مشخصات فنی Snapdragon 8 Gen 3 به‌همراه امتیاز بنچمارک این تراشه فاش شد

جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه Snapdragon 8 Gen 3
جزئیاتی درمورد فرکانس هسته‌های Snapdragon 8 Gen 3 و پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

کوالکام به‌لطف تراشه‌های شگفت‌انگیز خود که عملاً در همه‌ی پرچم‌داران اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرند در جایگاه نخست این بازار قرار دارد. دو نسخه‌ی قبلی این سیستم-روی-چیپ یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Plus Gen 1 عملکرد و کارایی چشمگیری داشتند. پیش‌از این شایعاتی درمورد Snapdragon 8 Gen 3 منتشر و حالا برخی مشخصات آن در بنچمارک‌ها رؤیت شده است.

افشاگر معروف Digital Chat Station برگه‌ای از مشخصات گوشی مجهز به Snapdragon 8 Gen 3 را در معیار گیک‌بنچ ۵ در ویبو به‌اشتراک گذاشته است. این دستگاه که نوبیا NX769J نام دارد درواقع همان ردمجیک ۹ آینده خواهد بود.

درحالی‌که می‌توان فهرست بنچمارک را به‌راحتی جعل و داده‌های مربوط به گوشی‌هایی که وجود خارجی ندارند را فاش کرد، اما جعل فهرست برای پردازنده جدید خیلی دشوار است. بدین‌ترتیب درحال حاضر نمی‌توان نتایج فاش‌شده از بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 را تأیید کرد.

در این میان برخی جزئیات فاش‌شده درمورد Snapdragon 8 Gen 3 جالب به‌نظر می‌رسند. با فرض اینکه جدول امتیازات دقیق باشد، نوبیا NX769J از اندروید ۱۴ بهره خواهد برد. مادربرد این گوشی نیز pineapple نام دارد که با اطلاعات فاش‌شده‌ی قبلی در مورد تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام مطابقت دارد.

براساس جدول امتیازات گیک‌بنچ ۵، سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 3 از هسته‌ی اصلی با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، پنج هسته‌ی پرفورمنس با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتز و دو هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۲٫۲۷ گیگاهرتز بهره خواهد برد. امتیاز این تراشه در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۵ به‌ترتیب ۱۵۹۶ در ۵۹۷۷ است.

گیک بنچ ۵ تراشه Snapdragon 8 Gen 3
امتیاز گیک‌بنچ ۵ گوشی نوبیا NX769J با تراشه Snapdragon 8 Gen 3

DSC می‌گوید اطلاعات فاش‌شده در گیک‌بنچ ۵ مربوط به نسخه‌ی معمولی‌ Snapdragon 8 Gen 3 است و بدین ترتیب احتمال دارد نسخه‌ی ویژه‌ای از این سیستم-روی-چیپ هم دردست تولید باشد.

کوالکام معمولاً نسخه‌ی پلاس تراشه‌های خود را نیز معرفی می‌کند؛ به‌عنوان مثال سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy بودیم که در سایر گوشی‌های اندروید با نام نسخه‌ی اورکلاک تراشه‌ی مذکور شناخته می‌شود و احتمالاً همین روند درمورد Snapdragon 8 Gen 3 نیز تکرار خواهد شد.

DSC همچنین به طراحی هسته‌های Snapdragon 8 Gen 3 اشاره می‌کند. طبق اعلام این افشاگر، هسته‌ی اصلی تراشه‌ی مذکور از نوع Cortex X4، هسته‌های پرفورمنس‌ آن از نوع Cortex A720 و هسته‌های کارآمدش از نوع Cortex A520 خواهند بود. اگر شایعات واقعیت داشته باشند، این سیستم-روی-چیپ از پردازنده‌ گرافیکی Adreno 750 استفاده خواهد کرد.

از آنجا که امتیاز فاش‌شده از نوبیا NX769J مربوط به نسخه‌ی آزمایشی این دستگاه است، گفته می‌شود امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای نسخه‌ی نهایی آن در گیک‌بنچ ۵ به‌ترتیب به ۱۷۰۰ و ۶۶۰۰ افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود کوالکام در ماه اکتبر یا نوامبر به‌طور رسمی از Snapdragon 8 Gen 3 رونمایی کند و قطعاً تا آن زمان شایعات و گزارش‌های بیشتری در مورد ویژگی‌های این تراشه دردسترس قرار خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات