فانتوم یا کاردانو؛ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟ بیت ۲۴ بررسی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیت ۲۴
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و مزایای ارزهای کاردانو و فانتوم می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید.
تبلیغات

با گسترش فناوری بلاک‌چین و افزایش تعداد ارزهای دیجیتال، انتخاب یک ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری به یک چالش بزرگ تبدیل شده‌است؛ دراین‌میان، ارزهای فانتوم و کاردانو به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردشان توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. قیمت فانتوم و کاردانو به‌طور مداوم در حال تغییر است و این موضوع تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری را پیچیده‌تر می‌کند. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و مزایای هر یک از این دو ارز می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

فانتوم (Fantom) با نماد FTM، یک پلتفرم بلاک‌چین با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر و امن است که برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و خدمات دیجیتالی طراحی شده‌است. این پلتفرم از تکنولوژی DAG (گراف جهت‌دار غیرمدور) استفاده می‌کند که سرعت تراکنش‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد و هزینه‌های آن را به حداقل می‌رساند. فانتوم با هدف حل مشکلات موجود در بلاک‌چین‌های نسل قبل، مانند کندی سرعت و مقیاس‌پذیری محدود، به میدان آمده‌است.

یکی از ویژگی‌های برجسته فانتوم، الگوریتم اجماع لاچسیس (Lachesis) است که باعث می‌شود تراکنش‌ها فوری و نهایی تایید شوند. این امر باعث می‌شود فانتوم گزینه مناسبی برای برنامه‌ها و خدماتی باشد که به ‌سرعت بالا و کارایی نیاز دارند؛ همچنین، فانتوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است که این امر انتقال و اجرای برنامه‌های موجود در اتریوم را بر روی شبکه فانتوم آسان‌تر می‌کند.

قیمت فانتوم به‌دلیل این ویژگی‌ها و تقاضای رو به افزایش برای کاربردهای بلاک‌چین، به‌طور مداوم تغییر می‌کند و به یکی از موضوعات داغ در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌است. باتوجه‌به پتانسیل بالای این پلتفرم، بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال فرصتی برای ورود به بازار فانتوم هستند.

بیت ۲۴

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

کاردانو (Cardano) با نماد ADA نیز یک پلتفرم بلاک‌چین پیشرفته و غیرمتمرکز است که توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، تاسیس شده‌است. این پلتفرم با هدف ارائه زیرساخت امن و پایدار برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند، طراحی شده‌است. کاردانو از یک الگوریتم اجماع به نام اوروبوروس (Ouroboros) استفاده می‌کند که به بهبود امنیت و کارایی شبکه کمک خواهد کرد.

کاردانو براساس یک رویکرد علمی و پژوهشی توسعه یافته و از یک معماری لایه‌ای برخوردار است که به تفکیک وظایف و افزایش مقیاس‌پذیری شبکه کمک می‌کند. لایه تسویه‌حساب (Settlement Layer)، برای انتقال ارزش و لایه محاسباتی (Computational Layer)، برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده‌اند.

باتوجه‌به این ویژگی‌ها و تعهد به بهبود مستمر ازطریق پژوهش و نوآوری، قیمت کاردانو نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. در مقایسه با قیمت فانتوم، هر دو ارز دیجیتال به‌دلیل پتانسیل‌های بالای خود در بازار، مورد توجه قرار گرفته‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران، به‌دنبال پاسخ این سؤال هستند که کدام‌یک از این دو ارزش بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد؛ به‌همین‌خاطر، در ادامه به مقایسه این دو ارز خواهیم پرداخت.

بیت ۲۴

مقایسه فانتوم و کاردانو

هر دو ارز دیجیتال فانتوم و کاردانو با قیمتی کمتر از یک دلار معامله می‌شوند و شما می‌توانید به‌آسانی در صرافی بیت ۲۴ آن‌ها را معامله کنید. این دو به‌شدت در حال رقابت برای جلب‌توجه سرمایه‌گذاران هستند. هر دوی این ارزها از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند که به کاربران برای تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه پاداش می‌دهد.

اگرچه اخیرا هر دو ارز رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند؛ اما انتخاب بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در آینده به استراتژی شما بستگی دارد. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری، بیایید فانتوم و کاردانو را براساس چند فاکتور کلیدی مقایسه کنیم.

فناوری

فانتوم: از یک گراف جهت‌دار غیرحلقوی (DAG) به نام Opera استفاده می‌کند که ادعا می‌شود سرعت و کارایی بالایی را ارائه می‌دهد.

کاردانو: از یک بلاک‌چین مبتنی‌بر قرارداد هوشمند به نام Ouroboros استفاده می‌کند که بر روی تحقیقات علمی و بررسی‌های همتابه‌همتا بنا شده‌است.

مقیاس‌پذیری

فانتوم: به‌دلیل معماری DAG خود، ادعا می‌کند که می‌تواند به‌طور موازی تراکنش‌ها را پردازش کند و به پلتفرمی با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا تبدیل شود. این ویژگی بسیار مهمی است که روی تصمیم سرمایه‌گذاران برای خرید ارز دیجیتال تأثیرگذار است.

کاردانو: هنوز در حال‌ توسعه است؛ اما از چندین راهبرد برای افزایش مقیاس‌پذیری مانند sharding استفاده می‌کند.

توسعه‌دهندگان و جامعه

فانتوم: جامعه توسعه‌دهنده فعالی دارد و از ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می‌کند که به جذب برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) موجود در اتریوم کمک می‌کند.

کاردانو: دارای جامعه‌ای قوی و متعهد به تحقیقات و توسعه است. Plutus، زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند بومی آن، به‌طور خاص برای امنیت و قابلیت اطمینان طراحی شده‌است.

موارد استفاده

فانتوم: بر ارائه یک پلتفرم سریع و کارآمد برای dApps و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) متمرکز است؛ به‌همین‌خاطر، طیف وسیعی از کاربران علاقه‌مند به خرید ارز فانتوم شده‌اند.

کاردانو: طیف گسترده‌تری از موارد استفاده را هدف قرار می‌دهد. ازجمله آن‌ها می‌توان به هویت، زنجیره‌های تامین و ردیابی دارایی اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که هر دو ارز دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند و خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد. قبل از سرمایه‌گذاری، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و فقط سرمایه اضافی خود را سرمایه‌گذاری کنید. هرچند قیمت فانتوم و کاردانو با کمتر از یک دلار، ورود و سرمایه‌گذاری با کمترین مبالغ را سهولت بخشیده‌است.

بیت ۲۴

جمع‌بندی

فانتوم و کاردانو، هر دو جزو پیشرفته‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین با مقیاس‌پذیری وسیع هستند و قیمت زیر یک دلار رمزارزهای آن‌ها، از آن‌ها گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری ساخته‌است. برای سرمایه‌گذاری روی هر یک از این ارزهای دیجیتال، لازم است که نوسانات قیمت فانتوم و کاردانو، تاریخچه روند قیمتی و تحلیل‌های مختلف را در نظر بگیرید و کاملا از هیجانات بازار دوری کنید. صرافی بیت ۲۴ با مجموعه مقالات خود و همین‌طور امکان مشاهده قیمت آنی رمز ارزهای FTM و ADA، به شما در تصمیم‌گیری درست و سرمایه‌گذاری، کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات