اسنپ تریپ ، چرا بلیط هواپیما قیمت های متفاوتی در هر مسیر دارد؟

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بلیت و هواپیما / اسنپ تریپ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب با ما همراه باشید تا علت نوسان قیمت بلیط‌های هواپیما را بررسی کنیم.
تبلیغات

همه ما می‌دانیم که سفر با هواپیما یکی ازسریع‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین سفرهایی است که می‌توان تجربه کرد. اینکه شما به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنید و خود را به مقصد سفرتان برسانید یعنی هم در وقت صرفه‌جویی کرده و هم از یک سفر ایمن و جذاب لذت برده‌اید. تهیه بلیط هواپیما به راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری بلیط خود را تهیه کنید. واقعیت این است که در زمان خرید بلیط هواپیما بدون شک با عوامل زیادی روبرو خواهید شد که یکی از مهم‌ترین آنها نوسان قیمت بلیط‌های هواپیما است. ما در این مطلب این علت را بررسی خواهیم کرد.

کپی لینک

قیمت‌های بی‌ثبات بلیط هواپیما

دلایل نوسان قیمت در بلیط هواپیما می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد و فاکتورهای مختلفی می‌توانند در این موضوع دخیل باشند. معیارهای متفاوتی هستند که بر قیمت‌های مختلف بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارند و شامل شرکت‌ها و ایرلاین‌های پروازی، چارتری یا سیستمی بودن بلیط، کلاس پروازی، زمان و فصل سفر، تعداد پروازها به مقصد مورد نظر شما هستند. البته فاکتورهای دیگری هم هستند که در کنار هم می‌توانند نوع بلیط هواپیما و قیمت آن را تعیین کنند. در ادامه فاکتورهایی را به شما ارائه خواهیم کرد که همگی در تعیین قیمت بلیط هواپیما نقش دارند.

  • کلاس‌های پروازی
آسمان و هواپیما و دست انسان / اسنپ تریپ

اولین فاکتوری که باعث ایجاد نوسان قیمت در زمان خرید بلیط برای شما خواهد شد کلاس‌های پروازی هستند. به طور معمول بلیط‌های هواپیما در سه کلاس پروازی معمولی یا اکونومی، تجاری یا بیزینس و فرست کلاس یا ویژه ارائه می‌شوند که به ترتیب از ارزان‌ترین قیمت تا گران‌ترین قیمت را شامل خواهند شد. این تفاوت‌ها به واسطه کلاسهای مختلف پروازی در هواپیما می‌توانند تاثیر فوق العاده زیادی در هزینه بلیط هواپیمای شما داشته باشند. فرست کلاس یا کلاس درجه یک گران‌ترین، کلاس بیزینس یا تجاری میانه و کلاس اقتصادی یا اکونومی ارزان‌ترین کلاس پروازی هواپیما به حساب می‌آیند.

  • ایرلاین‌های انتخابی

دومین فاکتوری که می‌تواند تاثیر فراوانی در هزینه بلیط هواپیمای شما داشته باشد ایرلاین انتخابی شماست. واقعیت این است که هرچه مسیرهای تحت پوشش قرار گرفته یک ایرلاین بیشتر باشند و دامنه فعالیت او گسترده‌تر باشد هزینه تهیه بلیط در این ایرلاین گران‌تر و بیشتر خواهد بود. برای مثال ایرلاین‌هایی مانند ایران ایر، آسمان و ماهان در قیاس با سایر ایرلاین‌ها و شرکت‌های پروازی گران‌تر هستند. چون پوشش گسترده‌تری داشته و پروازهای بیشتری را انجام می‌دهند.

  • بلیط‌های چارتری و بلیط‌های سیستمی

فاکتور مهم بعدی در تعیین قیمت بلیط، نوع بلیط است. اینکه شما بلیط چارتری یا سیستمی را تهیه کنید تاثیر فراوانی در هزینه بلیط شما دارد. نرخ بلیط‌هایی که سیستمی هستند به طور معمول در طول سال ثابت بوده و اگر تغییراتی در آنها ایجاد شود کوچک و جزئی است. اما نرخ بلیط‌های چارتری تغییرات بسیار زیاد و نوسان فراوانی دارد که البته بلیط‌های چارتری نسبت به بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر هستند. بلیط‌های پروازهای چارتری توسط آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی ارائه می‌شوند و کاملا از قبل رزرو شده‌اند.

به همین دلیل تا زمان فرارسیدن تاریخ پرواز ممکن است که صندلی‌ها خالی بمانند. به همین دلیل آژانس‌های هواپیمایی برای اینکه زیان کمتری را متحمل شوند بلیط‌های خود را با نصف قیمت یا حتی کمتر به فروش می‌رسانند. لغو کردن، کنسل کردن و یا استرداد و حتی تغییر زمان در بلیط‌های سیستمی خیلی آسان‌تر از بلیط‌های چارت است. چون بلیط‌های چارتری جریمه زیادی دارند و مبلغ قابل توجهی از هزینه اصلی شما در زمان استرداد کسر می‌شود.

  • زمان و موعد سفر
 اسنپ تریپ

این فاکتور هم می‌تواند تاثیر بسزایی در هزینه نهایی بلیط شما داشته باشد به طور معمول فصل‌هایی مانند بهار و تابستان و تعطیلات رسمی از جمله اوقاتی هستند که شما را با هزینه بالاتری برای تهیه بلیط روبرو می‌کنند. در این اوقات خطوط هوایی بسیار پر تقاضا بوده و گران‌تر می‌شوند. ضمن اینکه خطوط کم رفت و آمدتر نیز با هزینه کمتر و کاهش یافته‌ای مسافران و گردشگران را پذیرش می‌کنند. حتی شاید ندانید که روزهای هفته و ساعات مختلف یک روز هم می‌توانند تاثیر و نقش بسزایی در قیمت بلیط داشته باشند.

  • مسافران و گردشگران خاص

بدون شک هستند افرادی که یک نوزاد، بیمار خاص، معلول و جانباز دارند. این افراد به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند نیازمند توجه ویژه‌ای هم هستند. برای این افراد نیز بلیط‌های مختلفی با قیمت‌های متنوع عرضه شده است. این موضوع هم از دیگر دلایل نوسان یافتن قیمت‌های بلیط است که در پروازی مشخص و در یک مسیر تعیین شده میان ایرلاینهای مختلف هواپیمایی اعمال می‌شود.

  • میزان عرضه و تقاضا

فاکتور تقاضا مهم‌ترین فاکتوری است که در تعیین قیمت بلیط هواپیما نقش دارد. این موضوع سبب می‌شود که برخی از بلیطها نسبت به سایرین قیمت‌های شناوری داشته باشند و اساس آن بر تقاضای مقطعی بلیط‌ها است. به طور مثال وقتی کشوری برای یک رویداد یا یک موضوع سیاسی و اجتماعی هدف قرار می‌گیرد ناگهان تقاضای زیادی برای سفر به آن کشور انجام می‌شود. همین موضوع سبب افزایش قیمت بلیط هواپیما شده و آن را دچار نوسان خواهد کرد. این مثال برای بلیط هواپیما مشهد تهران صدق می کند.

  • قیمت مختلف ارز

آخرین فاکتوری که می‌تواند تاثیر فراوانی در قیمت بلیط‌ها داشته باشد نوسانات ارز است. در کشور ما به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی و تحریم‌ها نرخ ارز متغیر و متفاوت است. همین موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر نرخ نهایی بلیط هواپیما داشته باشد. سوخت هواپیما، سرویس و نگهداری آن، استهلاک و سایر موارد همگی از جمله فاکتورهایی هستند که وابسته به قیمت ارز بوده و متاسفانه سبب می‌شوند که قیمت بلیط هواپیما دچار افزایش و کاهش فراوانی باشد. همچنین پروازهایی که به واسطه شرکت‌های هواپیمایی خارجی انجام خواهند شد به دلیل ارزش پول کم ما نسبت به سایر کشورها با نرخ‌ها و قیمت‌های افزایش یافته، مسافران را جابجا می‌کنند.

کپی لینک

قیمت‌های همیشه شناور و پروازی

در این مطلب در مورد قیمت‌های شناور بلیط‌های هواپیما و علل بروز این موضوع با یکدیگر بحث کردیم. این فاکتورها همگی در نوسانات قیمت بلیط تاثیرگذار هستند. به هر حال اگر این فاکتورها را لحاظ کنید و آنها را در زمان تهیه بلیط در نظر بگیرید بدون شک می‌توانید سفری اقتصادی به مقصد را تجربه کنید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات مجموعه‌های گردشگری مانند اسنپ تریپ است تا از بهترین و البته اقتصادی‌ترین امکانات بهره‌مند گردید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات