کیف پول من: رمزارز پپه و رشد آن در بازار ارزهای دیجیتال

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
آیا رمزارز پپه واقعا ارزش سرمایه‌گذاری کردن را دارد؟! با ما همراه باشید تا با رمزارز پپه و آینده قیمتی آن بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

میم کوین‌ها همواره با موج‌سواری بر روی احساسات اعضای جامعه، با وجود قیمت بسیار ناچیزی که دارند، سود خوبی را عاید معامله‌گران می‌کنند؛ این موضوع همان نقطه قوتی است که سرمایه‌گذاران خرد را به سرمایه‌گذاری بر روی میم کوین‌ها ترغیب کرده است. میم کوین پپه (PEPE) هرچند که در برابر میم کوین‌های قدرتمند بازار نظیر دوج کوین و شیبا اینو، راه بسیار طولانی در پیش دارد؛ اما اگر واقع‌بین باشیم از تاریخ 15 آوریل 2023 تا به امروز رشد خوبی را تجربه کرده و از ابتدای سال میلادی 2024 تا به امروز رشد قیمتی 615.80 درصدی را به ثبت رسانده است. رمزارز پپه که حالا جایگاه رمزارز بیست و سومی را در لیست 100 رمزارز برتر بازار به خود اختصاص داده، توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است؛ اما آیا رمزارز پپه واقعا ارزش سرمایه‌گذاری کردن را دارد؟! با ما همراه باشید تا با رمزارز پپه و آینده قیمتی آن بیشتر آشنا شویم.

ارز دیجیتال PEPE چیست؟

رمزارز پپه در دسته میم کوین‌های (Meme coins) بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است. میم کوین‌ها نیز قدمت زیادی در تاریخچه دنیای کریپتوکارنسی دارند؛ به طوری که در سال 2013 و با شروع رشد قیمتی بیت کوین، اولین میم کوین تحت عنوان دوج کوین (DOGE) با هدف شوخی با بیت کوین توسعه یافت. ماهیت شوخی و سرگرمی‌مانند این ارزهای دیجیتال و نداشتن نقشه راه مدون یا حتی کاربرد واقعی سبب شده تا به آن‌ها میم کوین گفته شود (میم‌ها طنزهای تصویری بوده که در فضای مجازی وایرال شده و سرگرم کننده هستند). در طراحی اولیه ارز دیجیتال پپه نیز از یک شخصیت کارتونی قورباغه سبز رنگ با نام Pepe the Frog الهام گرفته شد که اخیراً تصویر این قورباغه سبز رنگ در میم‌های اینترنتی بسیار به چشم می‌خورد.

تا اینجای کار چندان تفاوتی میان پپه با سایر میم کوین‌ها وجود ندارد؛ اما نکته‌ای که موجب شده تا این میم کوین در بازه زمانی بسیار کوتاه به یک جامعه وفادار، فعال و پرشور دست پیدا کند، سیاست‌هایی بوده که تیم توسعه‌دهنده آن در راستای تثبیت قیمت پپه انجام داده است! شاید جالب توجه باشد که بدانید میم کوین پپه دارای نقشه راه مدونی بوده که در 3 فاز تنظیم شده و از سوی دیگر سیاست‌های غیرتورمی پپه عرضه توکن‌ها را به سقف 420.69 تریلیون واحدی محدود کرده است که چنین امری در بلند مدت تأثیر خوبی در افزایش تقاضا برای خرید پپه و حفظ ارزش آن خواهد داشت.

جامعه چند صد هزار نفری پپه در شبکه‌های اجتماعی فعال در حوزه کریپتوکارنسی نظیر شبکه اجتماعی X نشان داده است که پپه در تصمیم خود برای پیشی گرفتن از دوج کوین، پادشاه میم کوین‌ها، مصمم بوده و به نظر بسیاری از تحلیل‌گران در حالتی که PEPE بتواند کاربرد واقعی برای خود دست و پا کرده و ابزاری برای انجام معاملات خرد یا جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌های مختلف گردد، مطمئناً قادر خواهد بود تاج سلطنت را از دوج کوین گرفته و بر سر خود بگذارد.

تاریخچه قیمتی ارز پپه

ارز دیجیتال پپه از زمان عرضه عمومی و معاملات اولیه خود تا به امروز فراز و نشیب‌های قیمتی زیادی را تجربه کرده است؛ اما اگر نگاه کلی به روند قیمتی آن داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که با وجود چنین فراز و نشیب‌هایی همچنان رشد خوبی را به ثبت رسانده است. جالب است بدانید که میزان رشد قیمتی رمزارز پپه از اولین قیمت رسمی آن تا به امروز حدوداً 16219.99 درصد برآورد شده و اوج قیمت دلاری آن نیز در تاریخ 28 می 2024 (8 خرداد 1403) رقم خورد که هر واحد پپه با قیمت 0.000016 دلار مورد معامله قرار گرفت. ارزش بازار ارز دیجیتال پپه در حال حاضر نزدیک به 4 میلیارد دلار بوده و حجم مبادلات روزانه آن نیز 670 میلیون دلار برآورد شده است.

به طور کلی، میم کوین‌های قدیمی بازار مثل دوج کوین و شیبا به مرور زمان در حال از دست دادن سلطه خود بر بازار میم کوین‌ها هستند و به نظر می‌رسد که میم کوین‌های جدید عملکرد بهتری در مقایسه با آن‌ها دارند. در همان خرداد ماه طلایی میم کوین‌ها، میم کوین پپه با افزایش بازده 48.6 درصدی توانست از این دو صدرنشین میم کوین‌ها در میزان بازدهی پیشی بگیرد و طبیعتاً انتخاب عاقلانه تریدرها انتخاب پپه به جای خرید دوج کوین و شیبا بود!

اگر به لحاظ تحلیلی مباحث ضرایب همبستگی و بتا ارز دیجیتال پپه را نیز مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که پپه با ضریب 0.57 همبستگی نسبتاً پایینی نسبت به بیت کوین داشته و این موضوع بدان معناست که قیمت پپه واکنش کمتری نسبت به روند قیمتی بیت کوین از خود نشان می‌دهد و از طرفی با ضریب بتا 1.74 ثابت کرده است که میزان بازدهی پپه بیشتر از بیت کوین بوده و عموماً می‌توان روی سرمایه‌گذاری بر روی پپه حساب باز کرد!

عوامل دخیل در رشد قیمت ارز دیجیتال پپه

کیف پول

در موضوع خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب سود از دنیای کریپتوکارنسی باید تسلط خوبی نسبت به پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت یک ارز دیجیتال داشته باشید. با نگاه تحلیلی به روند قیمتی پپه در دو سال اخیر به چند عامل کلیدی و مهم تأثیرگذار در رشد قیمتی پپه دست پیدا می‌کنیم که این عوامل و پارامترها به شرح زیر هستند:

  • نوسانات بازار رمزارزی: بازار ارز دیجیتال به نوسانات قیمتی آن معروف است و همواره در تحلیل قیمت یک ارز دیجیتال باید نگاهی به وضعیت کلی بازار نیز داشته باشیم. طبیعتاً اگر رمزارزهای پرچم‌دار بازار نظیر بیت کوین و اتریوم رشد قیمت خوبی را به ثبت برسانند می‌توان یک بازار گاوی و صعودی را برای 90 درصد رمزارزها ترسیم نمود. البته این موضوع به همبستگی قیمتی رمزارزها نیز ارتباط دارد به عنوان مثال در هفته اخیر که خرس‌ها بر بازار حاکم شدند شاهد صعود قیمتی نات کوین بودیم؛ درنتیجه این پارامتر به تنهایی نمی‌تواند صادر کننده یک سیگنال خرید یا فروش باشد، بلکه قرینه‌ای برای قوت بخشیدن به تحلیل‌هاست.
  • محبوبیت میم کوین و پویایی جامعه آن: ایده جالب طراحی نماد این میم کوین با الهام از قورباغه سبز مشهور میم‌ها و هوشمندی تیم توسعه‌دهنده آن در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در نهایت یک جامعه بسیار پویا را برای این میم کوین به ارمغان آورد. پشتوانه اصلی میم‌کوین‌ها اعضای جامعه آن‌ها و میزان وفاداری این جامعه به میم کوین مورد نظر است. در طول بازه دو ساله گذشته اعضای جامعه میم کوین‌ها نقش کلیدی را در رشد قیمتی پپه ایفا نموده‌اند. این وفاداری اعضای جامعه، پپه را در مرکز توجه رسانه‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی قرار داده که پوشش اخبار مثبت موجود پیرامون پپه نیز به نوبه خود روندهای قیمتی خوبی را در بازار این میم کوین آغاز کرده است.
  • نوآوری و توسعه: آنچه که درباره میم کوین پپه واضح است این که پپه به دنبال تغییر تصورات کلی موجود پیرامون میم کوین‌ها بوده و کار خود را با انتشار نقشه راه آغاز کرده است! جالب است بدانید که میم کوین‌ها به دلیل ماهیت سرگرمی‌طوری که دارند هیچگونه توجهی به نقشه راه نداشته و عموماً برنامه‌ای برای توسعه بهینه کاربردهای میم کوین خود ندارند. هوشمندی تیم توسعه‌دهنده و گاهاً حمایت‌های در لفافه ایلان ماسک از این میم کوین، وضعیت بسیار خوبی را برای رمزارز پپه رقم زده است.

ارز دیجیتال PEPE را از کجا خریداری کنیم؟

کیف پول

براساس برخی از تحلیل‌های تکنیکال در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن احتمال دارد که قیمت هر واحد پپه به 0.000078 دلار برسد و این موضوع موجب شده تا بسیاری از کاربران ایرانی نیز به خرید ارز پپه ترغیب شوند؛ اما با وجود تحریم‌های مالی و عدم ارائه خدمات صرافی‌هایی همچون بایننس، OKX و غیره به کاربران ایرانی این سوال که کاربران ایرانی چگونه می‌توانند وارد معاملات پپه شده و از صعود قیمتی آن سود کسب کنند، ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول ساخته است. هرچند این واقعیت که تحریم‌های مالی مانع‌تراشی‌های بسیار زیادی در مسیر تریدرهای ایرانی ایجاد نموده، قابل کتمان نیست؛ اما فعالیت صرافی‌های ایرانی معتبر نظیر صرافی کیف پول من تغییرات کلیدی در شرایط موجود ایجاد کرده است.

صرافی کیف پول من یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی بوده که به دلیل پشتیبانی از چند هزار ارز دیجیتال در میان 10 صرافی برتر جهان به لحاظ تنوع ارز دیجیتال قرار گرفته و به دلیل دریافت کارمزد حداقلی، پشتیبانی حرفه‌ای و از همه مهم‌تر امنیت عالی به اولین گزینه تریدرهای ایرانی در میان صرافی‌های داخلی تبدیل شده است. شما با کمک صرافی کیف پول من به راحتی و بدون نیاز به پرداخت دلاری می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را به ریال خریداری کرده و پس از فروش آن نیز بدون نیاز به هیچگونه واسطه‌ای، مبلغ حاصل از فروش ارز دیجیتال را مستقیماً به حساب بانکی خود در ایران منتقل کنید.

ارز دیجیتال پپه؛ جانشین احتمالی دوج کوین در دنیای میم کوین‌ها!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، در طول سال 2024 شاهد تغییرات گسترده‌ای در سطح سلطه میم کوین‌های قدیمی بازار بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که سلطنت بلامنازع دوج کوین که سال‌ها بر سر سایر میم کوین‌ها سایه انداخته بود، با افزایش محبوبیت رمزارز پپه به چالش کشیده شده است. روند قیمتی خوب میم کوین پپه حتی در بازه اصلاحی بازار ثابت کرده است که این ارز دیجیتال آینده قیمتی بسیار خوبی خواهد داشت و بزودی شاهد رشد قیمتی غافل‌گیرانه آن خواهیم بود. اگر شما هم به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی این میم کوین محبوب هستید؛ اما تحریم‌های مالی مانع ورود شما به بازار سودده ارز دیجیتال شده است، همین الان به وب‌سایت صرافی کیف پول من سر زده و از خدمات پیشرفته این صرافی برای کسب سود از بازار ارز دیجیتال کمک بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات