هلدینگ فاخر در مسیر ایجاد اکوسیستم هوشمند و پایدار در صنعت پست و لجستیک

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
هلدینگ فاخر
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر از اهداف این هلدینگ می‌گوید.
تبلیغات

هلدینگ فاخر، با بیش از 15 شرکت فعال در حوزه‌های مختلف، امروزه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت لجستیک در ایران شناخته می‌شود. این هلدینگ با هدف ایجاد اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست و لجستیک، به توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و نوآورانه پرداخته و از ظرفیت‌های فناورانه برای بهبود خدمات خود بهره می‌برد.

مهرداد فاخر رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این هلدینگ، گفت: هلدینگ فاخر در سال 1395 با هدف توسعه شبکه ارزش صنعت پست و لجستیک با چشم‌انداز خلق فراگیرترین شبکه مبادله ارزش میان فعالان وذینفعان خدمات پست لجستیکی ایران و با ماموریت شکل‌دهی و راهبری اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست و لجستیک و تجارت الکترونیک، با محوریت کسب و کارهای فروش آنلاین کالا تاسیس شد. در این سال‌ها علاوه بر جذب کسب‌وکارهایی که مرتبط با صنعت بوده‌اند تلاش کرده است تا بستر را برای توسعه کسب‌وکارهای زیرمجموعه خود فراهم کند تا این سازمان‌ها به گستره‌ای گسترده‌تر از کسب‌وکارهای خانواده فاخر، خدمات ارائه دهند.

او با بیان اینکه امروز هلدینگ فاخر در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت لجستیک از تاثیرگذاران این صنعت برشمرده می‌شود عنوان کرد: این هلدینگ، به عنوان یکی از راهبران صنعت لجستیک در تلاش است تا مفهوم مشارکت فعال و رقابت هم‌افزا را گسترش دهد تا با به وجود آمدن یک اکوسیستم پویا علاوه بر بازیگران هلدینگ فاخر با دیگر بازیگران این صنعت نیز بتواند در ارائه خدمات، مشارکت و همکاری داشته باشد.

رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر با اشاره به هدف از حضور این هلدینگ در الکامپ 1403، به تغییر در نحوه تعامل با مشتری و شرکای تجاری در دنیا اشاره کرد و افزود: امروز با توجه به نیاز انسان دیجیتال در دنیای فناورانه، تمامی کسب‌وکارها باید خود را منطبق با جهان دیجیتال کنند و در واقع دوقلوی دیجیتال خود را به ظهور برسانند. هلدینگ فاخر نیز در الکامپ امسال تلاش کرده است تا با حضور فعال، از بستر این نمایشگاه برای ایجاد اکوسیستمی لجستیکی استفاده کند و خدمات نوآورانه و ظرفیت‌های سرویس‌های اشتراکی نوین شرکت‌های خود را ارائه نماید و با خدمات و ظرفیت دیگر سازمان‌ها برای توسعه‌ی اکوسیستم خود آشنا شود .

دکتر فاخر اضافه کرد: همچنین این نمایشگاه و بخش نشست‌های تخصصی و پنل‌های کاربردی می‌تواند بستر مناسبی برای به اشتراک گذاشتن تجارب بازیگران و فعالان صنعت باشد. به همین جهت هلدینگ فاخر در بخش الکامپ‌تاک نیز تلاش کرده است تا حضور فعال و اثرگذاری داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه هلدینگ فاخر در صنعت لجستیک اشاره و بیان کرد: در یک اکوسیستم فعال، هیچ بازیگری جایگاه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای ندارد؛ بلکه این اثرگذاری هر بازیگر است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در منطقه‌ای مشخص از اکوسیستم به آن سازمان جایگاه می‌بخشد. ما در هلدینگ فاخر به دنبال شبکه‌سازی پویا در صنعت خود هستیم و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد راه‌کار و سازوکارهای نوآورانه، بستر را برای ایجاد شبکه‌ای از بازیگران فراهم کنیم اما این به معنای ایجاد یک اکوسیستم بسته توسط هلدینگ نیست و ادعای رهبری این اکوسیستم را نداریم؛ بلکه برای راهبری و ایجاد این اکوسیستم تلاش می‌کنیم بدیهی است که پس از شکل‌گیری این فضای رقابتی، هلدینگ فاخر نیز به یک بازیگر در این شبکه تبدیل خواهد شد.

هلدینگ فاخر

رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر، به نقش نوآوری در تجارت الکترونیک و لجستیک در ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری و تغییراتی که در عصر دیجیتالی اتفاق می‌افتد، انتظار دارم صنعت لجستیک نیز با تحولات بزرگی روبرو شود. به طور خاص، تحولاتی مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی در حمل و نقل کالاها، استفاده از ربات‌های همکار در انبارها، استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت زنجیره تأمین و همچنین گسترش فناوری بلاکچین در شفافیت و امنیت تراکنش‌های مالی و حمل و نقل کالاها، از جمله تحولاتی هستند که در پیش‌بینی‌های من برای صنعت لجستیک در آینده نزدیک وجود دارند.

مدیرعامل شرکت تیپاکس ادامه داد: شاید این‌ها را بتوان به عنوان سخت‌افزارهای دنیای دیجیتال در صنعت لجستیک قلمداد کرد اما در بحث تجارت الکترونیک و لجستیک، ما احتیاج به رویکردها و راه‌حل‌های نوآورانه داریم تا بتوانیم بر اساس آن نیازهای بیشتری را از مشتری برطرف کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی‌هایی هلدینگ فاخر را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است، پاسخ داد: یکی از اهداف اصلی هلدینگ فاخر، ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی است که در این اکوسیستم شرکت‌ها بتوانند در کنار هم خدمات جدیدی را تعریف کرده و از ظرفیت‌های هم برای تعریف سرویس‌های اشتراکی استفاده کنند و زنجیره‌ی تامین هوشمند مورد نیاز مشتری را فراهم کنند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر تصریح کرد: البته من این را تمایز قلمداد نمی‌کنم؛ بلکه این یک رویکرد متفاوت است که در آن بیشتر از کسب ارزش به خلق ارزش توجه شده است. ما امروز نیاز به ایجاد یک هم‌افزایی و سینرژی در فضای کسب‌وکاری خود داریم. اما پیش از تمام این‌ها احتیاج داریم تا تفکر اکوسیستمی را در بین جامعه گسترش دهیم. اساسا ما در کشور دچار فقر تفکر جمعی هستیم و اغلب شرکت‌ها تصور می‌کنند تا توانایی حضور و ظهور در بازار را به تنهایی دارا هستند؛ در حالی‌که در دنیای نوین صنعت نمی‌توان به تنهایی به موفقیت رسید. در آینده‌ای نه چندان دور اکوسیستم نانوشته‌ صنعت،کسب‌وکارهایی را که در این مسیر قرار نمی‌گیرند از بین خواهد برد و قدم نگذاشتن در مسیر تفکر سیستمی، نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهم برنامه‌های هلدینگ در سال 1403 اشاره کرد و گفت: در سال جاری با تمرکز بر مفهوم "کاستومرسنتریک" تلاش می‌کنیم کسب‌وکارهای هلدینگ فاخر را در این مسیر قرار دهیم تا با ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه توجه بیشتری به مشتری و نیازهای آن داشته باشیم. به علاوه این‌که همچنان مسیر توسعه سازمان‌های خانواده فاخر را موازی با ایجاد کسب‌وکارهای نوین دنبال خواهیم کرد و این مسیری است که هر چقدر در آن پیش می‌رویم هدف‌گذاری‌های جدیدی در این مسیر برایمان ایجاد می‌شود.

او همچنین درباره نمایشگاه الکامپ امسال، خاطرنشان کرد: افزایش کسب‌وکارهای دیجیتال و نوآورانه، موجب افزایش توجه به نمایشگاه‌هایی از این دست می‌شود؛ گرچه عدم رابطه‌ پایدار با دنیای خارج از کشور موجب شده است که نتوانیم از تجربه‌ دنیای دیجیتال به خوبی بهره‌مند شویم اما باز هم حضور و تجمیع سازمان‌های تکنولوژیک می‌تواند باعث تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر با دستاوردهای کسب‌وکارهای داخلی شود. به علاوه اینکه تبادل نظرات و اشتراک تجربیات در نشست‌های تخصصی این نمایشگاه بدون شک برای فعالان صنایع می‌تواند بسیار مفید باشد.

گفتنی است نمایشگاه الکامپ از شنبه ۹ تیر تا سه‌شنبه ۱۲ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و هلدینگ فاخر در دو سالن خلیج فارس (۴۴) «الکامپ تاک راهی دیگر» و سالن آلمان (۳۸) «غرفه هلدینگ فاخر» حضور دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات