رکورد ریالی قیمت بیت کوین در کیف پول شکست

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
بیت کوین رکورد زد! این جمله‌ای است که در ماه گذشته و به خصوص در دو هفته اخیر بسیار به گوش می‌رسد.
تبلیغات

بیت کوین رکورد زد! این جمله‌ای است که در ماه گذشته و به خصوص در دو هفته اخیر بسیار به گوش می‌رسد. در حال حاضر بیت کوین در یک اقدام غیرمنتظره سقف قیمت تاریخی خود در سال 2021 که رقم 69146 هزار دلار بود را شکسته و به قیمت تاریخی 73 هزار دلاری دست پیدا کرده است. و در داخل ایران نیز شاهد انفجار نرخ دلار و رسیدن آن به بالای 60 هزار تومان هستیم.

رشد قیمتی بی‌سابقه نرخ دلار سبب شده تا قیمت ریالی بیت کوین در حال حاضر و به هنگام نگارش این مطلب به 4 میلیارد و 378 میلیون تومان برسد که خود این قیمت نیز رکوردی نه تنها کم‌نظیر بلکه بی‌سابقه است. آیا می‌دانید که اگر یک ایرانی در سال 1395 بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کرد در حال حاضر سود آن چقدر می‌شد؟

با ما همراه باشید تا در ارتباط با آینده قیمتی بیت کوین و همچنین بهترین استراتژی برای مقابله با تورم حاکم بر اقتصاد ایران بیشتر آشنا شوید.

رکورد قیمت ریالی بیت کوین زده شد!

به گزارش صرافی کیف پول من، بیت کوین چند صباحی است که دوران طلایی جدیدی را آغاز کرده است؛ دورانی که از یک سال گذشته شروع شده و در سه ماه اخیر به اوج خود رسیده است. جالب است بدانید که بیت کوین در طول 12 ماه گذشته رشد قیمتی 198.55 درصدی را تجربه کرده که این رشد قیمتی در حال حاضر ارزش هر واحد بیت کوین را به رقم باور نکردنی 73421 دلاری رسانده است. اگر نگاهی به قیمت‌های ریالی رمزارزها داشته باشیم، تاکنون هیچ رمزارزی نتوانسته رکورد قیمت 4 میلیاردی تومانی را بشکند!

به نظر بسیاری از تحلیل‌گران، شکسته شدن سقف تاریخی قیمت بیت کوین به دلیل احساسات مثبت حاکم بر بازار و حمایت‌های بی‌سابقه نهادهای دولتی ایالات متحده از بیت کوین است. در واقع با تائید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین در بازار بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) سرمایه‌گذاران کلان وال استریت سرمایه خود را به سمت صندوق‌های ETF بیت کوین هدایت کرده و در عمل با تزریق سرمایه بیشتر به چنین مارکتی، بر احساسات مثبتی که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ موجب ایجاد روند صعودی در قیمت بیت کوین شده بود، تاثیر گذاشته و سبب شدند رالی صعودی با قدرت بیشتری نسبت به گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

امروزه پذیرش گسترده بیت کوین از سوی جوامع مختلف و وارد شدن آن به بطن معاملات روزانه، مخالفان پادشاه رمزارزها را به موافقان آن تبدیل کرده که تغییر رویکرد ایلان ماسک از سال 2009 تا 2020 نمونه بارز چنین ادعایی است؛ اما چیزی که اخیراً تعجب همه را برانگیخته به مسئله حمایت لفظی ترامپ و ادعای وی مبنی بر پذیرش بیت کوین مربوط می‌شود. ترامپ که در ایام ریاست جمهوری خود مخالف سرسخت استفاده از بیت کوین بود، حالا در یک چرخش ناگهانی ادعا کرده که با توجه به پذیرش گسترده بیت کوین از سوی مردم کشورش، بیت کوین را پذیرفته و به دنبال قانون‌گذاری برای آن است.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده اقتصاد برتر جهان بوده و کلیه تصمیمات حاکمان این کشور بر اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارد. حال که رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا با چنین صراحتی از پذیرش بیت کوین صحبت می‌کند و از سوی دیگر شاهد ورود بیت کوین به بازار بورس این کشور هستیم، به نظر می‌رسد که بیت کوین تحت تاثیر چنین سیاست‌گذاری‌هایی مسیر میلیون دلاری شدن خود را آغاز کرده است!

سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین برای مقابله با تورم

کیف پول

متاسفانه اقتصاد تورمی ایران روز به روز موجب فقیرتر شدن مردم جامعه ما شده است. برای درک بهتر سطح تورم حاکم بر اقتصاد ایران بد نیست یک نگاه مقایسه‌ای به قیمت دلار در سال 1392 داشته باشیم. در سال 1392 قیمت هر 1 دلار برابر با 3 هزار تومان بود و قیمت هر واحد بیت کوین در این سال (2014) برابر بود. با 436 دلار و اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را داشت می‌توانست با پرداخت 1 میلیون و 308 هزار تومان مالک یک واحد بیت کوین گردد. حال نرخ دلار در اواخر سال 1402 به رقم باور نکردنی 60 هزار تومان و قیمت هر واحد بیت کوین نیز به بالای 4 میلیارد و 350 میلیون تومان رسیده است.

حال فردی را تصور کنید که در سال 1392 دارای سرمایه 900 میلیون تومانی (معادل 300 هزار دلار در آن سال) بوده و این سرمایه را به صورت راکد 10 سال در بانک نگه داشته است؛ وی با این که در عمل به سرمایه خود دست نزده است، با این وجود فقیرتر شده و قدرت خرید قبلی خود را از دست داده است! چراکه با قیمت فعلی دلار وی فقط دارای 15 هزار دلار است و این در حالی بوده که وی کل این 900 میلیون تومان را نگه داشته و از آن برای پرداخت هزینه‌ای استفاده نکرده است! اما اگر این فرد در آن زمان با سرمایه خود 688 واحد بیت کوین خریداری می‌کرد، وضعیت وی الان چگونه بود؟ در چنین حالتی سرمایه 300 هزار دلاری وی به رقم 50 میلیون و 224 دلار (معادل 3 هزار و 14 میلیارد تومان) می‌رسید!

کاملاً درست متوجه شده‌اید، سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین در ایران نه تنها سرمایه شما را از افت ارزشی که هیچ نقشی در آن نداشته‌اید محفوظ نگه می‌دارد، بلکه با سودهای نجومی که عایدتان می‌کند شما را به یکی از ثروتمندترین افراد جامعه نیز تبدیل خواهد کرد. البته امروزه برخی از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود به سراغ خرید طلا رفته‌اند که چنین امری اولا با توجه به خطراتی که در نگهداری طلا و همچنین احتمال تقلبی بودن طلای خریداری شده وجود دارد چندان مقرون به صرفه نیست!

طلا یا بیت کوین؟ مسئله این است!

نرخ هر گرم طلای 18عیار در سال 1392 در بازار داخلی 97 هزار و 200 تومان بود که قیمت هر گرم طلای 18 عیار در حال حاضر نیز به 3 میلیون و 71 هزار تومان رسیده است. در این که طلا گزینه‌ای برای پوشش تورم بوده شکی وجود ندارد و از دیرباز اولین گزینه مردم برای سرمایه‌گذاری و مقابله با تورم، خرید طلاست؛ اما این موضوع در چند سال گذشته و به ویژه از سال 2020 که بر اساس نمودارهای قیمتی همبستگی قیمتی 70 درصدی میان قیمت طلا و بیت کوین وجود دارد، تغییر یافته و بسیاری از افراد بیت کوین را جایگزین طلا کرده‌اند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها قابلیت تقسیم‌پذیری بیت کوین است.

احتمالاً تاکنون این مسئله را تجربه کرده‌اید که برای حفظ ارزش سرمایه خود قصد خرید طلا را داشته‌اید؛ ولی به دلیل محدود بودن بودجه در نظر گرفته شده و در دسترس نبودن طلا، موفق به خرید طلا نشده‌اید؛ خوشبختانه چنین موضوعی در خرید بیت کوین وجود ندارد و با آن مواجه نخواهید شد. علت این موضوع به ویژگی تقسیم‌پذیری بیت کوین مربوط می‌شود. هر 1 واحد بیت کوین از 100 میلیون ساتوشی شکل گرفته و اگر توان مالی کافی برای خرید 1 بیت کوین را ندارید، می‌توانید به اندازه معادل سرمایه خود ساتوشی خریداری کرده و به نسبت دارایی سرمایه‌گذاری شده از تغییرات قیمتی بیت کوین سود به دست آورید.

نکته مهم در سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

احتمالا با مطالعه مطالب فوق تصمیم گرفته‌اید هر طور که شده وارد بازار رمزارزی بیت کوین شوید و از نوسانات قیمتی موجود در آن برای کسب سود استفاده کنید؛ در این که سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین گزینه بسیار خوبی برای حفظ ارزش پول نقد و کسب سود است شکی وجود ندارد ولی کلیه تجار، سرمایه‌گذاران و تریدرهای موفق در زندگی مالی خویش از یک نکته و اصل مهم تبعیت می‌کنند و آن دوری از تصمیمات هیجانی در روند معاملات است. تصمیمات هیجانی ممکن است شما را درگیر فومو یا فاد حاکم بر بازار کرده و به دلیل آن که در روانشناسی معامله‌گری با ضعف مواجه هستید، شما را در دام ضررهای هنگفت و غیرقابل تحمل گرفتار نماید.

هدف از گفتن این مقدمات این بود که بدانید لازمه ورود صحیح به معاملات بیت کوین، یادگیری دقیق نحوه تحلیل و آشنایی با اصطلاحات موجود در بازار کریپتوکارنسی است. برای این منظور می‌توانید از مطالب آموزشی بلاگ صرافی کیف پول من که جامع‌ترین بلاگ آموزشی فارسی زبان موجود در کشور در حوزه رمزارزهاست استفاده کنید.

پس از یادگیری نحوه معامله بیت کوین نیز در تصمیم‌گیری میزان سرمایه‌ای که قصد وارد کردن آن به چنین بازاری را دارید، محتاطانه عمل کنید و صرفاً آن بخشی از سرمایه خود را وارد این بازار کنید که تحمل از دست دادن آن را دارید تا اگر برخلاف انتظارتان روند بازار آن طور که پیش‌بینی کرده بودید حرکت نکرد، چندان متحمل پرداخت خسارات سنگینی نشوید.

نحوه خرید بیت کوین در ایران

کیف پول

یکی از سوالات دیگری که عموماً ذهن کاربران ایرانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را به خود مشغول ساخته، به نحوه خرید بیت کوین در ایران با توجه به تحریم‌های مالی و مشکلات موجود در پرداخت ارزی و دلاری مربوط می‌شود. متاسفانه چند صباحی است که صرافی‌های معتبر رمزارزی خارجی نظیر بایننس کلیه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را قطع نموده و در صورتی که متوجه هویت ایرانی کاربری شوند اقدام به مسدودسازی حساب وی و بلوکه نمودن دارایی‌های موجود در آن می‌کنند. احتمالاً با مطالعه چنین جملاتی کمی نسبت به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین دلسرد شده و چنین تصور کنید که دیگر امکان کسب سود از رالی صعودی بیت کوین را نخواهید داشت؛ اما این تصور اشتباهی است!

انجام معاملات بیت کوین در ایران به صورت کاملاً قانونی انجام می‌گیرد و نه تنها انجام چنین معامله‌ای جرم‌انگاری نشده است، بلکه از سال 1398 به بعد شاهد رویکرد منعطف مقامات ایرانی در استفاده از بیت کوین هستیم که تصویب آئین‌نامه واردات خودرو با بیت کوین در هیئت وزیران یا الزامی شدن دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشانه‌ای از این رویکرد منعطف است. از این سالی در ایران صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال نظیر صرافی کیف پول من افتتاح شدند که دارای بالاترین سطح امنیت و شفافیت است.

هنگام استفاده از خدمات صرافی کیف پول من هیچگونه نگرانی در ارتباط با تحریم‌های مالی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید با کارت‌های بانکی خود و بدون نیاز به ویزا/مستر کارت، حساب کاربری خود را در این صرافی شارژ کرده و مقدار بیت کوین مدنظر خویش را به تومان خریداری کنید. از مزایای خرید ارز دیجیتال از صرافی کیف پول من می‌توان به کارمزد حداقلی این صرافی، حجم بالای معاملات، پشتیبانی حرفه‌ای 24 ساعته و از همه مهم‌تر قانونی بودن فعالیت آن اشاره کرد.

خرید بیت کوین؛ راهی مطمئن برای کسب سود در عین حفظ ارزش سرمایه!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، متاسفانه تورم حاکم بر اقتصاد کشورمان زندگی را برای عموم افراد جامعه دشوار کرده است؛ به طوری که 90 درصد اعضای جامعه به دنبال راهی برای هم حفظ ارزش سرمایه خود و هم کسب سود هستند که بیت کوین با توجه به سابقه تاریخی قیمت خود توانسته از پس هر دو هدف یاد شده برآید و به بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل شود. تغییر نگرش دولتمردان آمریکایی نسبت به بیت کوین و تائید شدن ETFها در کنار نزدیک شدن به رویداد هاوینگ سبب شده تا بیت کوین همچنان به افزایش قیمت خود ادامه داده و هدف بعدی خود را بازه قیمتی 155 الی 175 هزار دلاری در نظر بگیرد. اگر شما هم به دنبال کسب سود از این رالی صعودی هستید، سری به صرافی کیف پول من زده و از امکانات آن برای خرید راحت و قانونی بیت کوین بهره ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات