API مارکت‌‌های هوش مصنوعی پارت، میان‌بر کسب‌وکارها برای هوشمندسازی

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سهاب
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
API ها، درهای تازه‌ای را به روی توسعه‌دهندگان باز می‌کنند تا کسب‌وکارها بتوانند بی‌دردسر به سرویس‌های مختلف دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

پلتفرم‌های آنلاین و سرویس‌های دیجیتال به عنصری حیاتی برای بهبود کارایی و اثربخشی کسب‌وکارهای تبدیل شده‌اند؛ اما چه اتفاقی می‌افتاد اگر همه شرکت‌ها سعی داشتند تمامی نیازهای خود را به‌صورت درون‌سازمانی رفع کنند؟ در این صورت بسیاری از مجموعه‌ها با اختصاص زمان و هزینه بالا برای بازطراحی سرویس‌هایی که از قبل توسعه یافته‌اند، فرصت تمرکز بر روی فعالیت اصلی خود را از دست می‌دهند؛ برای مثال اگر استارتاپی مانند Uber به‌جای استفاده از API گوگل‌مپ و تمرکز بر ارائه خدمات تاکسیرانی، تلاش می‌کرد تا سرویس نقشه‌برداری شخصی خود را توسعه دهد، قطعاً به موفقیت امروز خود دست پیدا نمی‌کرد.

API ها، درهای تازه‌ای را به روی توسعه‌دهندگان باز می‌کنند تا کسب‌وکارها بتوانند به سرویس‌هایی دسترسی داشته باشند که هر کدام از آنها برای توسعه، به تیمی متخصص، هزینه هنگفت و سال‌ها زمان نیاز دارد. برای مثال، یکی از دشوارترین فرایندهای توسعه مربوط به راه‌اندازی سرویس‌های هوش مصنوعی است که علاوه بر موارد ذکرشده، به آموزش از طریق برچسب‌گذاری چندین هزار داده نیازمند است. این موضوع، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای نوپا را در یک دوراهی سخت قرار می‌دهد: استفاده‌ نکردن از پتانسیل فوق‌العاده هوش مصنوعی در عصر یکه ‌تازی این فناوری و یا تشکیل یک دپارتمان AI و ساخت یک مدل شخصی.

این گلوگاهی است که APIها به آن پاسخ داده‌اند و بازارچه‌های API هم دسترسی به سرویس‌های موردنیاز را از همیشه ساده‌تر و کارآمدتر کرده‌اند؛ به‌طوری‌که دیگر نیاز نیست برای پیداکردن سرویس‌های مدنظر خود، از ده‌ها منبع مختلف استفاده کنید و می‌توانید در عرض چند دقیقه، اپلیکیشن و وب‌سایت خود را به چندین سرویس هوشمند مجهز کنید.

کپی لینک

با بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری، تنها یک کلیک تا هوشمندسازی فاصله دارید

API مارکت‌ها، به مفهومی شناخته‌شده برای کسب‌وکارهای سراسر دنیا تبدیل شده‌اند و مجموعه‌های تجاری سعی می‌کنند با استفاده از API ها، از توسعه مجدد سرویس‌های موردنیاز خود اجتناب کنند. «بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری»، یک API مارکت هوش مصنوعی ایرانی است که با ارائه سرویس‌های از پیش توسعه‌یافته هوش مصنوعی، به نیاز‌های متنوع کسب‌وکارها پاسخ می‌دهد. کافیست به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، فرایندهای کاری خود را بازنگری کنید و گلوگاه‌های پرهزینه و زمان‌بر فعالیت مجموعه را بشناسید. پس از آن، با تنها چند دقیقه گشت‌وگذار در بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری، به سرویس هوشمند موردنیاز خود دست پیدا می‌کنید و این امکان برای شما فراهم است که پیش از به‌کارگیری سرویس، به نسخه دموی رایگان آن دسترسی داشته باشید.

APIهای موجود در بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری در چهار گروه بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و داده‌کاوی دسته‌بندی می‌شوند و با تنوع بالای سرویس‌های خود، برای تمامی چالش‌های کمی و کیفی کسب‌وکارها از جمله داده‌های تصویری، صوتی و متنی راهکار ارائه می‌کند. در سال گذشته، برخی از APIهای بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری شامل سرویس تبدیل متن به گفتار، تبدیل گفتار به متن، تبدیل عکس به متن، تبدیل تصاویر اسناد هویتی به متن و یا احراز هویت توانستند نظر بسیاری از کسب‌وکارها را به خود جلب کنند و در میان پرمخاطب‌ترین سرویس‌های این بازارچه جای بگیرند. دموی آزمایشی این سرویس‌ها و دیگر APIهای بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری هم به طور رایگان قابل استفاده هستند و کسب‌وکارها می‌توانند پیش از اتصال ابزارهای موردنظر به پلتفرم‌های خود، کیفیت آنها را ارزیابی کنند.

 استفاده از بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری بسیار ساده است و افراد غیرمتخصص هم می‌توانند به‌راحتی با محیط کاربرپسند این بازارچه ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی و تنها با چند کلیک، API مدنظر را با محصول خود ادغام کنید و از مزیت‌های بی‌شمار هوش مصنوعی، نهایت استفاده را ببرید. همچنین APIهای موجود در این بازارچه از تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کنند تا توسعه‌دهندگان بتوانند به‌سادگی، تمامی محصولات خود را به سرویس‌های موجود در این پلتفرم متصل کنند.

برای ‌آنکه بدانیم چرا استفاده از بازارچه‌‌های ابری هوشمند می‌تواند همان نقطه قوت ما نسبت به باقی رقبا باشد، در ادامه بررسی می‌کنیم که پاسخ این بازارچه‌ها به چالش‌های مختلف کسب‌وکارها چیست.

کپی لینک

تنها به اندازه استفاده هزینه پرداخت کنید

توسعه یک سرویس شخصی، خصوصاً اگر قصد داشته باشیم الگوریتم‌های هوش مصنوعی را به آن اضافه کنیم، فرایندی نیست که هر کسب‌وکاری از عهده هزینه‌های آن بر بیاید. علاوه بر این، بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به طور محدود از برخی از سرویس‌ها استفاده می‌کنند و ساخت یک الگوریتم پیچیده برای استفاده گاه‌به‌گاه، هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت API مارکت‌ها، امکان پرداخت هزینه به‌ازای هر بار استفاده است. این یعنی شما می‌توانید پلتفرم خود را به چندین سرویس هوشمند مجهز کنید، بدون اینکه هیچ‌گونه مبلغی بپردازید و هرگاه به API مورد نظر احتیاج پیدا کردید، تنها مبلغ کمی را به استفاده از سرویس اختصاص دهید.

کپی لینک

همیشه در لبه فناوری باشید

فناوری‌های جدید با سرعتی فراتر از تصور ما به رشد خود ادامه می‌دهند و پس از ظهور هوش مصنوعی، این سرعت چندین برابر افزایش پیدا کرد. روزانه صدها API مختلف با کاربردهای متنوع به بازار عرضه می‌شود که بی‌شک نمی‌توانید همه آن‌ها را در سازمان خود توسعه دهید. بازارچه‌های API این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که در لحظه به جدیدترین سرویس‌های عرضه‌شده دسترسی داشته باشید و پلتفرم خود را به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز کنید. به این مورد، به‌روزرسانی‌های منظم سرویس‌ها را هم اضافه کنید تا اطمینان داشته باشید که همیشه در خط مقدم فناوری‌های روز قرار دارید.

کپی لینک

به نیازهای کاربران خود پاسخ دهید

این روزها کاربران تمایل دارند هنگام استفاده از یک پلتفرم، تجربه‌ای متناسب با علایق خود کسب کنند. به همین خاطر است که نوع محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی برای ما به نمایش در می‌آید و حتی تبلیغی که مشاهده می‌کنیم، با کاربران دیگر کاملاً متفاوت است. ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده شاید در گذشته یک مزیت رقابتی به‌حساب می‌آمد؛ اما امروز به یک استاندارد حیاتی برای کسب‌وکارها تبدیل شده؛ هرچند که اجرای آن بدون استفاده از APIها چندان ساده نیست.

بازارچه‌هایی که به ارائه APIهای هوشمند می‌پردازند، اغلب صدها سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی را در دل خود جای ‌داده‌اند که به پلتفرم‌ها کمک می‌کنند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مخاطبان خود رقم بزنند. با استفاده از این ابزارها، مشتریان بیشتری ترغیب می‌شوند تا با پلتفرم شما تعامل داشته باشند و از این طریق، سودآوری تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

کپی لینک

زمان، ارزشمندترین دارایی شماست

تعداد افرادی که در یک کسب‌وکار مشغول به کارند، محدود و طبیعتاً زمان آنها نیز کم است؛ پس لازم است این زمان به بهینه‌ترین شکل ممکن صرف شود. APIها این فرصت را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا در عوض فعالیت روی چندین پروژه مختلف، بخش زیادی از نیازهای خود را از طریق سرویس‌های گوناگون برطرف کنند و تمرکز خود را به جنبه‌های مهم‌تر کار اختصاص بدهند. بازارچه‌های API پا را از این هم فراتر می‌گذارند تا زمان استفاده از APIها را هم به حداقل برسانند تا تنها در عرض چند دقیقه بتوانید محصول خود را به هر تعداد سرویس هوشمندی که تمایل دارید، مجهز کنید. همچنین زمان جستجو و پیداکردن APIها نیز کاهش پیدا می‌کند و از طریق منوهای طبقه‌بندی شده، دسترسی سریع و راحتی به سرویس موردنظر خود خواهید داشت.

کپی لینک

بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری، پلی میان کاربران و توسعه‌دهندگان

مزایای بازارچه ابری تنها محدود به کاربران نیست و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی نیز این فرصت را دارند که با ارائه محصولات متنوع خود در قالب API، سرویس‌های خود را در اختیار هزاران کسب‌وکار علاقه‌مند به این فناوری قرار دهند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند. بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری همان پلی است که کسب‌وکار شما را به دنیای هوشمندسازی متصل می‌کند و با اضافه‌کردن سرویس‌های جدید به‌صورت روزانه، این اتصال را همواره حفظ می‌کند. کارشناسان بازارچه هوشمند ابری نیز با ارائه مشاوره رایگان و پشتیبانی مداوم، در مسیر هوشمندسازی فرایندهای کسب‌وکار همراه شما هستند تا از حصول نتیجه دلخواه اطمینان پیدا کنند. پس از ساخت حساب کاربری شخصی یا سازمانی در این بازارچه، می‌توانید از «اعتبار هدیه» استفاده کنید و با گشت‌وگذار در میان سرویس‌های متنوع موجود، به‌راحتی محصولات خود را به فناوری قدرتمند هوش مصنوعی مجهز کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات