تراشه Snapdragon 4 Gen 2 با تمرکز بر هوش مصنوعی برای گوشی‌های اقتصادی معرفی شد

دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی مجهزبه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ کوالکام / Snapdragon 4 Gen 2
Snapdragon 4 Gen 2 جدیدترین تراشه‌ی کوالکام برای گوشی‌های اقتصادی است که مودم 5G دارد و از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

کوالکام در بیانیه‌ای مطبوعاتی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴ نسل ۲ پرده‌برداری کرد. این پردازنده برای گوشی‌های اقتصادی تولید شده است و روح تازه‌ای به گوشی‌های پایین‌رده می‌دمد و قابلیت‌های جذابی به آن‌ها می‌آورد.

کوالکام در Snapdragon 4 Gen 2 به‌طورویژه‌ روی مصرف انرژی تمرکز می‌کند. به‌ادعای این شرکت، پردازنده‌ی جدید «شارژدهی یک‌روزه» برای گوشی‌های اقتصادی به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، کوالکام می‌گوید Snapdragon 4 Gen 2 از واحد CPU پرسرعت استفاده می‌کند و مودم 5G مجتمع دارد و از پردازنده‌ی سیگنال تصویر بهتری بهره می‌گیرد.

بر‌اساس گزارش انگجت، سیستم-روی-چیپ جدید کوالکام در واحد CPU از هسته‌ی Kryo با فرکانس حداکثر ۲٫۲ گیگاهرتز بهره‌مند است. کوالکام می‌گوید Snapdragon 4 Gen 2 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و درصد شارژ گوشی‌های مجهز به این پردازنده، تنها در ۱۵ دقیقه به ۵۰ درصد خواهد رسید.

Snapdragon 4 Gen 2 با نمایشگرهای مدرن فول اچ‌دی پلاس ۱۲۰ هرتز سازگاری دارد. پردازنده‌ی سیگنال تصویر در Snapdragon 4 Gen 2 از قابلیت‌هایی مثل لرزش‌گیر دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و فوکوس خودکار سریع‌تر دارد و بهتر از نسل قبل تاریِ تصاویر را کاهش می‌دهد. این تراشه به‌لطف ارائه‌ی قابلیت MCTF نویز را هنگام فیلم‌برداری کاهش می‌دهد.

کوالکام می‌گوید تراشه‌ی اسنپدراگون ۴ نسل ۲ روی هوش مصنوعی نیز تمرکز دارد. گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانند نورپردازی را بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی اصلاح کنند تا تصاویری که در محیط‌های کم‌نور ثبت می‌شوند، جزئیات بهتری داشته باشند. قابلیت جالب دیگر ابزار حذف نویز پس‌زمینه ازطریق هوش مصنوعی است.

تراشه‌ی جدید کوالکام از مودم X61 5G استفاده می‌کند که سرعت بسیار زیادی ارائه می‌دهد و از شبکه‌ها و فرکانس‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. اولین گوشی‌های مجهز به Snapdragon 4 Gen 2 در سال جاری میلادی روانه‌ی بازار می‌شوند. ناگفته نماند که ردمی و ویوو متعهد شده‌اند که گوشی‌هایی با این پردازنده تولید کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات