تراشه‌ی Dimensity 8000-Max در بنچمارک جدیدی Snapdragon 870 را پشت سر گذاشت

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار مشخصات و امتیازات بنچمارک تراشه‌ی Dimensity 8000-Max مدیاتک، این تراشه در عملکرد چند هسته‌ای، از اسنپدراگون 870 کوالکام عبور می‌کند.
تبلیغات

مدیاتک طی هفته‌های گذشته دو تراشه‌ی میان‌رده با نام‌های Dimensity 8000 و Dimensity 8100 را معرفی کرده بود و حالا در تبلیغات گوشی هوشمند یک شرکت مطرح چینی، از نام Dimensity 8000-Max استفاده می‌شود که ظاهراً یک نسخه‌ی معرفی‌نشده و اختصاصی از تراشه‌ی Dimensity 8000 است. گوشی‌های هوشمندی که قرار است از نسخه‌ی مکس این تراشه استفاده کنند وان‌پلاس 10R و وان‌پلاس Ace خواهند بود. درحالی‌که ما قبلاً در مورد عملکرد مدل استاندارد تراشه‌ی مذکور شنیده‌ایم،‌ حالا یک بنچمارک جدید نتایج پردازنده‌ی Dimensity 8000 Max را نشان می‌دهد و جالب اینجا است که طبق امتیازات موجود در پلتفرم این بنچمارک، نسخه‌ی مکس تراشه‌ی مدیاتک تا حدودی عملکرد بهتری از تراشه‌ی محبوب کوآلکام اسنپدراگون 870 دارد.

اوپو ازطریق تحلیلگر معروف چینی، دیجیتال چت استیشن، به‌صورت رسمی نمرات بنچمارک تراشه‌ی Dimensity 8000-Max را به‌اشتراک گذاشته است. تست‌های انجام شده برای به دست آوردن امتیازات، روی گوشی Oppo K10 انجام گرفته است. این تراشه‌ی پنج نانومتر نتایج بسیار درخشانی را کسب کرده و تنها ۰٫۱ گیگاهرتز فرکانس کمتری از Dimensity 8000 دارد و بالاتر از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 می‌ایستد.

مشخصات تراشه‌ی Dimensity 8000 Max

نسخه‌ی مکس تراشه‌ی مدیاتک حائز امتیاز ۹۲۷ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۳٬۷۹۳ در بخش چند هسته‌ای آزمون Geekbench 5 شده است. عدد به‌دست‌آمده کمتر از امتیاز ۱٬۰۲۸ تک هسته‌ای و بیشتر از امتیاز ۳٬۳۹۱ چند هسته‌ای تراشه‌ی اسنپدراگون 870 است که روی گوشی پوکو F3 کسب شده بود؛ همچنین در مقایسه‌ با امتیازات تراشه‌ی Dimensity 8100، کمی کمتر محسوب می‌شود. مدل 8100 تراشه‌ی مدیاتک در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۹۵۷ و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز ۳٬۸۳۱ را کسب کرده بود.

امتیازت بنچ مارک Dimensity 8000 Max

به‌ غیر از عملکرد بسیار خوب، تراشه ۸۱۰۰ مکس مصرف باتری بهینه‌ای نیز دارد. طبق مشخصات منتشرشده، این تراشه مبتنی‌بر فرایند ساخت ۵ نانومتری TSMC است و از هشت هسته‌ی پردازشی با چینش چهار هسته‌ی قدرتمند Cortex A78 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A55 استفاده می‌کند. همچنین بیشینه‌ی فرکانس آن ۲٫۷۵ گیگاهرتز است و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-610 و APU مدیاتک 580 بهره می‌برد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات