بنچمارک‌های رسمی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شدند؛ رشد چشمگیر پرچمدار کوالکام

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Snapdragon 8 gen 3
نتایج بنچمارک انتوتو نشان از افزایش قابل‌توجه توان پردازشی Snapdragon 8 Gen 3 نسبت‌به Snapdragon 8 Gen 1 دارد.
تبلیغات

در دومین روز اجلاس Snapdragon Summit ۲۰۲۳، کوالکام اطلاعات بیشتری درمورد پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 3 که برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندروید طراحی شده، ارائه داد. قدرت پردازشی این سیستم-روی-چیپ درمقایسه‌با نسل اول و دوم پیشرفت چشمگیر تجربه کرده است.

کوالکام نتایج عملکرد Snapdragon 8 Gen 3 را در معیارهای مختلف ازجمله Antutu v10 و Geekbench 6 و 3DMark Wild Life Extreme و 3DMark Solar Bay و AI Mark منتشر کرده که نشان از قدرت پردازشی بسیار خوب این تراشه دارد.

Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک انتوتو به امتیاز ۲,۱۳۹,۲۸۱ رسید و این یعنی اولین تراشه‌ای است که رسماً به امتیاز بالای ۲ میلیون دست یافته. درمقام مقایسه، امتیاز Snapdragon 8 Gen 1 در معیار مذکور کم‌تر از یک میلیون بود.

امتیاز انتوتو Snapdragon 8 Gen 3 درمقایسه‌ با Snapdragon 8 Gen 1 نشان از بهبود ۱۳۲ درصدی دارد. تفاوت بین Snapdragon 8 Gen 3 و Snapdragon 8 Gen 2 به ۴۴ درصد می‌رسد.

بنچمارک گیک بنچ ۶ اسنپدراگون ۸ نسل ۳
بنچمارک 3DMark اسنپدراگون ۸ نسل ۳
بنچمارک 3DMark اسنپدراگون ۸ نسل ۳
بنچمارک AI MArkاسنپدراگون ۸ نسل ۳

Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک گیک بنچ ۶ به امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۳۲۹ و امتیاز چندهسته‌ای ۷۵۰۱ دست یافت. این تراشه در معیار 3DMark Wild Life Extreme نیز به امتیاز ۵۳۳۸ رسید و تست 3DMark نیز امتیاز ۸۵۹۷ را برای این سیستم-روی-چیپ نشان می‌دهد. دمای این تراشه در سومین تست نهایتاً به ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد رسید. در پایان این پردازنده امتیاز ۲۴۰۱۴۷ را در معیار Ai Mark به‌دست آورد که آن را در جایگاه نخست بنچمارک مذکور قرار می‌دهد.

واضح به‌نظر می‌رسد که Snapdragon 8 Gen 3 بسیار قدرتمند است و هر گوشی پرچم‌داری که با این تراشه روانه‌ی بازار شود، عملکرد بسیار روان و سریعی ارائه خواهد داد. شیائومی ۱۴ احتمالاً اولین دستگاه مجهز به پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام خواهد بود. قیمت گوشی مذکور هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات