نهنگ های ارز دیجیتال و ردیابی آنها در کیف پول من

شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با ما همراه باشید تا به نحوه تاثیرگذاری نهنگ‌ها بر قیمت ارزهای دیجیتالی، چگونگی ردیابی کیف پول آن‌ها و اهمیت انجام این کار بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

برخلاف تصوری که در میان اعضای جامعه کریپتوکارنسی وجود دارد، نحوه قیمت‌گذاری و ایجاد روندهای صعودی و نزولی در بازار رمزارزی چندان تصادفی و اتفاقی نبوده و وجود چنین تصوری ناشی از نگاه سطحی به واقعیتی است که در دنیای رمزارزها رخ می‌دهد! عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل قیمت‌گذاری یک ارز دیجیتال است؛ هرچه عرضه کم و تقاضا بیشتر باشد، قیمت ارز دیجیتال روند صعودی به خود می‌گیرد، بالعکس اگر میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرید در چنین حالتی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر سقوط خواهد کرد. با چنین توضیحی روشن می‌شود که سرمایه‌گذاران کلان رمزارزها به راحتی و در کنار هم می‌توانند روندهای بازار را شکل دهند. با ما در این مطلب همراه باشید تا به نحوه تاثیرگذاری نهنگ‌ها بر روی قیمت ارزهای دیجیتالی، چگونگی ردیابی کیف پول آن‌ها و اهمیت انجام چنین کاری بیشتر آشنا شوید.

کپی لینک

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

اصطلاح نهنگ ارز دیجیتال (Crypto Whale) در دنیای کریپتوکارنسی به آن دسته از سرمایه‌گذارانی اطلاق می‌گردد که به دلیل داشتن حجم زیادی از یک ارز دیجیتال خاص در کیف پول خود، توان انجام معاملات در حجم عظیم را داشته و می‌توانند توازن عرضه و تقاضای موجود در بازار را برهم زنند. به بیان بهتر، نهنگ‌ها قشر ثروتمند جامعه بوده که با ایجاد فاد و فوموهای ساختگی قادر به بازی دادن تریدرهای خرد هستند.

علت نامگذاری سرمایه‌گذاران کلان دنیای کریپتو به نهنگ شاید چندان بی‌ارتباط با اندازه عظیم‌الجثه این موجودات نباشد و بلاشک نهنگ‌ها بزرگترین موجودی هستند که در حال حاضر بر روی کره زمین به حیات خود ادامه می‌دهند. یکی از شناخته شده‌ترین نهنگ‌های دنیای کریپتو، ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) است که براساس تخمین کارشناسان دارای بیش از 1 میلیون واحد بیت کوین است. تغییرات ناگهانی قیمت از جمله اتفاقاتی است که نهنگ‌ها به راحتی می‌توانند آن را ایجاد کنند. در شکسته شدن سقف قیمتی اخیر بیت کوین و رسیدن آن به قیمت 73 هزار دلاری به یک باره شاهد سقوط قیمتی به کانال 60 هزار دلاری بودیم.

این سقوط قیمتی که یکی از دلایل آن را می‌توان در ذخیره سود و خروج تریدرهای خرد از بازار بیت کوین جستجو کرد، چندان برای نهنگ‌هایی که بر روی بیت کوین 100 هزار دلاری بسته بودند، خوشایند نبود! این موضوع سبب شد تا نهنگ‌ها با ورود به این بازار مانع از ریزش قیمت بیت کوین به زیر 64 هزار دلار شوند. به طوری که از تاریخ 2 الی 21 مارس آدرس کیف پول‌هایی که دارای 1000 تا 10 هزار واحد بیت کوین بودند از رقم 11.68 درصد به 12.42 درصد برسد! عرضه حداقلی در مقابل افزایش برداشت بیت کوین از صرافی‌ها نشانگر آن است که نهنگ‌ها به دنبال ایجاد یک رالی صعودی دیگر در بازار بیت کوین هستند.

کپی لینک

چرا باید به ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال بپردازیم؟

کیف پول

احتمالاً حالا که متوجه شده‌اید اصطلاح نهنگ‌ها به چه اشخاصی در دنیای کریپتوکارنسی اطلاق می‌گردد یک تصویر کلی در ارتباط با چرایی ردیابی این اشخاص در ذهن‌تان شکل گرفته است؛ حال ما نیز با بررسی دقیق چرایی این موضوع سعی می‌کنیم تا تصویر ذهنی شما از اهمیت این کار را تکمیل کنیم. صرافی کیف پول من دلایلی که موجب شده تا ردیابی نهنگ‌ها در بازار ارز دیجیتال به یک ضرورت تبدیل شود را به شرح زیر معرفی کرده است:

  • شناسایی و تسلط بر الگوهای حاکم بر بازار: گفته شد که نهنگ‌ها در اصل معامله‌گرانی با قابلیت انجام معاملات در حجم عظیم هستند که می‌توانند الگوهای مشخصی را در مارکت رمزارزی ایجاد نمایند. با ردیابی آدرس کیف پول نهنگ‌ها امکان اطلاع یافتن زود هنگام از تغییرات قیمتی ناگهانی وجود دارد که فرد می‌تواند متناسب با داده‌های دریافتی از این آدرس‌ها استراتژی معاملاتی خویش را تعیین نماید.
  •   کاهش ریسک معاملاتی: اگر بازار وارد مرحله‌ای شده که تردید در آن حاکم است و یک فومو در آن ایجاد شده که کلیه تریدرها را به سمت خرید ارز دیجیتال برای جا نماندن از سود احتمالی تشویق می‌کند، بررسی رفتار نهنگ‌های بزرگ می‌تواند واقعیت حاکم بر بازار مورد نظر را برای شما روشن سازد. الهام‌گیری از استراتژی معاملاتی نهنگ‌ها یکی از راهکارهای عملی موجود برای تجربه ترید سودمند است.
کپی لینک

بررسی یک مثال عملی

تریدرهای خرد به مثابه ماهی‌های کوچک در یک اقیانوس بزرگ هستند، طبیعتا ماهی‌ها به تنهایی نمی‌توانند برخلاف جهت آب حرکت کنند؛ اما نهنگ‌ها به دلیل جسم بزرگ خود به راحتی قادر به تغییر مسیر حرکتی حتی در خلاف جهت آب هستند! حال اگر چندین نهنگ همزمان چنین کاری را انجام دهند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا روند بازار چیزی جز جهت حرکتی نهنگ‌ها خواهد بود؟!

به عنوان مثال در ماه گذشته فعالیت نهنگ‌ها در حمایت از بیت کوین افزایش یافته است؛ به طوری که حتی کیف پول‌های غیرفعال نیز وارد ماجرا شده‌اند! به عنوان مثال یک کیف پول غیرفعال پس از 12 سال غیرفعال بودن در چند روز گذشته 500 بیت کوین به ارزش 35 میلیون دلار را به چند آدرس جدید منتقل نموده و این موضوع نشانگر برگشت قدرتمند نهنگ‌ها به بازار بیت کوین است. جالب است بدانید که نهنگ‌ها در طول 1 ماه گذشته بیش از 268 هزار بیت کوین خریداری کرده‌اند.

براساس داده‌های زنجیره‌ای گلسنود (Glassnode)، نهنگ‌های بیت کوین در طول 1 ماه گذشته بزرگترین موج انباشت از سال 2012 تا به امروز را رقم زده‌اند که نتیجه این کار صعود مجدد قیمت بیت کوین از 64 هزار دلار به 66500 دلار بوده است و به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها خود را برای بیت کوین صد هزار دلاری آماده کرده‌اند که همزمانی این حمایت با تائید صندوق‌های ETF بیت کوین و نزدیکی هاوینگ رسیدن به این هدف را منطقی و واقعی‌تر می‌کند.

کپی لینک

چگونه نهنگ های ارز دیجیتال را ردیابی کنیم؟

در مطالب فوق اشاره شد که ردیابی رفتار معاملاتی نهنگ‌ها این امکان را برای شخص معامله‌گر فراهم می‌کند تا فرصت‌ها را قبل از آن که دیر شود شناسایی کرده و با تسلط بر احساسات بازار از آن برای تنظیم استراتژی معاملاتی بهره ببرند. حال سوال این است که چگونه می‌توان نهنگ های ارز دیجیتال را ردیابی کرد؟ استفاده از ابزارهای تخصصی ردیابی نهنگ ارز دیجیتال پاسخ درست این سوال است. در ادامه ابزارهای رایج و معتبری که با استفاده از آن می‌توانید رفتار معاملاتی نهنگ‌ها را مورد بررسی قرار دهید، معرفی می‌کنیم:

  • ویل آلرت (Whale Alert): این ابزار در اصل یک سرویس ردیابی بوده که قادر به رصد 9 شبکه بلاکچینی من جمله بیت کوین و اتریوم است. ویل آلرت دارای نسخه رایگان با امکانات خوبی است؛ اما اگر قصد دارید از آن برای دریافت هشدار تراکنش نهنگ‌ها استفاده کنید، حتما باید اشتراک پرمیومی آن که ماهانه دارای هزینه 9.95 دلاری است را خریداری کنید.
  • ویل بات آلرتس (WhaleBot Alerts): این ابزار در اصل یک ربات تلگرامی بوده که هشدارهای رایگانی را در ارتباط با تراکنش کیف پول‌های نهنگ‌ها ارسال می‌کند. هرچند ممکن است اطلاعات این کانال اطلاعاتی کمی حجیم و بررسی‌های آن زمانبر باشد؛ ولی مطمئناً بررسی دقیق آن‌ها می‌تواند به تریدرها کمک کند تا حرکت‌های بزرگ بازار را به درستی پیش‌بینی نمایند. البته این ابزار غالباً هشدارهای مربوط به تراکنش‌های فردی را بدون پیش‌زمینه منتشر می‌کند و استفاده از آن برای تریدرهای باتجربه مفید است.
  • کلنک اپ (ClankApp): این ابزار نیز تراکنش نهنگ‌ها را به صورت لحظه‌ای هم در وبسایت و هم در حساب تلگرام و توئیتر خود منتشر می‌کند. استفاده از داده‌های این ابزار کاملاً رایگان است؛ اما بزرگترین نقطه ضعف آن به این نکته مربوط می‌شود که فاقد نمودار و چارت‌هایی است که نشان دهنده تصویر تراکنش نهنگ‌ها در یک بازه زمانی باشد. این ابزار حدوداً 24 شبکه بلاکچین را مورد رصد قرار می‌دهد و گزینه مناسبی برای مبتدیان است.
کپی لینک

بلاگ کیف پول من؛ مرجعی فارسی زبان آموزش دنیای کریپتوکارنسی

کیف پول

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، اگر می‌خواهید از حرکت ناگهانی قیمت‌ها غافل‌گیر نشوید باید رفتار معاملاتی نهنگ‌ها را به دقت مورد ردیابی و رصد قرار دهید. چنین امری با استفاده از ابزارهای متنوعی که هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در دسترس کاربران قرار گرفته است، امکان‌پذیر است؛ اما این که استفاده از کدام ابزار گزینه مناسب‌تری برای شماست، به شرایط و مهارت کلی شما بستگی دارد و در کنار این ها شما میتوانید در صرافی کیف پول من به علت پایین بودن کارمزد خرید و فروش به خرید تون کوین و سایر ارز ها اقدام کنید.

کلیه مطالب فوق برداشتی از مطالبی بود که در بلاگ صرافی کیف پول من (معتبرترین و اولین صرافی ایرانی به لحاظ امنیت، اعتبار، پشتیبانی و تنوع ارز دیجیتال) به آن اشاره شده است و اگر به دنبال آن هستید که با ابزارهای ردیابی نهنگ‌ها و همچنین تفسیر رفتار معاملاتی این سرمایه‌گذاران کلان بهتر و بیشتر آشنا شوید، می‌توانید سری به بلاگ صرافی کیف پول من زده و از تحلیل‌های کارشناسان این صرافی در ارتباط با نهنگ‌ها و نحوه ردیابی معاملات آن‌ها بهره ببرید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات