تأثیر دستگاه های تصفیه هوا در جلوگیری از خطر آلاینده های هوا بر کودکان و گروه های حساس

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
چرمه شیز
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله تأثیر دستگاه‌های تصفیه هوا بر جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان و گروه‌های حساس را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

آلودگی هوا به شدت بر مهارت‌های شناختی کودکان تاثیر می‌گذارد. مهارت‌هایی که به توانایی‌های اصلی مغز برای نحوه پردازش اطلاعات، تشخیص الگوها، تصور و استدلال، درک و یادآوری و حل مسئله اشاره می‌کند. تحقیقات اخیر بر ارتباط نگران کننده بین آلودگی هوا و رشد شناختی کودکان تأکید می کند و تایید کننده این مطلب است که سال‌های اول زندگی بسیار حیاتی هستند.

بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله Environmental International Journal چاپ شده است با استفاده از داده‌های سطوح قرارگیری ۱۷۰۳ مادر و کودک در چهار منطقه اسپانیا در برابر گاز دی اکسید نیتروژن، محققان یک نمای کلی از اثرات بلند مدت آلاینده‌ها را ارائه داده‌اند. بر اساس این مطالعه جدید ثابت شده است که قرار گرفتن در معرض گاز دی اکسید نیتروژن در طول دو سال ابتدایی زندگی با کاهش توانایی‌های شناختی در کودکان بین سنین ۴ تا ۸ سال مرتبط است. از سوی دیگر در مورد پسران این تأثیر از سنین ۶ تا ۸ سال ادامه پیدا می‌کند، زیرا مغز آنها کندتر تکامل پیدا می‌کند و این مسئله می‌تواند آنها را آسیب پذیرتر کند. همچنین قرارگیری در معرض این گاز در دوران بارداری و اوایل کودکی با تمرکز ضعیف در کودکان خردسال مرتبط است. بخصوص بین سنین یک سال و سه ماه تا دو سال و دو ماه می‌تواند منجر به اختلالات شناختی شود. بر این اساس طبق آزمون‌های تخصصی توجه و تمرکز انجام شده از این کودکان آنها واکنش کندتر و اشتباهات مکرر داشته اند. (گاز دی اکسید نیتروژن یکی از شش آلایندۀ اصلی هوا است که توسط دستگاه های تصفیه هوای مجهز به فیلتر کربن اکتیو و هپا قابل کنترل است.) امروزه کودکان ما به تمامی توانایی ها فکری و جسمی خود نیاز دارند و نباید اجازه دهیم، سهل انگاری در تهیه دستگاه تصفیه هوا باعث از دست دادن حتی مقداری اندک از آن شود.

چرمه شیز

یک محقق و آخرین نویسنده این مقاله بر اهمیت این نتایج تاکید می‌کند، او توضیح می‌دهد این یافته‌ها بر تاثیر بالقوه افزایش آلودگی مرتبط با ترافیک و تاخیر در توانایی تمرکز تاکید می‌کند و اهمیت تحقیقات آینده را برای تاثیرات بلند مدت آلودگی هوا در گروه سنی بالاتر برجسته تر می‌کند. چرخش نقش دستگاه های تصفیه هوا از وسیله ای لوکس برای خانه ها به یک دستگاه ضروری پیش گیرنده که آینده بهتر و سالمی را برای ما تضمین می کند از این رو است.

این تحقیق همچنین مسیر رشدی کارکردهای اجرایی مغز را که برای مدیریت و کنترل رفتار ضروری است، روشن می‌کند. قشر پیش پیشانی مغز (PFG) مسئول این عملکردها به کندی تکامل پیدا می‌کند و در طول دوران کودکی آسیب پذیر باقی می‌ماند. نتایج این مطالعه بسیار گسترده است و نشان می‌دهد که دوران کودکی یک دوره حیاتی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه در برابر آلودگی هواست. حتی یک نتیجه در مقیاس مشخصی از قرارگیری کمتر در معرض دی اکسید نیتروژن می‌تواند در سطح جامعه بسیار موثر باشد.

اهمیت رسیدگی به آلودگی هوای ناشی از ترافیک برای سلامت نسل‌های آینده بسیار مهم است. این تحقیقات نیاز به اقدام فوری برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های مضر را برجسته می‌کند. همچنین مستلزم تحقیقات مداوم در مورد تاثیرات عوامل محیطی بر رشد کودک است.

بینش ارائه شده توسط چنین مطالعاتی در شکل دادن به سیاست‌هایی که از رفاه و رشد شناختی کودکان در سراسر جهان محافظت می‌کند بسیار ارزشمند است، استفاده از دستگاه تصفیه هوا اتومبیل امروزه در سرویس های مدارس ضروری شمرده می شود.

افزایش مراکز تحقیقات علمی و بررسی و آماری در سال های اخیر نشان دهندۀ اهمیت و جدی بودن اثرات زیان آور آلاینده های هوا از طرفی و تمرکز و نقش یافتن راه های علمی مانند بررسی روش های تصفیه هوا و استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و فیلترهای هپا و کربن اکتیو از طرفی و دیگر ابداع و ثبت فن آوری های بدیع در حذف آلاینده ها به وسیله دستگاه تصفیه هوای یونی و روش های ارزان تر به منظور استفاده همگانی است. بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا هم اکنون در مرحله آزمایش بوده و دستگاه های تصفیه هوای الکترواستاتیک هم اکنون دارای تائیدیه هایی برای استفاده مجاز هستند.

ازجمله این دستگاه ها مدل های الکترواستاتیک AP-C520و یا AP-C260 از تولیدات یکی از معتبرترین سازنده های جهان با برند Neotec هستند که نیازی به تعویض کوتاه مدت فیلترها نداشته و دارای توان حذف %97.99 آلاینده ها را دارند.

چرمه شیز

شرکت چرمه شیز با بیست و دو سال سابقه و تجربه اقدام به تهیه کامل ترین دستگاه تصفیه هوا برای عرضه در کشور را نموده است و کارشناسان فنی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و قبل از خرید می توانید با ما تماس بگیرید و یا از سایت ما بازدید کنید.

تلفن های تماس:88613903 -8055727-88055728

آدرس سایت: www.Charmeshiz.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات