مراحل طراحی و ساخت انواع وب سایت حرفه ای در اینوه

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اینوه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله راهنمای کاملی برای مراحل طراحی سایت ارائه می‌دهیم تا کسانی که قصد سفارش طراحی سایت دارند، از مسیر آن آگاه شوند.
تبلیغات

مراحل و روال مشخصی برای طراحی سایت حرفه ای و اصولی در شرکت نرم افزاری اینوه وجود دارد که اولین مرحله آن نیازمندی های یک پروژه است. محتوای این صفحه راهنمای کاملی برای مراحل طراحی سایت می باشد و کمک می کند تا کسانی که قصد سفارش طراحی سایت دارند از مسیر آن آگاه شوند.

مراحل طراحی سایت حرفه ای

9 گام مهم برای طراحی سایت حرفه ای وجود دارد. این گام ها هیچ تفاوتی در نوع سایت ندارد و چه سایت فروشگاهی باشد و چه سایت شخصی مراحل همان است.

1. تحلیل نیازمندی های پروژه

در گام اول نیازمندی های پروژه بررسی می‌شود. این بررسی از این نظر است که سایت قرار است پاسخگوی چه نیازی برای کاربران باشد و چه امکاناتی را باید لحاظ کرد. نیازمندی و امکانات درخواستی در قالب یک فایل پروپوزال به کارفرما ارسال می‌شود و پس از تایید و تکمیل پروپزال وارد مرحله بعدی می‌شود.

گفتنی است اگر مشتری درخواست سفارش سئو سایت ( بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) را هم داشته باشد مراحل دیگری اضافه خواهد شد.

2. تعیین هدف و مشخص کردن مرز پروژه

گام دوم تعیین هدف است. اگر قبل از سفارش طراحی سایت هدفی نداشته باشید به جرات می توان گفت که حداقل نیمی از زحمات شما هدر خواهد رفت. انگار راهی است که هیچ وقت پایانی ندارد و شما در یک جایی خسته شده و از پا می افتید.

با مشاوره شرکت طراحی سایت  اینوه می توانید برای وب سایت خود هدف تعیین کنید تا بتوانید بهترین محتوا را برای صفحات خود خلق کنید. البته به شدت پیشنهاد می شود در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت فروشگاهی دارید سئو هم کنید.

3. تعیین نام دامنه و تهیه هاست

گام سوم ثبت دامنه هست یا همان آدرس سایت که پس از انتخاب یک نام مناسب به نام مشتری ثبت می شود. در انتخاب نام دامنه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نام دامنه کوتاه باشد (نه خیلی کوتاه)
  • از اختصار استفاده نکنید برای مثال مجموعه aepe.ir این نوع دامنه در ذهن کاربران نخواهد ماند
  • حدالامکان از خط تیره یا همان دش - در نام دامنه استفاده نکنید

4. انعقاد قراداد و توافق هزینه و مدت زمان تحویل پروژه

اینوه

پس از اینکه مراحل 1 و 2 و 3 تمام شد نوبت به عقد قرارداد بین طرفین می رسد. در این مرحله هزینه پروژه، مدت زمان تحویل و ... به توافق طرفین می رسد و کار برای طراحی سایت آغاز می شود.

5.  طراحی وایرفریم Wireframe

وایرفریم یا اسکچ یک طرح اولیه از ساختار کلی هر صفحه هست و برای خلق یک تجربه کاربری و رابط کاربری اثر بخش ضروریست. در این مرحله از تمامی صفحات سایت اعم از صفحه اصلی، تماس با ما، صفحه محصولات، بلاگ و ... در قالب یک طرح اولیه به تصویر کشیده می‌شوند. شرکت های حرفه ای به این مرحله اهمیت زیادی می دهند.

6. طراحی رابط کاربری UI از روی وایرفریم

طراحی و خلق رابط کاربری از روی وایرفریم (طرح اولیه) توسط گرافیست. در این مرحله کارفرما می تواند نمای کلی سایت را در قالب تصویر ببینید. قالب صفحات بالای 95 درصد مشابه رابط کاربری خواهد بود.

7. کدنویسی و پیاده سازی سایت از روی UI و وایرفریم

وقتی UI سایت تمام شد، وقت پیاده سازی آن فرا می‌رسد این کار توسط برنامه نویس و طراح سایت صورت می‌پذیرد. در این مرحله است که مشتری می تواند بصورت آنلاین تغییرات در سایت خود را مشاهده کند.

در این مرحله قالب سایت بطور کلی پیاده سازی می شود. و تمام امکاناتی که در مرحله نیازسنجی تعیین شده اند کدنویسی می‌شوند.

8. آموزش کار با سایت

در مرحله هشتم شرکت موظف است تا با اعزام نماینده از سوی شرکت (یا آنلاین) تمام آموزش های لازم در خصوص کار با امکانات سایت را ارائه دهد. گفتنی است شرکت طراحی سایت حرفه ای با علم به اینکه ممکن است اپراتورهای مختلفی از سایت استفاده کنند آموزش ها را ضبط می کند و فایل آن را به مشتری ارائه می دهد.

9. تست و بررسی نهایی

اینوه

وقتی که پروژه به طور کامل پیاده سازی شد بستری برای بررسی و تست پروژه به مشتری داده می‌شود. مشتری در یک مدت زمان مشخصی که در قرارداد ذکر شده بود می تواند تست های لازم را انجام داده و در صورت وجود مشکل به شرکت گزارش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات