بلاک چین آن چین در کیف پول من

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگر شباهت‌های اصطلاح آن چین در دنیای کریپتوکارنسی موجب سردرگمی‌تان شده است، مطالعه این مطلب از بلاگ کیف پول من را از دست ندهید.
تبلیغات

دنیای کریپتوکارنسی پر از اصطلاحاتی است که هر از چند گاهی برخی از این اصطلاحات به دلیل شباهت‌هایی که به هم دارند موجب ایجاد ذهنیت‌های اشتباه در افراد می‌شوند. کلمه آن چین (onchain) یکی از این اصطلاحات است که در معنای تحت‌اللفظی، درون زنجیره‌ای ترجمه شده و نام آن در موضوعاتی همچون تحلیل داده‌های درون شبکه یا انجام تراکنش‌های درون زنجیره‌ای به چشم می‌خورد. اخیراً با ظهور پدیده ایردراپ‌های تلگرامی، رمزارز بازی Chain Game نیز onchain نامیده شده است که به هنگام صحبت از بلاکچین آنچین منظور همین شبکه‌ای است که آن چین بر روی آن راه‌اندازی شده است. اگر این شباهت‌ها موجب سردرگمی‌تان شده است، مطالعه این مطلب از بلاگ کیف پول من را از دست ندهید.

تفاوت شبکه آن چین با سایر اصطلاحات مشابه

در بحث شناخت بلاکچین آنچین باید تسلط کافی به تفاوت اصطلاحات مشابه موجود داشته باشید که این اصطلاحات مشابه به شرح زیر هستند:

  • تراکنش‌های آنچین (On Chain): منظور از تراکنش‌های آنچین یا دورن زنجیره‌ای آن دسته از تراکنش‌هایی بوده که در شبکه بلاکچین اصلی انجام گرفته و از سوی ماینرها یا ولیدیتورها مورد پردازش و تائید قرار می‌گیرند. این نوع از تراکنش‌ها به هنگام بالا رفتن سطح ترافیک شبکه بلاکچین به زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارند و همچنین کارمزد بیشتری نیز دریافت می‌کنند. در اینجاست که اصطلاح مخالف آن یعنی تراکنش‌های آفچین (Off Chain) یا خارج از شبکه وارد ماجرا می‌شوند که به دنبال برطرف کردن مشکل سرعت و کارمزد پردازش تراکنش هستند.
  • تحلیل آنچین (Onchain Analysis): در یک تعریف ساده و کلی از تحلیل درون زنجیره‌ای می‌توان آن را بی‌نقص‌ترین تحلیل موجود در بازار کریپتو قلمداد کرد که به معنی تحلیل داده‌های ثبت شده در داخل یک شبکه بلاکچینی است. با استفاده از اطلاعات موجود در یک شبکه بلاکچین می‌توان از خواسته‌ها و تمایلات افراد در بازار مالی کریپتوکارنسی باخبر شد و متناسب با آن استراتژی‌های معاملاتی را ترسیم نمود.
  • رمزارز آنچین (onchain): با داغ شدن بحث ایردراپ‌های تلگرامی پس از نات کوین شاهد ظهور چندین پروژه رمزارزی جدید در بستر تلگرام هستیم که از اقبال بسیار خوبی برخوردار شده و هزاران و میلیون‌ها کاربر را به سمت خود جلب کرده‌اند. پروژه رمزارزی Onchain نیز یکی از این ایردراپ‌هایی بود که با جذب میلیونی کاربران در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مختلف مورد تبلیغ قرار گرفت و چند روزی است که مرحله ایردراپ آن به اجرا درآمده و ارز دیجیتال آن در صرافی‌های معتبری همچون OKX لیست شده است.

حواشی ایردراپ onchain

کیف پول

پس از اتمام فرصت 6 روزه اتصال کیف پول رمزارزی به ربات تلگرامی chain game، ایردراپ onchain اجرا شده و موجی از انتقادات را متوجه تیم فنی این ایردراپ نمود. حذف 250 هزار اکانت به دلیل مباحث مربوط به چند اکانتی بودن یا اتصال چند اکانت به یک آدرس ولت رمزارزی از یکسو و در نظر گرفتن شروط اضافی‌تر مثل کسب حداقل 100 هزار امتیاز، ورود به ربات در ماه ژوئن و افزایش ماین کلیک به لول 4 پس از اتمام ایردراپ موجب شد تا بسیاری از کاربران از لیست این ایردراپ تلگرامی کنار گذاشته شوند.

ناگفته نماند آن دسته از کاربرانی که واجد شرایط دریافت ایردراپ بودند نیز پاداش‌های بسیار ناچیزی را دریافت کردند. علت چنین موضوعی در جذب سرمایه بسیار ضعیف و همچنین توکنومیک ناعادلانه این پروژه رمزارزی بود که انتقادات زیادی را متوجه سایر ایردراپ‌های تلگرامی نیز کرد و حالا کاربران کمی با تردید به این ایردراپ‌ها نگاه می‌کند و به نظر بسیاری از کاربران جایگزینی بهتر برای کسب سود از بازار کریپتو به جای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد.

این موضوع زمانی قوت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید آن چین بر روی شبکه بلاکچین Base راه‌اندازی شده و حمایت‌هایی نیز از صرافی OKX دریافت کرده بود.

نگاهی به بلاکچین BASE

اگر فرآیند اتصال ان چین به تراست ولت را پشت سر گذاشته باشید، می‌دانید که در مرحله انتخاب شبکه باید گزینه شبکه بلاکچین Base را جستجو و انتخاب می‌کردید. بیس (Base) در اصل یک شبکه بلاکچینی متن باز بوده که با کمک راهکار لایه 2 اتریوم به دنبال ایجاد بستری برای انجام تراکنش‌ها با مقیاس‌پذیری بالاست. این شبکه بلاکچینی بوسیله تیم توسعه دهنده صرافی کوین بیس ایجاد شده است. این شبکه دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

1.     ایجاد یک شبکه درون زنجیره‌ای که قادر است تراکنش‌های کاربران را با سرعت بالاتر و کارمزد کمتر به اجرا درآورد.

2.     ساخت بستری پیشرفته به منظور توسعه برنامه‌های dApps و غیرمتمرکز

این شبکه بلاکچینی به منظور دستیابی به اهداف خود با سایر شبکه‌های بلاکچینی نظیر آپتیمیزم هم همکاری نزدیک دارد و برای گسترش کاربردهای خود در دنیای کریپتوکارنسی به سراغ پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) نیز رفته است. معماری شبکه بیس چند لایه بوده و به تقلید از بلاکچین آپتیمیزم طراحی شده است و از الگوریتم اجماع اثبات تقلب (Fraud Proof) بهره می‌برد.

آیا آن چین در صرافی های ایرانی لیست خواهد شد؟

کیف پول

یکی از موضوعات مهم در بحث مشارکت در ایردراپ‌های تلگرامی به موضوع تحریم‌های موجود علیه ایران مربوط می‌شود که آیا چنین تحریم‌هایی اجازه خواهند داد کاربران ایرانی نیز از این ایردراپ‌های سودآور کسب درآمدی داشته باشند یا خیر؟! دنیای کریپتوکارنسی یک دنیای غیرمتمرکز بوده به این معنی که دامنه فعالیتی آن جهانی است و هیچ نهاد یا دولت مرکزی بر آن نظارت ندارد با چنین مقدمه‌ای باید پاسخ به این سوال در حالت کلی منفی باشد؛ اما این موضوع در بحث صرافی‌های متمرکزی همچون بایننس یا OKX که انجام مراحل احراز هویت کاربران را الزامی نموده‌اند کمی متفاوت است.

این قبیل صرافی‌ها به منظور گسترش فعالیت‌های قانونی خود در کشورهای مختلف ملزم به رعایت قوانین مالی بین‌المللی و مبارزه با پولشویی هستند. متاسفانه کشور ما به دلیل عدم تصویب FATF در لیست سیاه آن قرار گرفته است و به همین علت است که بایننس و بسیاری از صرافی‌های معتبر خارجی هیچگونه ارائه خدماتی به کاربران ایرانی نداشته و در صورت مشاهده حساب کاربری متعلق به ایرانیان نسبت به مسدودسازی حساب و بلوکه نمودن دارایی‌های موجود در آن اقدام می‌کنند. البته این تمام ماجرا نبوده و با وجود صرافی‌های ایرانی معتبری همچون صرافی کیف پول من این مشکل تا حد قابل قبولی برطرف شده است.

صرافی کیف پول من علاوه بر سابقه فعالیتی بالا، کارمزد پایین، تیم پشتیبانی قدرتمند و امنیت بسیار بالا همواره به دلیل تنوع در تعداد رمزارزها مورد توجه معامله‌گران ایرانی ارز دیجیتال قرار داشته و فرقی نمی‌کند که قصد خرید بیت کوین را داشته باشید یا بخواهید نات کوین‌های خود را به ریال تبدیل کنید، در هر حالت این صرافی می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. با توجه به این که کیف پول من بیش از سایر صرافی‌ها به موضوع ایردراپ‌های تلگرامی پرداخته است، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد شاهد لیست شدن onchain در این صرافی ایرانی خواهیم بود.

بلاگ کیف پول من؛ معتبرترین مرجع فارسی زبان برای پیگیری اخبار ایردراپ های تلگرام!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، چند وقتی است که تعداد کاربران مبتدی و تازه‌وارد به بازار ارز دیجیتال افزایش پیدا کرده است که چنین موضوعی لزوم آموزش اصطلاحات تخصصی دنیای کریپتو را افزایش می‌دهد. یکی از این مباحث به بحث کلمه آنچین مربوط می‌شود که در چندین اصطلاح مختلف به کار برده شده است؛ اما زمانی که از بلاکچین آن چین سخن به میان می‌آید منظور شبکه بلاکچینی بوده که برای پروژه onchain انتخاب شده است و نباید آن را با موضوع تحلیل درون زنجیره‌ای یا تراکنش‌های On-chain اشتباه گرفت. اگر به دنبال یادگیری اصولی اصطلاحات این دنیای نوظهور هستید، توصیه می‌کنیم که بلاگ صرافی کیف پول من سر بزنید که لقب جامع‌ترین بلاگ فارسی‌زبان در حوزه بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات