار با لپ تاپ و یوتیوب
کپی لینک

چگونه از یوتیوب استفاده کنیم؟

برای اینکه از خدمات یوتیوب بهره‌مند شوید، هیچ کار سخت و پیچیده‌ای قرار نیست انجام دهید. تنها نیاز است که برنامه یوتیوب را روی گوشی و یا سیستم خود نصب کنید و پس از ورود به آن، موضوعی که مدنظرتان هست را در کادر بالایی این برنامه تایپ کنید و خواهید دید که یوتیوب پیشنهادهای متفاوتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کافیست کمی زمان بگذارید و بهترین کانال را انتخاب کنید تا بتوانید یک مسیر یادگیری راحت، آسان و بدون هزینه را در یوتیوب تجربه کنید.

کپی لینک

آیا برای استفاده از یوتیوب نیاز به زبان انگلیسی است؟

خیر کانال‌های فارسی ‌زبان بسیاری دریوتیوب وجود دارد که قطعا ازسطح بالایی برخورداربوده و کار شما را راه ‌می‌اندازد و به این شکل نیست که اگر زبان انگلیسی بلد نباشید نتوانید از خدمات و آموزش یوتیوب استفاده کنید، اما قطعا دانستن زبان یک مزیت محسوب می‌شود ودایره سرچ شما را برای پیدا کردن بهترین کانال آموزشی گسترده‌ترخواهد کرد چرا که قطعا بهترین اساتید دنیا بخصوص درموضوعات خاص، آموزش‌های خود را به زبان انگلیسی دریوتیوب می‌گذارند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که دانستن زبان انگلیسی برای یوتیوب ضروری نیست اما می‌تواند کمک کننده باشد.

کپی لینک

کلام پایانی

همانگونه که درابتدا هم به آن اشاره کردیم، یوتیوب بهترین مرجع آموزش و یادگیری حال حاضر است که بهترین بستر را برای رشد و پیشرفت همه افراد فراهم کرده است و جالب اینجاست که استفاده از این گنجینه گرانبها هم کاملا رایگان خواهد بود که بدون هیچ پیچیدگی می‌توانید از آن استفاده کنید در واقع کلید و راه‌حل هر مشکلی را باید در جامع امروزی یوتیوب بدانیم که توانسته تا به این حد محبوبیت را هم در بین کاربران مختلف کسب کند که در این مقاله به چگونگی استفاده از این پلتفرم محبوب پرداختیم تا شما خواننده گرامی هم بتوانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات