بابلسر، پرمسافرترین شهر مازندران

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شب
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با اجاره یک ویلا در بابلسر، می‌توانید از زیبایی‌های شهر لذت ببرید و تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفرتان داشته باشید.
تبلیغات

به هر شهر شمالی که سفر کنیم، با جاذبه ای طبیعی و جذاب برخورد می کنیم. یکی از شهرهای پربازدید که به شهرک های ساحلی و رودخانه های پرآبش معروف است ، شهر بابلسر است. جاهای دیدنی بابلسر مثل سایر شهرهای شمالی ایران، شامل ساحل و اسکله و جنگل و آبشارهای زیبا و… تمامی ندارد. این شهر شمالی که در کنار دریای خزر و در میان کوه‌های البرز و جلگه‌های سبز مازندران واقع شده است، دارای 9 ساحل زیباست که هر یک دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند و به گردشگران فرصت می‌دهند تا از جلوه‌های ساحلی طبیعت و زیبایی‌های دریای خزر لذت ببرند. برای تجربه بهتر این شهر دیدنی، اجاره ویلا بابلسر یک گزینه عالی است. ویلا بابلسر به گردشگران امکان می‌دهد تا در کنار لذت بردن از سواحل آرام و طبیعت فوق‌العاده این منطقه چند ساعتی استراحت کنند. با اجاره یک ویلا در بابلسر، می‌توانید از زیبایی‌های شهر لذت ببرید و تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفرتان داشته باشید.

جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر در دوران قاجار، به نام (مشهد سر) شناخته می شد؛ زیرا برخی مردم بر این باور بوده‌اند که سر برادر امام هشتم شیعیان در آنجا دفن است. اما به مرور زمان نام خود را از همسایه جنوبی خود بابل، وام گرفته و امروزه بابلسر نامیده می‌شود.

علاقه ویژه آخرین سلسله پادشاهی به شهرهای شمالی باعث شده که بابلسر مانند سایر شهرهای بزرگ سه استان گلستان، مازندران و گیلان، علاوه بر مناظر طبیعی فوق العاده، در ارائه جذابیت‌های گردشگری ساخته دست بشر نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. پس بیایید اندکی با زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های بابلسر، آشنا شویم.

شب

بابلرود و پل معلق زیبای بابلسر

هر شهری به یک ویژگی خاصی معروف است. بابلسر هم به رودی که از مرکز آن می‌گذرد شناخته می‌شود. بابلرود از بلندی‌های البرز سرچشمه می گیرد و بعد از گذر از مسیری طولانی، برای ریختن به دریا، خود را به شهر بابلسر می‌رساند. همین موضوع سبب شده تا کشاورزی در کشتزارهای این ناحیه پررونق تر شود و ماهی‌گیری، قایق‌سواری و نشستن بر کرانه رود، روزمره شهر را بسازند.

اما زیبایی این شهر همینجا تمام نمی شود؛ هنر مهندسان آلمانی و سوئدی که در قالب یک پل معلق فلزی به طول هشتاد متر از یک قرن قبل به یادگار مانده است، زیبایی آن را تکمیل می کند.

اگر قصد سفر به بابلسر را داشتید بعد از رسیدن به این شهر، رود را به سمت دریا تعقیب کنید، در خیابان پاسداران جایی برای پارک ماشین پیدا کرده و خود را به نگین جاهای دیدنی بابلسر برسانید.

در اطراف پل هم، یک کافی شاپ دنج با فضایی رویایی روی آب ساخته شده که جان می‌دهد برای تماشای غروب آفتاب در افق دریا! همچنین، اگر دوست داشته باشید، می توانید قایق سواری هم به تفریحات سفرتان اضافه کنید.

اسکله ساحلی بابلسر

در گذشته، بابلسر بندرگاهی بسیار شلوغ برای پهلوگیری کشتی‌های دریای مازندران بوده و تجارت کالا های کشور روسیه را رهبری می‌کرده است. به این خاطر، پیشینیان ما در نزدیک‌ترین نقطه به دریا، اسکله‌ای ایمن ساختند تا کشتی‌ها با خیالی راحت پهلو بگیرند و خود را برای یک ماجراجویی تازه آماده کنند.

شب

روستای رویایی گالشکلا

یکی از روستاهای  خوش آب و هوا در بابلسر، به نام  گالشکلا است که در یک کیلومتری بهنمیر قرار دارد. این روستای خوش آب و هوا و سرسبز، که به بهشت دامداران هم مشهوراست، به دلیل چشم انداز زیبا و مردم مهمان نوازش، به یکی از مکان های دیدنی گردشگران تبدیل شده است. دهکده گالشکلا با مساحت 60 هزار متر مربع، دارای 1400 نفر سکنه و 400 خانوار بوده و یکی از حوزه های آبریز سد البرز به حساب می آید که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور قرار دارد. این روستا از لحاظ تقسیمات به دو بخش پایین در حوالی جاده بهنمیر به قائم شهر و ساری و بالا در قسمت جنوبی رودخانه تلار تقسیم شده است.

 بهترین زمان سفر به بابلسر

آب و هوای بابلسر تقریبا درهر فصلی از سال ، معتدل است. اما اگر می‌خواهید هنگام سفر به این شهر با خیال راحت در سطح شهر تردد کنید و در اماکن تفریحی روباز خوش بگذرانید، فصل بهار و پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به بابلسر باشد؛ در این بازه‌های زمانی دمای هوا نهایتا به 25 درجه می‌رسد. در فصل بهار می‌توانید شکوفه‌های تازه باز شده را ببینید و از قدم زدن در طبیعت سرسبز و وزش نسیم خنک، لذت ببرید. در فصل پاییز هم، تماشای طبیعتی رنگارنگ، خرید و رستوران‌گردی در آب‌وهوایی خنک و ملایم، می‌تواند تجربه‌ای دوست‌داشتنی از سفر به یک شهر شمالی باشد.

اجاره بهترین ویلا شمال

در چند سال اخیر تعداد سایت هایی که خدمات رزرو ویلا ارائه می دهند، بیشتر شده است. همین موضوع باعث سردرگمی افراد شده است. این سردرگمی مانند وقتی است که به‌قصد خرید یک شلوار وارد فروشگاه می‌شوید و با تعداد انبوهی شلوار از برندها، رنگ‌ها و جنس‌های متنوع روبرو می‌شوید. حتی در مواقعی پیش می آید که به‌قدری سردرگم می شوید که قید خرید از آن فروشگاه را بزنید. خب راه حل چیست؟

مهم ترین موضوعی که باید در انتخاب یک پلتفرم اجاره ویلا توجه داشته باشید، پشتیبانی آن است. یک پلتفرم بااعتماد برای اجاره ویلا نباید رفیق نیمه‌راه باشد؛ یعنی به‌محض این‌که تبلیغاتش گرفت و شما ویلا را اجاره کردید، شما را فراموش کرده و با صاحب ویلا تنهایتان بگذارد.

از آنجاییکه شهرهای شمالی آب و هوایی مطلوب و پاکیزه تری دارند، انتخاب اکثر ما سفر به شمال کشور است.

مشکلی که اکثر ما با آن مواجه هستیم، قیمت بالای ویلا شمال است. برای حل این مشکل سایت شب با پشتیبانی 24 ساعته و امکان انتخاب ویلا یا سوئیت با امکانات متنوع و از همه مهم تر قیمتی به صرفه ، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر هم می خواهید یک تجربه متفاوتی از سفر به شمال کشور داشته باشید، حتما یکبار هم شده به رزرو کلبه جنگلی فکر کنید.

در این حالت فرقی نمی کند که در چه فصلی به شمال سفر کنید. فرقی نمی‌کند هوا آفتابی باشد یا ابری. در هر آب‌و‌هوا و فصلی، چیزی برای متحیرکردن شما وجود دارد که ارزش امتحان کردن دارد. تجربه‌ای که با زندگی در محیط شهری کیلومترها فاصله دارد و حتی ممکن است بعد از تجربه آن دیگر نخواهید دوباره به فضای خاکستری و آلوده شهری برگردید، که البته حق دارید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات