آسانسور هیدرولیک هیرو آسانسور برای این ساختمان ها مناسب است!

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
 آسانسور هیدرولیک
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
آسانسور هیدرولیک برای کدام ساختمان‌ها مناسب‌تر است؟ در این مطلب آسانسورهای هیدرولیک را مورد بررسی قرار داده ایم.
تبلیغات

آسانسور هیدرولیک یکی از انواع بالابرهاست که سیستم محرکه متفاوتی نسبت به دیگر انواع آسانسورها دارد. سیستم محرکه این نوع بالابرها از نوع هیدرولیک است که در آن نیروی مورد نیاز در اثر فشار روغن یا سیال هیدرولیک ایجاد شده و باعث به کار افتادن پیستون و جک ها می شود. پیستون در اثر فشار زیاد نیروی هیدرولیک به حرکت درآمده و باعث به حرکت افتادن جک ها می شود. جک ها نیز کابین را به حرکت در می آورند. آسانسورهای هیدرولیک به دلیل ساختار و سیستم محرکه متفاوت کاربردهای خاصی نیز دارند. همچنین این سیستم ها از نظر نحوه نصب و راه اندازی، سرویس و نگهداری و نیز قیمت با دیگر آسانسورها تفاوت دارند. در ادامه این مطلب آسانسورهای هیدرولیک را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم و همچنین به این موضوع پرداخته ایم که این نوع بالابرها برای کدام ساختمان ها مناسب تر هستند.

کپی لینک

آسانسور هیدرولیک چیست؟

آسانسور هیدرولیک دستگاهی است که از نیروی سیال یا روغن هیدرولیک برای حرکت کابین استفاده می کند. در این بالابر موتور الکتریکی وقتی شروع به کار می کند پمپ هیدرولیک را نیز به کار می اندازد. پمپ وقتی به کار می افتد روغن یا سیال هیدرولیک را از مخزن آن کشیده و به درون سیلندر پمپاژ می کند. در اثر پمپاژ، روغن در داخل سیلندر فشرده و متراکم شده که در این صورت نیروی بسیار زیادی تولید می شود. این نیرو ابتدا به پیستون وارد می شود و سپس پیستون جک ها را به حرکت درمی آورد. جک ها نیز با حرکت خود کابین را به بالا می رانند و باعث حرکت آن می شوند. تجهیزات انتقال نیرو از جمله سیلندر، پیستون، جک ها و غیره درون محفظه ای به نام پاوریونیت قرار می گیرند.

 آسانسور هیدرولیک
کپی لینک

مزایای آسانسورهای هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک نسبت به دیگر انواع بالابرها مزایای متعددی دارند که آن ها را به گزینه ای مناسب برای نصب در ساختمان های مسکونی یا دیگر اماکن کرده است. در ادامه به مهم ترین مزایای نصب و راه اندازی آسانسورهای هیدرولیک اشاره کرده ایم.

  • ظرفیت بالا

آسانسورهای هیدرولیک به راحتی می توانند با ظرفیت بالای خود بارهای سنگین را جابجا کنند. نیروی زیاد هیدرولیک در این آسانسورها جابجایی چندین کاربر و اجسام با وزن سنگین را امکان پذیر می کند.

  • حرکت دقیق و کنترل شده

آسانسورهای هیدرولیک به دلیل استفاده از شیرهای کنترل حرکت دقیق و کنترل شده ای دارند. این شیرها توسط سیستم الکترونیک مرکزی یا همان تابلو فرمان کنترل می شوند و می توان با آن ها سرعت کابین را کنترل و تنظیم کرد. همچنین کابین به هنگام توقف به طور دقیق با کف طبقه همتراز می شود.

  • تطبیق پذیری

آسانسورهای هدرولیک مدل های متنوعی دارند و می توانند طیف گسترده ای از کاربردها را داشته باشند. این سیستم ها علاوه بر ساختمان های مسکونی و تجاری، در پارکینگ های طبقاتی، پروژه های ساختمان سازی، انبارها، کارخانه ها و تاسیسات تولیدی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • صرفه جویی در فضا

آسانسورهای هیدرولیک غالبا به گونه ای طراحی و تولید می شوند که جمع و جور باشند و بتوانند در فضای ساختمان صرفه جویی کنند. در این صورت این سیستم ها را می توان در فضاهای کوچک نصب و راه اندازی کرد. این مزیت به خصوص در کارگاه ها و کارخانه هایی که فضای محدودی دارند بسیار مفید است.

  • دوام و قابلیت اطمینان

آسانسورهای هیدرولیک دوام و قابلیت اطمینان بالایی دارند. در صورتی که این سیستم ها به درستی نگهداری شوند، می توانند تا سال ها بدون مشکلات خاصی کار کرده و دوام بیاورند. این مزیت باعث می شود تا بالابرهای هیدرولیک در درازمدت انتخاب مقرون به صرفه ای باشند.

  • ایمنی بالا

آسانسورهای هیدرولیک به دلیل ساختار خاص خود از ایمنی بالایی برخوردارند. در این سیستم ها همانند سایر انواع بالابرها از انواع تجهیزات ایمنی استفاده می شود. همچنین وجود جک ها در زیر و کنار کابین باعث می شود تا از سقوط ناگهانی آن جلوگیری کنند. در این صورت ایمنی آن ها در مقایسه با دیگر آسانسورها بیشتر می شود. در آسانسورهای هیدرولیک نجات کاربران گیر افتاده در کابین آسان تر است. زیرا برای پایین آوردن کابینی که گیر کرده است نیازی به فرد متخصص ندارد و یک فرد عادی نیز می تواند با باز کردن شیر هیدرولیک کابین را به پایین حرکت دهد.

  • عدم نیاز به موتورخانه در بالای ساختمان

بالابرهای هیدرولیک به دلیل ساختار متفاوت نیازی به ساخت موتورخانه در بالای ساختمان ندارند. در این سیستم ها موتورخانه می تواند در پایین ترین طبقه و حتی در فاصله چند متری از چاه ساخته شود.

  • اقدامات کم تر برای آماده سازی محل نصب

نصب آسانسورهای هیدرولیک به اقدامات کم تری برای آماده سازی محل نیاز دارد. در این سیستم ها نیازی به ساخت دیوارها و ستون های ضخیم وجود ندارد. همچنین این سیستم ها نیازی به حفر چاله ندارند. علاوه بر این ها به دلیل نبود وزنه تعادل، نیازی نیست تا قسمتی از ساختمان برای نصب و قرارگیری وزنه تعادل تخریب شود.

  • قیمت پایین تر

بالابرهای هیدرولیک در مقایسه با مدل های کششی معمولا قیمت کم تری دارند که در این صورت برای کارفرمایانی که بودجه زیادی ندارند مناسب تر هستند.

  • حرکت نرم و روان

آسانسورهای هیدرولیک نرم و روان حرکت کرده و از خود سروصدای خیلی کمی تولید می کنند. از این رو کاربران به هنگام سوار شدن در کابین لرزش و سروصدای زیادی را احساس نمی کنند.

  • سرویس و نگهداری آسان تر

سرویس و نگهداری آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با بالابرهای کششی آسان تر است. همچنین قطعات آن ها باکیفیت تر و بادوام تر هستند.

 آسانسور هیدرولیک
کپی لینک

انواع ساختمان هایی که نصب آسانسور هیدرولیک در آن ها مناسب است:

به طور کلی نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان های کم ارتفاع تا حداکثر چهار یا پنج طبقه مناسب است. زیرا جک ها در این بالابرها قادر به حرکت دادن کابین تا ارتفاع زیاد نیستند. از این رو در ادامه به انواع ساختمان هایی اشاره کرده ایم که می توان در آن ها آسانسور هیدرولیک را نصب و راه اندازی کرد.

  • ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری تا حداکثر چهار یا پنج طبقه.
  • در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک هایی که ارتفاع آن ها حداکثر به سه طبقه می رسد.
  • در کارخانه ها، واحدهای تولیدی و کارگاه هایی که مواد اولیه، کالاها و دستگاه هایی با وزن های متفاوت در بین طبقات جابجا می شوند.
  • پروژه های ساختمان سازی، سد سازی و نیروگاه ها
  • پالایشگاه ها و پتروشیمی ها
  • در پارکینگ های طبقاتی که از آسانسور خودروبر با سیستم محرکه هیدرولیک استفاده می شود.
  • فروشگاه ها و مراکز خرید که ارتفاع آن ها حداکثر سه طبقه است.
  • استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی به عنوان بالابر خانگی در منازل و ساختمان های مسکونی کوچک که با برق تک فاز کار می کنند.
  • هتل ها و مهمانسراها با ارتفاع کم.
  • ویلاها و منازل ویلایی.
  • و ....
کپی لینک

طراح و مجری معتبر در نصب انواع آسانسور هیدرولیکی

شرکت هیرو آسانسور برندی پیشگام در صنعت آسانسور است که تولیدات باکیفیت آن از جمله آسانسورهای هیدرولیکی از شهرت خاصی برخوردارند. این شرکت در تولید بالابرهای هیدرولیکی از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات در صنعت آسانسور استفاده می کند. شرکت هیرو تلاش می کند تا در تولید آسانسورهای هیدرولیکی همانند سایر محصولات انواع استانداردها و ضوابط مربوطه رعایت شوند. همچنین در تولید این بالابرها از قطعات باکیفیت و استاندارد استفاده می کند تا عمر مفید طولانی داشته و سال ها بتوانند دوام بیاورند. شرکت هیرو آسانسور آمادگی دارد تا با توجه به نیاز مشتریان آسانسورهای هیدرولیکی مناسب را برای ساختمان های مختلف با توجه به نوع کاربری آن ها طراحی و تولید کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات