اپل در آلمان کارخانه طراحی تراشه احداث می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل یک میلیارد یورو برای احداث کارخانه‌ی طراحی تراشه در مونیخ آلمان سرمایه‌گذاری می‌کند. گفته می‌شود این کارخانه به تولید مودم 5G اختصاصی ارتباط دارد.
تبلیغات

اپل همواره نشان داده است خود را به افزایش تلاش‌ در حوزه‌ی تراشه و تولید مودم 5G اختصاصی متعهد می‌داند. شرکت کوپرتینویی اخیرا اعلام کرده است که می‌خواهد قدم روبه‌جلویی در همین راستا بردارد. براساس گزارش GSMArena به نقل از بیانیه‌ی رسمی، اپل در سه سال آینده، در مونیخ آلمان با بودجه‌ی یک میلیارد یورو کارخانه‌ی تحقیق و توسعه‌ احداث می‌کند.

این مرکز جدید که «مرکز طراحی تراشه‌ی اروپا» نام دارد، در نقش بزرگ‌ترین کارخانه‌ی نیمه‌هادی اپل در اروپا ظاهر خواهد شد. گفته می‌شود «مرکز طراحی تراشه‌ی اروپا» بزرگ‌ترین سایت توسعه برای قطعات نیمه‌هادی بی‌سیم موبایل و نرم‌افزار در قاره‌ی سبز به‌حساب می‌آید. 

برای عملی کردن این هدف، اپل در حال احداث سایتی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع است که در تصویر اصلی این مقاله دیده می‌شود. طبق برنامه‌ی اپل، تیم‌های مهندسی این شرکت تا سال ۲۰۲۲ در این ساختمان  مستقر خواهند شد. به ‌نظر می‌رسد اپل اقدامات جدی برای فاصله گرفتن از مودم‌های کوالکام را آغاز کرده است و قصد دارد هرچه ‌زودتر مودم اختصاصی برای تراشه‌هایش تولید کند. چند سال است که شایعه‌هایی در این زمینه می‌شنویم و در سال ۲۰۱۹ ‌هنگام تصاحب کسب‌و‌کار مودم موبایل اینتل توسط اپل، این شایعه‌ها به بیشترین حد رسیدند. 

تیم کوک، مدیرعامل اپل، می‌گوید بسیار کنجکاو است تا بداند تیم‌های مهندسی این شرکت در مونیخ به چه دستاوردهایی خواهند رسید؛ «از کشف امکانات جدید در فناوری 5G تا نسل جدیدی از فناوری‌ها برای رسیدن به قدرت، سرعت و اتصال بیشتر.»

مونیخ همچنان بزرگ‌ترین مرکز توسعه‌ی اپل در اروپا محسوب می‌شود؛ جایی که این شرکت بیش از ۱۵۰۰ نفر مهندس در حوزه‌های مختلف نظیر فناوری‌های بی‌سیم و مدیریت انرژی استخدام کرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات