فرصتهای فروش میزیتو، امکانی بینظیر برای پیگیری دقیق مشتریان
به عنوان مدیر یک کسبوکار حتما برای شما پیش آمده که همزمان با چندین مشتری در حال مذاکره هستید. مدیریت مشتری در طیفهای مختلف با اندازههای مختلف و اگر شما انبوهی از محصولات و مشتریان دارید قطعا کار سختتر خواهد بود.
حال تصور کنید که این امکان را دارید که هر کدام از این مذاکرات را با تمام جزئیات به یک فرصت فروش تبدیل کنید و تا رسیدن به نتیجه نهایی آن را دنبال کنید و در نهایت اتفاق مهم شکل میگیرد.
...بوم! فروش
این یک قابلیت جذاب برای همه ی مدیران فروش و مدیران عامل شرکتهاست که بتوانند دقیقا مدیریت مشتریان خود را به بهترین نحو انجام دهند، فرصتهای فروش پیش روی خود را پیگیری و احتمال فروش و درآمد طی ماههای آینده مجموعه خود را زیر نظر بگیرند.
به عنوان یک مدیر فروش از کجا بدانم؟
1- آیا نیروهای فروش من کار خود را درست انجام میدهند یا نه؟
2- آیا تعداد نیروهای من در بخش فروش کافیست، کم یا زیاد است؟
3- کدام مشتری من دست به نقدتر است و احتمال خرید بیشتری دارد؟
4- کدام مشتری به بستن قرارداد نزدیکتر است؟
5- کدام مشتریان با وجود پیگیری خریدی انجام ندادهاند؟
6- کدام مشتریان درآمدهای احتمالی ماههای آینده من را تامین میکنند؟
پاسخ همه این سوالات را در قسمت فرصتهای فروش میزیتو میتوانید پیدا کنید.
مدیریت فرصتهای فروش در میزیتو
میزیتو با ارائه ابزارهای مختلف، به شما کمک میکند تا فرصتهای فروش خود را به طور موثرتر مدیریت کنید. در ادامه به برخی از این ابزارها و نحوه استفاده از آنها اشاره میشود:
ثبت فرصتهای فروش:
برای هر فرصت فروش می توانید عنوان، احتمال موفقیت، توضیحات و مسئول پیگیری را مشخص کنید.
می توانید برچسبهای مختلفی به هر فرصت فروش خود اضافه کنید تا به راحتی آنها را دسته بندی و فیلتر کنید.
میتوانید تاریخ شروع و پایان هر فرصت فروش را مشخص کنید تا بتوانید پیشرفت آن را رصد کنید.
مانیتورینگ فرصتهای فروش:
میتوانید مجموع درآمدهای احتمالی خود را در ماههای آینده بر اساس فرصتهای فروش ثبت شده پیشبینی کنید.
میتوانید فرصتهای فروش خود را بر اساس مسئول پیگیری و برچسب فیلتر کنید.
می توانید گزارشهای مختلفی از فرصتهای فروش خود تهیه کنید تا بتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید.
پیگیری فرصتهای فروش:
می توانید برای هر فرصت فروش وظیفه یادآوری ایجاد کنید تا هیچ گامی را از دست ندهید.
می توانید از میزیتو برای خودکارسازی وظایف تکراری در فرآیند فروش خود استفاده کنید.
برخی از نکات کلیدی برای مدیریت فرصت های فروش در میزیتو:
اطلاعات دقیقی از فرصتهای فروش خود ثبت کنید.
به طور مرتب پیشرفت فرصتهای فروش خود را رصد کنید.
با مشتریان خود به طور فعال ارتباط برقرار کنید.
حالا با روند یک فرصت فروش در میزیتو آشنا شوید.
۱-وارد پرونده مشتری شوید. پروندهای که از قبل برای مشتری ایجاد شده و شامل تمام جزئیات مربوط به مشتری مانند تاریخچه تماسها، وظایف پیگیری و اسناد مشتری میشود.
۲-براساس مذاکرهای که با مشتری دارید، مبلغ قرارداد و میزان درصد موفقیتی که پیشبینی میکنید یک فرصت فروش در پرونده مشتری ایجاد کنید.
۳-اگر چندین مذاکره برای چندین محصول متفاوت دارید برای آنها فرصتهای فروش متفاوت ثبت کنید.
۴- حال این کار را به مرور برای همه مشتریان خود انجام دهید.
تمام!
حالا یک مانیتورینگ دقیق از تمام مشتریان خود دارید که براساس آن دقیقا میدانید:
کدام مشتریان نزدیک به خرید هستند؟
کدام مشتریان احتمال خرید کمتری دارند؟
کدام نیروهای شما در فروش عملکرد بهتری دارند؟
درآمدهای احتمالی ماههای آینده شما به تفکیک هر ماه چقدر است؟
و اطلاعات جذاب دیگری که به شما در تصمیمات مدیریتی کمک خواهد کرد. استفاده از بخش پرونده مشتریان میزیتو و فرصتهای فروش در آن را از همین امروز شروع کنید و نتایج شگفت انگیز بگیرید. ثبتنام در میزیتو از آدرس mizito.ir