مدل اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ در گوشی‌های بیشتری استفاده خواهد شد

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده تراشه کوالکام اسنپدراگون / Snapdragon از نمای جلو و پشت
به زودی شاهد استفاده گوشی‌های بیشتری از مدل اورکلاک شده نسل دوم پردازنده اسنپدراگون ۸ خواهیم بود.
تبلیغات

پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen2 را از بسیاری از جهات می‌توان قوی‌ترین پردازنده گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ دانست. سامسونگ اولین کمپانی بود که توانست با استفاده از مدل اُوِرکلاک شده این پردازنده در گلکسی S23، به عملکردی بالاتر از سایر گوشی‌هایی که از مدل غیر اُوِرکلاک شده این پردازنده استفاده می‌کردند دست یابد؛ ولی حالا به نظر می‌رسد که کمپانی‌های بیشتری به دنبال استفاده از مدل اورکلاک شده این پردازنده هستند. به غیر از سامسونگ، REDMAGIC 8S Pro اولین گوشی است که از مدل اُوِرکلاک شده این پردازنده استفاده خواهد کرد.

براساس گزارش اندرویدآتوریتی، به نظر می‌رسد سرانجام کوالکام امکان استفاده از مدل اُوِرکلاک شده اسنپدراگون۸ Gen2 را برای کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند فراهم کرده است. برند گیمینگ REDMAGIC اولین کمپانی (بدون در نظر گرفتن سامسونگ) است که می‌خواهد در آینده این پردازنده را در گوشی به نام 8S Pro بازار عرضه کند.

ردمجیک اعلام کرده که نسل دوم اسنپ‌دراگون ۸ گوشی 8S Pro، سرعت کلاک مشابهی با پردازنده اسنپدراگونی گلکسی S23 خواهد داشت. بد نیست بدانید که فرکانس کلاک استاندارد این پردازنده ۳/۲ گیگاهرتز است، در حالی که نسخه اُوِرکلاک شده که در گلکسی S23 بکار رفته از فرکانس کلاک ۳/۳۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. احتمالا پردازنده اُوِرکلاک شده‌ای که ردمجیک می‌خواهد در گوشی جدیدش استفاده کند، از واحد پردازنده گرافیکی ارتقا یافته مشابه با گلکسی S23 استفاده می‌کند. در گوشی گلکسی S23 فرکانس کلاک واحد پردازنده گرافیکی از ۶۸۰ مگاهرتز به ۷۱۹ مگاهرتز ارتقا یافته بود.

پردازنده‌های اُوِرکلاک شده در بنچمارک‌ها و آزمایش‌ها، تفاوت چشمگیری نسبت به پردازنده استاندارد نداشتند. با این حال می‌توان انتظار بهبود جزئی در عملکرد واحد پردازشی به صورت تک هسته‌ای و عملکرد واحد گرافیکی چیپ‌سِت اُوِرکلاک شده را داشت. در نهایت هر کدام از مدل‌های این پردازنده قطعا قدرت کافی را در اختیار کاربر برای انجام کارهای روزمره خواهند گذاشت.

باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی REDMAGIC 8S Pro می‌تواند برخی از نقاط ضعف گلکسی S23 مانند پایداری ضعیف در عملکرد پردازنده به دلیل مشکلات خنک کاری را برطرف کند یا خیر.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات