آموزش جامع پرایس اکشن: استراتژی‌های موفقیت در بازار

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
صرافی تریتکس
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب با یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به نام تریتکس آشنا می‌شویم که زمین بازی معاملات شما را حرفه‌ای‌تر از همیشه خواهد کرد.
تبلیغات

آیا پیش‌بینی آینده بازارهای مالی، ممکن است؟ در میان روش‌های تحلیل بازار، بسیاری از تکنیک‌ها به سراغ داده‌های گذشته رفته و آن‌ها را بررسی می‌کنند. این ویژگی سبب می‌شود که همیشه یک قدم عقب‌تر از بازار قرار بگیریم. اما تصور کنید راهکاری وجود داشته باشد که با پیش‌بینی آینده بازارهای مالی، معامله‌گران را جلوتر از زمان قرار دهد؛ پرایس اکشن (Price Action)، یک استراتژی برای موفقیت در بازار است که شما را چندین گام از زمان حال جلوتر خواهد برد. در این مطلب یک راهنمای جامع پرایس اکشن برای شما تهیه کرده‌ایم که با این روش معامله هیجان‌انگیز بیشتر آشنا شویم. اگر مایلید همه اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل را دور بریزید و یک روش ساده اما کاربری برای معاملات خود پیدا کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همچنین در انتهای همین مطلب با یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به نام تریتکس آشنا می‌شویم که زمین بازی معاملات شما را حرفه‌ای‌تر از همیشه خواهد کرد.

کپی لینک

پرایس اکشن چیست؟ آموزش پرایس اکشن به زبان ساده

اصطلاح پرایس اکشن از دو بخش Price به معنای قیمت و Action به معنای اقدام تشکیل شده است. به زبان ساده پرایس اکشن به معنای مطالعه حرکت قیمت در بازار است. Price Action اصطلاحی است که اغلب در تحلیل تکنیکال برای تفسیر و توصیف حرکت قیمت دارایی استفاده می شود. معامله‌گرانی که از این تکنیک استفاده می‌کنند معتقدند که قیمت دارایی، مهم‌ترین بخش داده‌های اطلاعاتی دارایی است و تنها چیزی که برای تصمیم‌گیری در معاملات نیاز دارند، همین قیمت است.

معاملات پرایس اکشن عوامل اساسی را که بر حرکت قیمت تاثیر می‌گذارند نادیده می‌گیرد. درعوض، اساسا بر تاریخچه قیمت و چگونگی حرکت قیمت در یک دوره زمانی تمرکز می‌کنند. برای مثال در خرید بیت کوین عواملی مانند فومو، رویدادهای خبری و جبهه‌گیری شبکه‌های اجتماعی را کنار گذشته و بر روند قیمتی بیت کوین توجه دارند.

می‌توان گفت رویکرد معاملات پرایس اکشن ساده است. به این معنی که هیچ شاخص فنی در نمودارهای معامله‌گر اعمال نمی‌شود و اندیکاتورهای فنی نقشی در این روش معاملاتی ندارند. معامله‌گران پرایس اکشن معتقدند هیچ چیز جدیدی در بازار وجود ندارد و تاریخ دوباره تکرار می شود. بنابراین آن‌ها به دنبال تکرار الگوهای قیمت در نمودارهای خود هستند.

کپی لینک

آشنایی با مهم‌ترین الگوهای پرایس اکشن

در یک نگاه کلی، الگوهای معاملات پرایس اکشن، چگونگی حضور در بازار را تعیین می‌کنند. اگرچه الگوهای مختلفی برای تحلیل بازار با Price action وجود دارد، با این وجود در این مقاله به سراغ سه نمونه از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم رفت.

  • الگوی Inside bar در پرایس اکشن

Inside Bar یک الگوی نواری یا شمعی (candle bar) است که از دو کندل تشکیل شده است. در این الگو کندل کوچک‌تر در سمت راست و کندل بزرگ‌تر در سمت چپ قرار می‌گیرد. کندل بزرگ‌تر (High) به عنوان کندل مادر در نظر گرفته می‌شود و کندل کوچک‌تر (Low) همیشه در محدوده کندل مادر قرار می‌گیرد.

در Inside Bar کندل مادر و میله‌های داخلی ، الگویی را تشکیل می‌دهند که به عنوان سیگنال ورودی بالقوه در نظر گرفته می‌شود. اگر چنین الگویی در یک محدوده‌ی قیمتی مشاهده شود، به احتمال زیاد یک جهش در جهت روند قیمتی ایجاد خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که Inside Bar یک الگوی دو طرفه است؛ زیرا ممکن است نشان‌دهنده ادامه روند یا یک روند معکوس باشد. بنابراین اگر قصد محاسبه قیمت تتر یا سایر ارزهای دیجیتال با این روش را دارید، بهتر است این نکته را نیز در تحلیل خود درنظر داشته باشید.

صرافی تریتکس
  • آموزش الگوی Pin Bar در پرایس اکشن

دومین الگو در معاملات پرایس اکشن، Pin Bar است. این الگو از یک کندل، بدنه و البته یک سایه تشکیل می‌شود. در این الگو انتهای سایه کندل، نشان‌دهنده برگشت یا پس‌زدن قیمت دارایی است. پین بار را در دو دسته از روندهای صعودی و نزولی بررسی می‌کنند.

در روند صعودی، قیمت پس از تشکیل یک Pin Bar، به احتمال زیاد برمی‌گردد تا به محدوده‌ حمایت بعدی برسد.

در روند نزولی، قیمت پس از تشکیل یکPin Bar ، به احتمال زیاد در جهت مخالف سایه‌ Pin Bar حرکت می‌کند تا به محدوده‌ مقاومت بعدی برسد.

در نظر داشته باشید که هرچه سایه این الگو بلندتر باشد، احتمال پیش‌بینی دقیق‌تری وجود دارد.

صرافی تریتکس
  • نگاهی به سومین الگوی پرایس اکشن؛ Fakey Bar

سومین نمونه از الگوهای پرایس اکشن، الگوی Fakey Bar است. در این الگو سه عامل اصلی وجود دارد:

1. ابتدا یک الگوی Inside Bar شکل می گیرد.

2. سپس کندل بعدی یک شکست از کندل High و Low الگوی Inside Bar دارد که یک شکست اشتباه به‌شمار می‌آید.

3. در مرحله بعد، دو اتفاق برای کندل خواهد افتاد:

در سایه الگوی میله داخلی بسته می‌شود و این بدان معناست که برای تنظیم معاملات صعودی، کندل مورد نظر باید بالاتر از ارتفاع کندل Inside Bar یا خود الگوی نوار داخلی بسته شود.

اما در شرایط نزولی، کندل مورد نظر باید زیر کندل Low الگوی Inside Bar یا سایه الگو بسته شود.

کپی لینک

مزایای استفاده از پرایس اکشن

بر این باورند که بازار از یک الگوی تصادفی پیروی میکند و هیچ راه روشن و منظمی برای تعریف استراتژی وجود ندارد که همیشه کارساز باشد. اما باید در نظر داشته باشید که از طریق ترکیب ابزارهای تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن، شناسایی فرصت‌های برای معامله‌گران ساده‌تر خواهد بود. در یک نگاه کلی، مزایای معاملات پرایس اکشن عبارتند از:

  • انعطاف پذیری
  • کاربردی برای دارایی‌های مختلف
  • استفاده آسان با هر نرم‌افزار تجاری، برنامه کاربردی و پورتال تجاری
  • امکان بک تست آسان هر استراتژی شناسایی‌شده بر روی داده‌های گذشته

مهم‌تر از همه این موارد، افزایش حس مسئولیت در معامله‌گران است؛ چرا که استراتژی پرایس اکشن این امکان را برای تریدرها و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که در عوض پیروی کورکورانه از مجموعه‌ای از قوانین، در مورد اقدامات خود تصمیم‌گیرنده باشند.

کپی لینک

بهترین بازار معاملاتی کدام است؟ تریتکس؛ صرافی معتبر شما

پیش از آنکه بخواهید به سراغ یک یا چند استراتژی معاملاتی بروید، ابتدا باید بازار معاملاتی خود را انتخاب کنید. یک بازار معاملاتی عالی، باید امنیت، سرعت و البته هزینه‌ای مقرون به صرفه داشته باشد. پیشنهاد ما به شما، همراهی با صرافی ایرانی و مورد اعتماد تریتکس است.

در تریتکس می‌توانید خرید و فروش کنید، بازار را رصد کنید و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته داشته باشید. از شما دعوت می‌کنیم همین حالا آدرس 3tex.io را در مرورگر خود وارد کنید و وارد صرافی تریتکس شوید. در صفحه اول همین وبسایت، پشتیبانی آنلاین تریتکس آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات شما است.

همچنین برای راحتی بیشتر شما، بخش وبلاگ این صرافی معتبر، مجموعه‌ای کامل از آموزش دنیای ارز دیجیتال و اصطلاحات آن را نیز برای همراهان گرامی خود آماده کرده است. همچنین اگر طرفدار گشت و گزار در دنیای شبکه‌های اجتماعی هستید، اینستاگرام صرافی تریتکس با ارائه به‌روزترین محتواهای آموزشی در حوزه ارز دیجیتال، میزبان حضور شما است!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات