طوفان رمزارز تلگرام، تون کوین در کیف پول من

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی دقیق تون کوین بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
تبلیغات

دنیای کریپتوکارنسی همواره هیجانات خاص خود را داشته است؛ چراکه در هر بازه زمانی شاهد عرضه ارزهای دیجیتال کاربردی بودیم که با ایجاد سروصدا و جنجال توجهات را به سمت خود جلب کرده است. ارز دیجیتال تون (TON) یکی از این ارزهای دیجیتالی محبوب بوده که به دلیل پشتیبانی شبکه بلاکچینی آن از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) قادر به تائید تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا بوده و همین کارآمدی در این شبکه بلاکچینی آن را میزبان رمزارزهای دیگری همچون نات کوین نموده است که در بستر تلگرام راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به رشد قیمتی تون کوین و همچنین کاربردهای آن در ایردراپ‌های ربات‌های رمزارزی تلگرام، در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی دقیق تون کوین بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کپی لینک

تون کوین چیست و چرا تا این حد اهمیت پیدا کرده است؟

شبکه بلاکچین The Open Network که اختصاراً از آن تحت عنوان شبکه TON یاد می‌شود در سال 2018 از سوی تلگرام راه‌اندازی شد؛ اما به دلیل برخی حواشی و فشارهای اعمال شده بر پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، مدیریت این شبکه بلاکچینی به بنیاد TON انتقال یافت که این انتقال صوری بود و با توجه به نزدیکی اعضای این بنیاد به تلگرام، در نظر بسیاری از تحلیل‌گران، این شبکه بلاکچینی همچنان زیر نظر تلگرام اداره می‌شود. چندین سال پس از راه‌اندازی شبکه تون، در تاریخ 27 اکتبر این شبکه رمزارز بومی خود را تحت عنوان تون کوین (Toncoin) با قیمت 0.51 دلار به بازار عرضه نمود.

این ارز دیجیتال پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه، جایگاه ویژه‌ای در میان رمزارزها پیدا کرد و در یک گام بلند، رتبه 9 لیست 100 رمزارز بازار را به خود اختصاص داد. علت این رشد و جهش قیمتی را می‌توان در بحث کاربردهای متنوعی که برای TON در نظر گرفته‌اند، جستجو کرد. در گزارشی که کیف پول من از TON منتشر کرده است از این رمزارز می‌توان در مباحثی همچون پرداخت هزینه و کارمزد تراکنش، مشارکت در رأی‌گیری‌های موجود در برنامه حاکمیتی تون و اداره این بلاکچین، ارائه پاداش استیکینگ و پرداخت هزینه کالا و خدمات استفاده کرد.

البته اخیراً در بحث ایردراپ‌های تلگرامی نیز تون نقش پررنگ‌تری به خود گرفته است؛ به عنوان مثال در ربات تپ سواپ، تیم توسعه‌دهنده این پروژه به منظور جذب هدفمند سرمایه، پیشنهاد دو برابر شدن سکه‌های ماین شده در ازای پرداخت 1 تون را داد. شاید اگر در آن روزهای ابتدایی درباره اهداف ایجاد تون سوال می‌کردید، پاسخی جز ایجاد بستری برای تراکنش پیدا نمی‌کردید؛ اما اگر این سوال را مجدداً بپرسید، تسهیل فرآیند انجام تراکنش‌های کریپتویی، افزایش سطح مقیاس‌پذیری دنیای رمزارزها و فراهم نمودن شرایط برای ایجاد و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) را می‌توان به آن پاسخ اولیه اضافه کرد.

کپی لینک

از تاریخچه تو کوین چه می‌دانید؟!

کیف پول

پروژه شبکه بلاکچین تون که در آن روزها نام گرام (Gram) را برای خود انتخاب کرده بود، در سال 2018 و بوسیله پاول دورف و نیکلای دورف پایه‌ریزی و طراحی شد و تا سال 2020 توسعه پیدا کرد. در دور اول جذب سرمایه خصوصی، این پروژه رمزارزی توانست سرمایه‌ 1.7 میلیارد دلاری را از کمپانی‌های بزرگ جذب کند و همین موضوع موجب شد تا عده‌ای از کلاهبرداران از این خبر سواستفاده کرده و شروع به تبلیغ عرضه اولیه کوین این پروژه نمایند. این موضوع موجب واکنش سریع پاول دوروف گردید و در یک بیانیه رسمی از قصد خود برای استفاده از یک روش رسمی برای عرضه اولیه کوین گرام پرده برداشت.

در همین زمان، گرام به صورت فعالانه در ایالات متحده به فروش عمومی مشغول بود و باید این کار را متناسب با قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) انجام می‌داد. به همین علت و در یک حرکت رو به جلو در توافقنامه خویش با خریداران اعلام نمود که کوین‌های شبکه بلافاصله پس از راه‌اندازی کامل شبکه به آن‌ها ارسال خواهد شد و بدین ترتیب به دنبال رهایی از بار ثبت کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار بود؛ اما SEC در یک اقدام تأمل برانگیز، سرمایه‌گذاران Gram را به عنوان پذیره‌نویس در نظر گرفت و اعلام نمود که ارز گرام یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

این کش و قوس‌ها هرچند به مخالفت دورف در دادگاه منجر گردید؛ اما در نهایت دفاعیات وی مورد قبول واقع نشد و مجبور به پرداخت 18.5 میلیون دلار خسارت به دادگاه گردید و در طرف دیگر ماجرا نیز مبلغ 1.2 میلیارد دلار از سرمایه اولیه جذب شده را به سرمایه‌گذاران بازگرداند. در نهایت در ماه می 2020 به ظاهر این پروژه را رها و به اشخاص دیگری منتقل نمود، اشخاصی که هریک مسئولیتی در تلگرام دارند! اگر همین الان نگاهی به تیم توسعه‌دهنده فعلی شبکه TON داشته باشید نام مدیر ارشد تکنولوژی تلگرام، مدیر محصول تلگرام، مهندس زبان‌های C و C++ در تلگرام، معمار زیرساخت تلگرام و غیره را مشاهده خواهید کرد.

خلاصه مطلب آن که پروژه گرام به ظاهر از تلگرام جدا شده و نام تون به خود گرفته است و در اصل همچنان زیر نظر تلگرام اداره شده و حمایت ویژه این پیامرسان از شبکه تون و رمزارزهای ساخته شده بر روی آن می‌تواند مؤید چنین واقعیتی باشد.

کپی لینک

نقاط قوت و ضعف تون چه چیزهایی است؟

شکی در این که تون کوین به یکی از پروژه‌های جذاب دنیای کریپتو تبدیل شده است، وجود ندارد؛ اما بررسی این نکته که این پروژه چه مزایا و معایبی دارد، می‌تواند دید روشن‌تری نسبت به وضعیت فعلی و حتی آتی آن در اختیار ما بگذارد. به طور کلی، نقاط قوت و ضعف شبکه TON را می‌توان در لیست زیر خلاصه نمود.

نقاط قوت تون کوین

شبکه بلاکچینی تون به دلیل استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام، مصرف انرژی کمتری دارد.

از زنجیره اصلی و چندین شارد کمک می‌گیرد تا مقیاس‌پذیری و سرعت انجام تراکنشات بالاتری را به ارمغان آورد.

از امنیت بالایی برخوردار بوده و حفظ حریم خصوصی کاربران را اولویتی برای خود در نظر گرفته است.

از تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای برخوردار بوده که این موضوع موجب رشد رمزارز این شبکه در بازه زمانی کوتاه مدت شده است.

این شبکه امکان انجام 10 هزار تراکنش در ثانیه با کارمزد حداقلی را فراهم می‌آورد.

رمزارز آن دارای کاربردهای متعددی است.

نقاط ضعف تون کوین

ارتباط مستقیم تون کوین با تلگرام احتمال مواجهه با چالش‌های قوانین و نگرانی‌های نظارتی در ارتباط با این رمزارز را افزایش داده است.

همچنان در ابتدای راه قرار داشته و برای رسیدن به پذیرش گسترده همچنان به زمان زیادی نیاز دارد.

کپی لینک

آینده ارز دیجیتال TON به چه صورت خواهد بود؟ آیا می‌توان روی آن حساب باز کرد؟

کیف پول

پیش از خرید ارز دیجیتال و ورود به حوزه رمزارزها باید اطلاعات جامع و دقیقی در ارتباط با وضعیت حاکم بر بازار و روندهای احتمالی آتی آن داشته باشید و سرمایه‌گذاری بر روی تون کوین نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. این رمزارز که در حال حاضر (به هنگام نگارش این مطلب) با قیمت 7.2 دلاری مورد معامله قرار می‌گیرد، توانسته است به ارزش بازار 17.27 میلیارد دلاری دست پیدا کند و با قرارگیری در رتبه 9 بازار، دامیننس 0.65 درصدی را به خود اختصاص دهد.

این رمزارز از اولین قیمت تا به امروز رشد 1621.9 درصدی داشته و سال 2024 را نیز تا اینجای کار با رشد 205.97 گذرانده که این پالس مثبتی نسبت به آینده این ارز دیجیتال است. هرچند که اندیکاتور RSI وضعیت اشباع خرید را نشان می‌دهد؛ اما بازار خود را برای ثبت یک رکورد قیمتی جدید آماده کرده است. در چند هفته گذشته تعدادی از آدرس‌هایی که بین 10 هزار تا 100 هزار تون کوین دارند، بیش از 350 هزار تون کوین به ارزش 2.5 میلیون دلار خریداری کرده‌اند که این مسئله نشان از افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال دارد.

در یک پیش‌بینی نزدیک به نظر می‌رسد که قیمت 7.6 دلاری سطح مقاومتی باشد که با شکسته شدن آن قیمت TON به بالای 8 دلار خواهد رسید. به طور کلی و متناسب با وضعیت فعلی اگر بخواهیم نگاه واقع‌بینانه‌ای به تون کوین داشته باشیم، پیش‌بینی قیمتی آن تا سال 2030 به شرح زیر خواهد بود:

سال

حداقل قیمت در سناریوی نزولی

حداقل قیمت در سناریوی صعودی

2025

3.3 دلار

8.5 دلار

2026

4.6 دلار

10.4 دلار

2027

7 دلار

11.3 دلار

2028

9.1 دلار

14.8 دلار

2029

10 دلار

17.2 دلار

2030

14 دلار

19.5 دلار

کپی لینک

خرید تون کوین در ایران چگونه ممکن است؟!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، تون کوین به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که دارد به یکی از رمزارزهای پرطرفدار بازار رمزارزی تبدیل شده و آینده درخشانی در انتظار آن است. اگر تحقیقات و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال شما را به نقطه‌ای رسانده که مطمئن هستید خرید تون کوین می‌تواند به نفع شما باشد؛ اما تحریم‌های مالی سدی در برابر سرمایه‌گذاری شما شده است، می‌توانید از امکانات صرافی معتبر کیف پول من که دارای چندین سال سابقه فعالیت در حوزه کریپتوکارنسی بوده و جایگاه نخست صرافی‌های رمزارزی ایرانی را به خود اختصاص داده است، برای چنین امری کمک بگیرید. این صرافی دارای کمترین کارمزد، پشتیبانی حرفه‌ای و امنیت بسیار بالاست که به دلیل پشتیبانی از بیش از 4 هزار رمزارز در لیست 10 صرافی ارز دیجیتال جهان به لحاظ تنوع در پشتیبانی از رمزارزها جای گرفته است؛ پس وقت را تلف نکرده و همین الان سری به وب‌سایت مجموعه کیف پول من بزنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات