کسب سود هیجان انگیز با معاملات سواپ در کیف پول من

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با ما همراه باشید تا با نحوه کسب سود از طریق معاملات سواپ بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

دنیای کریپتوکارنسی روز به روز در حال توسعه بوده و ابعاد جدیدی از توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد؛ این که چنین تصور کنیم تنها راه کسب ارز دیجیتال، خرید آن است، تصور کاملاً اشتباهی بوده و نشانگر این واقعیت است که اطلاعات چندان زیادی درباره این دنیای نوظهور نداریم! چراکه ایردراپ‌ها و استیکینگ از یک سو، سواپ و مبادلات رمزارزی از سوی دیگر روش‌هایی برای کسب ارز دیجیتال هستند. در میان شیوه‌های یاد شده، سواپ ارز دیجیتال (Crypto Swap) به دلیل افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها و کاهش هزینه کارمزدی، بسیار بیشتر از قبل مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ اما متاسفانه در بلاگ‌های فارسی زبان چندان اشاره‌ای به قابلیت‌های ویژه سواپ ارز دیجیتال نشده است و به همین علت بسیاری از کاربران از مزایای کم‌نظیر سواپ اطلاعات کافی ندارند. با ما همراه باشید تا با نحوه کسب سود از طریق معاملات سواپ بیشتر آشنا شوید.

منظور از سواپ ارز دیجیتال چیست؟

بیایید کمی به دورانی که تمدن انسانی در حال شکل‌گیری بود نگاهی داشته باشیم؛ در چنین سال‌هایی که خبری از پول در میان جوامع نبود، ساکنان شهرها و روستاها نیازهای خود را چگونه برطرف می‌کردند؟ مبادله کالا به کالا پاسخ این سوال است. به عنوان مثال اگر خانواده‌ای کشاورز بود و گندم در اختیار داشت برای خرید ماست مقداری گندم به طرف مقابل داده و در ازای آن ماست دریافت می‌کرد. این شیوه معاملاتی در حال حاضر در بازار املاک نیز رایج است و اگر سری به بنگاه‌های املاک بزنید حتماً اصطلاح تاخت زدن را خواهید شنید که منظور از آن مبادله زمینی با ارزش معین با زمین یا ملکی دیگر با همان ارزش است.

هدف از گفتن مقدمات فوق شکل‌گیری تصویری واضح از مفهوم مبادله بود؛ چراکه کلمه «Swap» در زبان انگلیسی به معنای مبادله و عوض کردن است. اصطلاح سواپ در ارز دیجیتال نیز چندان تفاوتی با مبادله عادی نداشته و منظور از آن مبادله یک دارایی دیجیتالی با دارایی دیجیتالی دیگر آن هم بدون استفاده از ارزهای فیاتی همچون دلار است (مثل مبادله بیت کوین با اتریوم یا سواپ نات کوین با ارز TON). حذف فرآیند تبدیل ارز دیجیتال اول به پول و سپس خرید ارز دیجیتال دوم با پول معامله قبلی در سواپ ارز دیجیتال، مدت زمان انجام معاملات رمزارزی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد که چنین امری در بازارای که به نوسان لحظه‌ای شهرت دارد، بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت ترید و سواپ ارز دیجیتال

آیا سواپ با خرید و فروش ارز دیجیتال تفاوتی دارد؟! این سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول ساخته است. این دسته از کاربران که به تازگی با مفهوم سواپ ارز دیجیتال آشنا شده‌اند، به دنبال این هستند که بدانند سواپ چه مزیتی نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال داشته که با توجه به وجود چنین قابلیتی پا به عرصه وجودی نهاده است؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که در فرایند خرید و فروش عادی ارز دیجیتال شما باید به یک صرافی مراجعه کرده و در صورت داشتن نقدینگی کافی یک ارز دیجیتال خریداری کنید یا مثلاً فرض کنید مقداری نات کوین در اختیار دارید و با تحلیل‌های انجام گرفته متوجه پامپ قیمتی قریب‌الوقوع ارز TON شده‌اید؛ اما نقدینگی کافی برای ورود به بازار TON را ندارید، در چنین حالتی اول با پرداخت مقداری کارمزد، رمزارز نات کوین موجود در حساب خود را فروخته و مجددا با پول به دست آورده از معامله قبلی و با پرداخت کارمزدی دیگر مقداری TON خریداری می‌کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، روند طولانی و پرداخت 2 کارمزد در چنین حالتی متصور بوده که آن را به روندی اذیت کننده تبدیل کرده است.

در نقطه مقابل، سواپ ارز دیجیتال قرار گرفته است که برای دسترسی به آن می‌توانید به سراغ صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، برخی کیف پول‌های رمزارزی مثل TonKeeper یا حتی کیف پول برخی صرافی‌های متمرکز مثل صرافی کیف پول من بروید و در قدم اول مقدار نات کوینی که قصد مبادله آن را دارید مشخص و سپس میزان تونی که در ازای این نات کوین‌ها دریافت خواهید کرد را مشاهده کنید. در صورتی که از نرخ سواپ راضی باشید با انجام یک کلیک ساده، نات کوین‌های شما به ارز TON تبدیل خواهد شد و صرفاً 1 کارمزد حداقلی برای چنین منظوری پرداخت خواهید کرد.

سواپ ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

کیف پول

افزایش کارایی بازار ارز دیجیتال از طریق کاهش هزینه تراکنشات رمزارزی و همچنین افزایش سرعت معاملاتی اصلی‌ترین مزیتی است که سواپ ارز دیجیتال برای کاربران دنیای کریپتو به ارمغان آورده است؛ اما همین مزایای اصلی، مزیت‌های دیگری را نیز در پی داشته است. به عنوان مثال کاهش کارمزدها و هزینه سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها به معامله‌گران کمک می‌کند تا از طریق سواپ به پرتفوی خود تنوع بخشیده و از این طریق ریسک معاملاتی خود را کاهش دهند و از سوی دیگر از رشد قیمتی چند ارز دیجیتال به طور همزمان بهره ببرند.

نکته دیگر این که وجود چنین قابلیتی موجب بهبود وضعیت همکاری میان شبکه‌های بلاکچینی مختلف خواهد شد که در نهایت شاهد رشد بیش از حد این دنیای نوظهور در آینده نزدیک خواهیم بود. توجه داشته باشید که در سواپ ارز دیجیتال تمامی واسطه‌ها حذف شده و عمل مبادله مستقیماً میان دو طرف در یک استخر نقدینگی (Liquidity Pool) صورت می‌پذیرد و همچون خرید ارز TON نیازی به مراجعه به یک صرافی متمرکز وجود نخواهد داشت؛ این موضوع سبب می‌شود تا میزان وابستگی به واسطه‌های سنتی بازار به حداقل رسیده و میزان مشارکت در بازار به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

نحوه انجام سواپ ارز دیجیتال در ایران

کیف پول

یکی از موضوعات مهم دیگری که در بحث از سواپ ارز دیجیتال باید به آن پرداخته شود به مسئله امکان استفاده کاربران ایرانی دنیای کریپتوکارنسی از چنین قابلیتی مربوط می‌شود. علت این مسئله وجود تحریم‌های مالی بوده که در بسیاری از موارد گریبان‌گیر کاربران ایرانی شده است و نمونه‌های بارز این موضوع را می‌توان در مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صرافی بایننس و OKX یا عدم تخصیص ایردراپ ZkSync مشاهده کرد.

هرچند که سواپ عموماً در صرافی‌های غیرمتمرکز صورت می‌پذیرد و تحریم در چنین صرافی‌هایی به دلیل عدم وجود نهاد مرکزی واحد در آن‌ها جایی ندارد؛ اما نباید از معایب انجام تراکنش در چنین صرافی‌هایی نیز غافل شد. یکی از این معایب عدم نظارت بر حسن انجام تراکنش‌های رمزارزی بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل فنی احتمال از دست رفتن ارز دیجیتال وجود دارد. راه حل موجود برای انجام ایمن سواپ ارز دیجیتال در ایران، استفاده از خدمات صرافی کیف پول من است.

صرافی ایرانی کیف پول من چندین سال است که فعالیت رسمی خود را در ایران شروع کرده است. این صرافی ایرانی در بازه زمانی بسیار کوتاهی پس از افتتاح توانست به رقابت با رقبای بزرگ بین‌المللی خود مثل بایننس، گیت، جمینی و غیره بپردازد. صرافی کیف پول من به لحاظ تنوع رمزارز مورد پشتیبانی در میان 10 صرافی برتر جهان جای گرفته و به انتخاب اول کاربران ایرانی تبدیل شده است که دریافت کارمزد حداقلی از سوی این صرافی ایرانی در چنین موضوعی چندان بی‌تاثیر نبوده است.

سواپ ارز دیجیتال؛ روشی مطمئن و مقرون‌به‌صرفه در کسب سود از بازار رمزارزها

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، سواپ ارز دیجیتال به معنای مبادله دو رمزارز با یکدیگر بدون استفاده از ارز فیات بوده که در اصل به دنبال تحقق شعار تمرکززدایی در دنیای کریپتوکارنسی است؛ چراکه در سواپ ارز دیجیتال تمامی واسطه‌ها حذف شده و همین مسئله موجب افزایش مشارکت کاربران در بازار ارز دیجیتال خواهد شد. اگر شما هم به دنبال بستری مطمئن برای انجام سواپ ارز دیجیتال هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً سری به وب‌سایت کیف پول من زده و از خدمات کم نظیر این مجموعه در زمینه سواپ ارز دیجیتال بهره ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات