لایت پنل | باشگاه مشتریان؛ راهکاری برای تجربه فروش بیشتر

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لایت پنل
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
یکی از بهترین راهکارها برای افزایش وفاداری مشتریان راه‌اندازی باشگاه مشتریان یا Loyalty Club است.
تبلیغات

این روزها بسیاری از مدیران کسب‌وکار به این نتیجه رسیده‌اند که جذب مشتری با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی به‌تنهایی برای افزایش فروش و موفقیت در درازمدت کافی نیست؛ زیرا رقابت بین کسب‌وکارها بسیار زیاد است و اگر در حفظ مشتری جدید موفق نباشید، خرید مجدد اتفاق نمی‌افتد. یکی از بهترین راهکارها برای افزایش وفاداری مشتریان راه‌اندازی باشگاه مشتریان یا Loyalty Club است. از طریق این سیستم می‌توانید پیشنهادات و تخفیف‌ها را نیز به مشتریان فعلی اطلاع دهید که نقش مهمی در حفظ مشتری و افزایش فروش دارد.

کپی لینک

تخفیف‌ها و آفرها چه نقشی در وفاداری مشتری دارند؟

همه ما وقتی نیاز به خرید یک محصول یا خدمت داشته باشیم، از تخفیف‌ها و آفرها استقبال می‌کنیم. حتی بسیاری از افراد خریدهای خود را تا زمان برگزاری جشنواره‌های فروشِ همراه با تخفیف برندها عقب می‌‌اندازند. بنابراین اگر مشتریان شما بدانند که تخفیف‌ها یا آفرهایی را ارائه می‌دهید، استقبال از خرید همراه با تخفیف قطعی است. از طرف دیگر وقتی مشتریان فعلی بدانند که تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهید، احتمال این‌که این موضوع را به دوستان و اعضای خانواده خود خبر دهند نیز بسیار زیاد است.

در ادامه برخی از مزایای ارائه تخفیف‌ها و آفرها به مشتریان را بررسی می‌کنیم:

  • مقایسه با رقبا: با ارائه پیشنهادهای جذاب‌تر، کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان رقبای خود را نیز جذب کنند
  • ایجاد احساس ارزش: با ارائه تخفیف‌های ویژه به مشتریان وفادار، کسب‌وکارها به آن‌ها نشان می‌دهند که برای آن‌ها ارزش قائل هستند
  • تقویت ارتباط عاطفی: تخفیف‌ها و آفرهای شخصی‌سازی شده می‌توانند به ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی بین کسب‌وکار و مشتری کمک کنند
کپی لینک

باشگاه مشتریان؛ سیستمی بی‌نظیر برای وفادارسازی مشتری

باشگاه مشتریان راز موفقیت بسیاری از کسب‌وکارها در دنیای امروز است. از جمله برندهای برتر دنیا که با استفاده از برنامه‌های باشگاه مشتریان خود توانسته‌اند فروش خود را افزایش دهند می‌توان از استارباکس، آمازون، سفورا (Sephora)، اپل، نایکی و مک‌دونالدز نام برد.

در واقع باشگاه مشتریان شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که برندها با استفاده از آن‌ها می‌توانند ارتباط خود با مشتری را بهبود داده و حفظ کنند. در ضمن این سیستم‌ها برای هر زمینه از کسب‌وکار قابل تنظیم هستند. برای مثال یک رستوران می‌تواند از طریق یک برنامه باشگاه مشتریان، یک سیستم امتیازبندی برای مشتریانش ایجاد کند و زمانی که امتیاز مشتری افزایش می‌یابد به او برای خرید برخی از غذاهای منو، تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهد. حتی ممکن است بخواهد در روزهای شلوغ رستوران، امکان رزرو میز در بخش VIP را برای مشتریان وفادارش فراهم کند.

کپی لینک

اطلاعات مشتریان را چگونه گردآوری کنیم؟

برای ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق، نیاز به جمع‌آوری اطلاعات دقیق و جامع از مشتریان داریم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ارتباط موثرتری با مشتری برقرار کرده، نیازهای آن‌ها را بهتر بشناسیم و برنامه‌های وفاداری شخصی‌سازی شده‌ را ارائه دهیم. مثلا اگر شماره موبایل مشتری را داشته باشیم و بر اساس اطلاعات خرید او بدانیم که او معمولا محصولات پوشاک بچه‌گانه را از ما خریداری می‌کند، می‌توانیم تخفیف‌ها و آفرهایی در همین زمینه را از طریق پیامک در اختیار او قرار دهیم.

اطلاعاتی که به طور معمول برای ایجاد باشگاه مشتریان مورد نیاز هستند شامل مواردی مانند نام، نام خانوادگی، سن، جنسیت، آدرس، شماره تلفن و... می‌شوند. قطعا گردآوری این اطلاعات به شکل دستی کاری دشوار و زمان‌بر است. بنابراین دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری با بسیاری از قابلیت‌های کاربردی طراحی شده‌ است.

کپی لینک

بهترین ابزار برای ذخیره شماره موبایل مشتریان کدام است؟

در حال حاضر برندهای زیادی اقدام به طراحی و تولید ابزارهای ذخیره موبایل مشتری کرده‌اند. اما در این بین برند لایت پنل، مدل‌های بسیار کاربردی با قابلیت‌های متعددی را معرفی کرده که به‌سادگی می‌توانند به کسب‌وکارها برای ایجاد باشگاه مشتریان و افزایش فروش کمک کنند. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه می می پلاس است.

در ادامه برخی از قابلیت‌های این دستگاه را با هم مرور می‌کنیم:

  • ایجاد یک بانک اطلاعات مشتریان
  • امکان ایجاد کارت‌های هدیه دیجیتالی
  • اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها و آفرها به مشتری
  • امکان ارسال کارت ویزیت و کاتالوگ دیجیتالی به گالری موبایل مشتریان
  • امکان ارسال پست‌ها و استوری‌های شبکه‌های اجتماعی برای مشتری
  • امکان تحلیل خرید مشتریان
  • برخورداری از سیستم صدای مشتری برای دریافت بازخوردها
کپی لینک

می می پلاس مانند یک دستیار فروش کارها را آسان می‌کند

دستگاه ذخیره شماره می می پلاس، فقط ابزاری برای گردآوری اطلاعات نیست؛ این دستگاه تمامی داده‌های مشتری را سازماندهی می‌کند و مانند یک دستیار فروش می‌تواند گزارش‌های تحلیلی را در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه همچنین دارای سخت‌افزار قدرتمند است و هیچ نیازی به اینترنت و اتصال برق برای انجام کار ندارد. بنابراین شما می‌توانید از این دستگاه قابل حمل با طراحی ارگونومیک در هر زمان و در هر بخشی از فروشگاه یا شرکت خود استفاده کنید. برای خرید این دستگاه کافی است به سایت لایت پنل مراجعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات