کیف پول من: تنوع بخشیدن به پرتفولیو با سواپ ارز دیجیتال

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سواپ ارز دیجیتال چیست و چگونه قادر است به شکل بهینه‌تر دارایی‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری ما در بازار ارزهای دیجیتالی را متنوع سازد؟
تبلیغات

یکی از اصول جالبی که همواره تجار موفق به آن پایبند بوده‌اند، این بوده که هیچگاه نباید تمامی تخم مرغ‌ها را در یک سبد گذاشت! منظور از این اصل، این است که برای مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری بهتر است به جای تمرکز بر روی یک رمزارز، سرمایه خود را در میان چندین ارز دیجیتال موفق تقسیم کنید تا در صورتی که روند بازار مطابق میل ما پیش نرفت، ضرر کمتری به سرمایه ما وارد گردد. در چند سال اخیر بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای بازار برای تنوع بخشی به پرتفولیو خود به سراغ سواپ ارز دیجیتال (Crypto Swap) یا همان مبادلات رمزارزها رفته‌اند؛ اما سوال اینجاست که سواپ ارز دیجیتال چیست و چگونه قادر است به شکل بهینه‌تر دارایی‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری ما در بازار ارزهای دیجیتالی را متنوع سازد؟ با ما همراه باشید تا به طور جامع‌تر پاسخ این سوالات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سواپ ارز دیجیتال چیست؟

سواپ (Swap) در لغت به معنای مبادله و معاوضه دو چیز با همدیگر بوده و معنای اصطلاحی سواپ در بازار ارز دیجیتال از معنای لغوی آن چندان فاصله نگرفته است؛ به هنگامی که از سواپ ارز دیجیتال سخن می‌گوییم منظور مبادله دو ارز دیجیتال متفاوت با یکدیگر بوده بی‌آن که ارز فیاتی مثل دلار در این فرآیند دخالتی داشته باشد. البته این شیوه معاملاتی از همان سال‌های اولیه شکل‌گیری تمدن بشری و زمانی که هنوز پولی اختراج نشده بود، وجود داشته و نمی‌توان سواپ را شیوه‌ای خاص و منحصر به دنیای رمزارزها دانست.

در سواپ ارز دیجیتال، کلیه واسطه‌ها حذف شده و شما و طرف مقابل خود با کمک یک قرارداد مبادله که به صورت کاملاً هوشمند اجرا می‌گردد، دارایی‌های انتخابی خود را با یکدیگر مبادله می‌کنید؛ به عنوان مثال تتر داده و در ازای تترهای خود بیت کوین دریافت می‌کنید. حذف واسطه‌های از فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران کمک خواهد کرد تا بیشتر از قبل با این بازار مالی نوظهور تعامل داشته باشند چراکه این موضوع نه تنها سرعت مبادلات را افزایش خواهد داد، بلکه تاثیر چشمگیری در کاهش میزان کارمزد دریافتی از کاربران نیز خواهد داشت.

چرا باید از سواپ برای تنوع بخشیدن به پرتفولیو خود کمک بگیریم؟

یک تریدر حرفه‌ای زمانی صفت «موفق» را به خود خواهد گرفت که استراتژی سرمایه‌گذاری متنوعی داشته و از نگاه تک بعدی به بازار مالی که در آن فعالیت دارد، فاصله بگیرد. زمانی که شما از طریق استراتژی‌های معاملاتی چیده شده براساس منطق و تحلیل قدم در مسیر مبادلات رمزارزها بگذارید، نوسانات قیمتی موجود در این بازار صرفاً سود عاید شما خواهد کرد و در چنین وضعیتی خبری از ضرر نخواهد بود؛ چراکه سبد سرمایه‌گذاری شما از دارایی‌های دیجیتال متنوعی پر شده و اگر یکی از آن‌ها با افت قیمتی مواجه شود، این ضرر با سودی که سایر رمزارزهای موجود در سبد سرمایه‌گذاری‌تان برای شما در پی داشته، جبران خواهد شد.

به بیان بهتر، تنوع بخشیدن به پرتفولیو کلید اصلی مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهاست؛ اما در این میان نباید از هزینه‌های معاملاتی غافل شوید! ترید و معامله ارز دیجیتال به شکل سنتی، هزینه معاملات شما را افزایش خواهد داد؛ چراکه صرافی‌ها به عنوان واسطه برای انجام هر عملی از شما کارمزد دریافت خواهند کرد، کارمزدی که در نوع خود کم هم نیست! این درحالیست که در سواپ با چنین موضوعی مواجه نیستید.

بررسی یک مثال عملی از صرفه جویی در هزینه های معاملاتی با سواپ ارز دیجیتال

کیف پول

فرض کنید که شما کل سرمایه موجود در دست خود را به ارز سولانا (SOL) تبدیل کرده‌اید؛ اما با گذشت مدت زمانی و با انجام تحلیل‌های مختلف متوجه رشد قیمتی قریب الوقوع اتریوم می‌شوید؛ رشدی که بسیار چشمگیر بوده و می‌تواند سودی به مراتب بیشتر از سولانا در اختیار شما قرار دهد. در چنین حالتی اگر از شیوه سنتی معاملات بخواهید سرمایه خرید اتریوم را تامین کنید، باید سولاناهای خود را فروخته و سپس با پول این معامله به سراغ خرید اتریوم بروید؛ اما در این بین چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

1.     روند معاملات سنتی طولانی بوده و در بازه فروش سولانا و خرید اتریوم به این شکل، ممکن است بهترین زمان برای ورود به بازار اتریوم را از دست بدهید.

2.     در انجام این فرآیند 2 کارمزد به صرافی پرداخت خواهید کرد که یکی برای فروش سولانا و دیگری برای خرید اتریوم است و چنین امری مسلماً هزینه‌های معاملاتی شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

این درحالیست که به هنگام انتخاب شیوه سواپ ارز دیجیتال برای دستیابی به اتر نه تنها 1 کارمزد آن هم به مقدار بسیار حداقلی پرداخت خواهید کرد، بلکه بلافاصله سولاناهای شما به اتر تبدیل شده و روند انجام آن زمان‌بر نخواهد بود.

نکات مهم در سواپ ارز دیجیتال

هرچند که سواپ ارز دیجیتال در حال حاضر بهترین راه برای تنوع بخشیدن به پرتفولیو سرمایه‌گذاری است؛ اما در صورتی که در فرآیند آن به دو نکته کلیدی توجه نداشته باشید، سواپ ارز دیجیتال نیز می‌تواند به ضرر شما تمام شود! این نکات به شرح زیر هستند:

  •   تحلیل دقیق وضعیت بازار: همچون شیوه سنتی ترید، شما باید شناخت کاملی از وضعیت دارایی‌های موجود در بازار ارز دیجیتال داشته باشید. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو بازوی اصلی شما در پیش‌بینی وضعیت آتی بازار خواهد بود و با کمک اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و بررسی اخبار خوب و بد موجود در تحلیل فاندامنتال است که می‌توانید دارایی‌های مناسبی را برای سواپ انتخاب و خود را از ضررهای احتمالی موجود در بازار رمزارز قبلی برهانید.
  •   انتخاب پلتفرم سواپ معتبر: در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی نظیر صرافی بایننس، صرافی کیف پول من، کیف پول تراست ولت، صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ و غیره بستری را برای سواپ ارز دیجیتال فراهم کرده‌اند؛ اما سوال اینجاست که کلیه این پلتفرم‌ها گزینه مناسبی برای سواپ ارز دیجیتال هستند؟! انتخاب یک پلتفرم سواپ مناسب بدون توجه به پارامترهایی مثل میزان امنیت و اعتبار از یکسو و هزینه‌ها و کارمزدهای دریافتی این پلتفرم از سوی دیگر، امکان‌پذیر نخواهد بود. البته با توجه به مسئله تحریم‌های مالی پیش از اتصال کیف پول خود به پلتفرم مورد نظر، قوانین آن را به دقت مورد مطالعه قرار دهید.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند سواپ ارز دیجیتال انجام دهند؟!

مسئله تحریم‌ها همواره برای کاربران ایرانی مشکل‌ساز بوده و این موضوع در حوزه ترید سنتی در صرافی‌هایی مثل بایننس نیز به خوبی خود را نشان داده‌ است. در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین شیوه سواپ ارز دیجیتال، استفاده از خدمات صرافی کیف پول من برای این منظور بوده که در اصل یک صرافی معتبر ایرانی است. این صرافی به دلیل پشتیبانی از بیش از 10 هزار توکن و ارز دیجیتال در میان برترین صرافی‌های فعال قرار گرفته و امنیت بالای آن نیز تمام کننده علت شهرت و محبوبیتش بوده است.

در طول چندین سال فعالیت رسمی صرافی کیف پول من هیچگونه گزارشی مبنی بر حمله موفق سایبری به این صرافی ثبت نشده است و تیم امنیتی این صرافی همواره در حال بروزرسانی الگوریتم‌های امنیتی آن متناسب با استانداردهای جهانی هستند. این صرافی به دلیل ایرانی بودن از هیچگونه تحریمی علیه کاربران ایرانی تبعیت نمی‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید از خدمات این صرافی هم برای خرید ارز دیجیتال به شکل سنتی و هم مبادله و سواپ استفاده کنید.

سواپ ارز دیجیتال؛ روشی مقرون به صرفه برای خرید انواع ارز دیجیتال

کیف پول

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، در حال حاضر هیچ روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سواپ ارز دیجیتال برای متنوع‌سازی پرتفولیو و سبد سرمایه‌گذاری وجود ندارد و اگر به دنبال آن هستید که با خرید رمزارزهای موفق متنوع ریسک سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال را به حداقل برسانید، سواپ این امر را برای شما میسر می‌سازد. از میان پلتفرم‌های مختلف موجود در حوزه سواپ نیز ولت و صرافی کیف پول من بهترین انتخاب برای شما خواهد بود که اطلاق عنوان بهترین به دلیل ایرانی بودن و عدم تبعیت از تحریم‌ها، برخورداری از کارمزد حداقلی و پشتیبانی عالی این مجموعه است؛ پس وقت را تلف نکرده و همین حالا به وب‌سایت صرافی کیف پول من سر بزنید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات