پشتوانه کامل نات کوین از کیف پول من

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
نات کوین دارای چه پشتوانه‌ای است؟! با ما همراه باشید تا پشتوانه نات کوین را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

چند صباحی است که در دنیای همیشه در حال تحول کریپتوکارنسی، شاهد ظهور عضو جدیدی هستیم که از همان روزهای ابتدائی فعالیت، کنجکاوی میلیون‌ها کاربر را برانگیخته است؛ بله، درست حدس زدید! موضوع صحبت ما درباره نات کوینی است که دارای 35 میلیون ماینر بوده و از 27 اردیبهشت 1403 در صرافی‌های معتبر بین‌المللی لیست شده است. سادگی ماین و استخراج کوین NOT و همچنین محیط کاربرپسند ربات تلگرامی این پروژه علت اصلی محبوبیت این پروژه رمزارزی بوده و آن را به بزرگترین بازی web3 حال حاضر تبدیل کرد. با توجه به هیجانات حاکم بر بازار رمزارزها، بسیاری از کاربران به فکر سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز این پروژه کریپتویی افتاده‌اند؛ اما دغدغه ذهنی خاصی باعث شده تا نسبت به انجام این سرمایه‌گذاری مردد باشند و آن دغدغه نیز این است که نات کوین دارای چه پشتوانه‌ای است؟! با ما همراه باشید تا پشتوانه نات کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

نات کوین چیست؟

نات کوین (Notcoin) رمزارز جدید بازار ارز دیجیتال است که ارتباط نزدیکی به تلگرام و پروژه TON دارد. فرآیند استخراج نات کوین به شکل بازی‌های کسب درآمدی (Play-To-Earn) طراحی شده و برای استخراج رمزارز آن کافی بود بر روی سکه موجود در وسط اسکرین گوشی خود ضربه بزنید. هرچند که سادگی این فرآیند و  عدم ثبت سکه‌های ماین شده در شبکه بلاکچینی در ابتدای کار این پروژه را هدف انتقادات تند و تیز فعالان حرفه‌ای دنیای کریپتو قرار داد و عملاً موجب شد تا آن را یک بازی به درد نخور توصیف نمایند که سکه‌های آن نیز در دنیای واقعی فاقد ارزش است؛ اما با حمایت‌های مالک تلگرام و همچنین اعضای بنیاد TON از نات کوین، اعتمادها نسبت به آن جلب و در نهایت به یک بازی با چند ده میلیون کاربر تبدیل گردید.

البته لازم به ذکر است که در رودمپ نات کوین، مرحله استخراج در روز 13 فروردین 1403 به پایان رسید و در حال حاضر بحث استخراج ارز دیجیتال برای این پروژه مطرح نیست و آن دسته از افراد خوش شانسی که در مرحله مقدماتی و ماین این پروژه شرکت کرده‌اند، می‌توانند با استیک نمودن و سپرده‌گذاری رمزارزهای دریافتی سود بیشتری دریافت کنند. در طرف دیگر ماجرا نیز پامپ قیمتی 292 درصدی ارز دیجیتال NOT در طول هفته اخیر و رسیدن قیمت آن به 0.02088 دلار مجدداً موج دیگری در این بازار به راه انداخته که روزانه سرمایه‌گذاران بیشتری را به خرید این میم کوین ترغیب می‌شوند.

نات کوین از چه پشتوانه ای برخوردار است؟

کیف پول

رشد قیمتی نات کوین و همچنین صادر شدن سینگال تداوم روند صعودی قیمت این رمزارز از سوی اندیکاتورهای مختلفی نظیر MACD و CMF تب خرید نات کوین بویژه در میان تریدرهای ایرانی را بالا برده و قرائن نشان می‌دهد که احساسات مثبتی بر بازار نات کوین حاکم است و در حال حاضر قدرت در دست خریداران نات کوین قرار دارد؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا سرمایه‌گذاری بر روی نات کوین مبنای عقلانی دارد؟ چه پشتوانه‌ای را می‌توان برای این پروژه در نظر گرفت؟!

در همین ابتدای کار بدانید که پیروی از فوموی ایجاد شده در بازار بدون داشتن تحلیل و استراتژی معاملاتی به جای آن که شما را به سود کلانی برساند با ضرری هنگفت مواجه خواهد ساخت! سرمایه‌گذاری بدون تحقیق و تحلیل در بازاری که نوسان قیمتی اصلی‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود، ورود به قتلگاه سرمایه با پای خود است. این که رمزارز نات کوین چقدر قابل اعتماد است تا حد قابل توجهی به این موضوع بستگی دارد که این رمزارز از چه پشتوانه‌ای برخوردار است.

نات کوین در نوامبر سال 2023 توسط مجموعه اوپن بیلدرز (Open Builders) راه‌اندازی شده و از آن‌جایی که خود این مجموعه تحت بنیاد TON فعالیت می‌کند، در همان روزهای اولیه راه‌اندازی ربات تلگرامی نات کوین، تیم توسعه‌دهنده NOT گفته بودند که ارز دیجیتال نات کوین پروژه جدید شبکه بلاکچینی TON بوده و یک میم کوین است. در بحث میم کوین‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه اصلی و اولیه پروژه، وفاداری اعضای جامعه به آن است؛ به عنوان مثال، در بحث دوج کوین این اعضای کامیونیتی بودند که میم کوین DOGE را به رتبه 8 بازار ارزهای دیجیتال رسانده و عنوان پادشاه میم کوین‌ها را به وی اعطا نمایند.

درنتیجه، سر پا ماندن میم کوین‌ها تماماً به اعضای جامعه آن‌ها بستگی دارد و خوشبختانه نات کوین از این جهت نمره بسیار خوبی دریافت کرده است؛ چراکه تعداد قابل توجهی از کاربران آن نات کوین‌های ماین شده را استیک کرده و از این طریق با کاهش میزان عرضه در دقایق اولیه آزادسازی توکن، تلاش نمودند دامپ و اصلاح قیمتی کمتری را برای نات کوین رقم بزنند. از سوی دیگر تحلیل‌های کیف پول من حاکی از آن است که شاخص‌های مشارکت اجتماعی Notcoin رشد بسیار خوبی را به ثبت رسانده و دامیننس اجتماعی این رمزارز از 40 به 56 درصد رسیده که این یعنی افزایش مشارکت جامعه کاربری!

آیا پاول دورف در نقش حامی نات کوین ظاهر خواهد شد؟

در 12 آوریل و با تبدیل شدن سکه‌های نات کوین به ارز دیجیتال NOT پرونده استخراج این رمزارز بسته شد و کاربران شرکت کننده در این بازی، در ازای هر هزار سکه استخراج شده، 1 واحد رمزارز NOT دریافت کردند. بسیاری از افراد این مرحله را پایانی برای بازی محبوب تلگرامی و بسته شدن پرونده نات کوین می‌دانستند؛ اما اتفاقات بعدی موجب شد تا بسیاری از این تحلیل‌گران در تحلیل‌های خود تجدید نظرهایی انجام دهند. براساس داده‌های موجود، در ماه فوریه بیش از 552 هزار ماینر نات کوین بخشی از نات کوین‌های خود را به عنوان تشکر و قدردانی به پاول دورف هدیه کردند که ارزش این هدیه چیزی در حدود 6.8 میلیون دلار بود!

دورف حالا بیش از 1.03 میلیارد توکن NOT در اختیار دارد و بیشتر از 1 درصد از کل عرضه نات کوین را به خود اختصاص داده است؛ اما نکته جالب ماجرا واکنش بنیان‌گذار تلگرام به این هدیه بود! دورف با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود و با تشکر از کاربران، پیش‌بینی قیمتی عجیبی را در ارتباط با قیمت نات کوین مطرح کرد که به شرح زیر است:

«من این کوین‌ها را تا زمانی که ارزش مجموع آن‌ها به 680 میلیون دلار برسد نگه می‌دارم و در آن زمان نیز از آن‌ها به منظور خرید سرورهای بیشتر برای تلگرام استفاده خواهم کرد.»

زمانی که دورف این پست را منتشر نمود، مجموع ارزش هدیه نات کوین به وی چیزی در حدود 6.8 میلیون دلار برآورد شده است و به نظر می‌رسد که دورف نقش ایلان ماسک را برای میم کوین NOT ایفا خواهد کرد. اگر اطلاعاتی درباره نوسانات قیمتی دوج کوین داشته باشید، مطمئناً می‌دانید که ایلان ماسک بارها با حمایت‌های خود موجب پامپ قیمتی شدید دوج کوین شده است. به طور خلاصه، پشتوانه نات کوین را می‌توان اول در وفادارای کاربران به آن و دوم در حمایت‌های تلگرام و بنیاد TON از این پروژه رمزارزی جستجو کرد.

وضعیت معاملات نات کوین در حال حاضر به چه صورت است؟

کیف پول

از همان ابتدای کار و پیش فروش نات کوین به صورت NFT از تاریخ 8 آوریل تا لیست شدن آن در صرافی‌های معتبر رمزارزی، نات کوین وضعیت استیبل و پایداری را به ثبت رسانده و هرچه بیشتر جلوتر می‌رویم هوشمندی اعضای تیم توسعه‌دهنده نات کوین در عرضه این کوین بیشتر خود را نشان می‌دهد. در حال حاضر با وجود آن که هنوز 1 ماه از لیست شدن این رمزارز در صرافی‌ها نگذشته، ارز NOT به جایگاه 57 لیست 100 رمزارز برتر صعود کرده و به نظر با گذشت مدت زمان بیشتری شاهد بهبود رتبه آن در این لیست خواهیم بود.

جالب است بدانید که به هنگام نگارش این مطلب حجم معاملات نات کوین در 24 ساعت اخیر به 2.07 میلیارد دلار رسیده و عملاً رتبه ششم حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داده است؛ این حجم که عمده معاملات آن را خرید ارز دیجیتال شکل داده و نه فروش آن! سیگنال روشنی بر وضعتی آتی رمزارز نات بوده و به نظر می‌رسد که رشد قیمتی نات کوین همچنان ادامه داشته باشد. البته هرچند که اندیکاتورهای RSI و SMA معتقد به ورود نات کوین به منطقه اشباع خرید هستند؛ اما به نظر می‌رسد پس از اصلاح قیمت جزئی مجدداً شاهد پامپ قدرتمند قیمت این رمزارز باشیم.

خرید و فروش نات کوین در ایران

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، نات کوین با وجود آن که مدت زمان زیادی از لیست شدنش در صرافی‌های معتبر نمی‌گذرد، توانسته است عمده اخبار دنیای کریپتو را به خود اختصاص و توجه نهنگ‌ها را نیز به سمت خود جلب نماید. طبیعتاً سرمایه‌گذاری و خرید نات کوین یک تصمیم شخصی بوده و نیازمند انجام تحلیل‌های شخصی است؛ اما اگر تصمیم به خرید یا حتی فروش ارزهای NOT دارید و تحریم‌ها مانعی بر سر راه شما هستند، صرافی ایرانی کیف پول من که امن‌ترین صرافی حال حاضر فعال در ایران است، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. خرید بدون نیاز به پرداخت دلاری، عدم پشتیبانی از تحریم‌ها و در نتیجه عدم مسدودی حساب کاربران ایرانی، کارمزد حداقلی و داشتن لیستی جامع از رمزارزها از ویژگی‌های این صرافی ایرانی است؛ پس وقت را تلف نکرده و همین حالا سری به وب‌سایت کیف پول من بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات