بنچمارک Dimensity 9300 مدیاتک؛ قوی‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و A17 Pro

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه Dimensity 9300
مدیاتک با معرفی Dimensity 9300، رقابت سنگینی را با Snapdradon 8 Gen 3 و حتی A17 Pro اپل آغاز کرده است.
تبلیغات

مدیاتک پردازنده پرچم‌دار Dimensity 9300 را برای گوشی‌‌های هوشمند رونمایی کرد. این تراشه اکنون قدرتمندتر از نسل قبل شده است و از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهبودیافته پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب، می‌توان گفت رقیب جدی جدیدی برای Snapdragon 8 Gem 3 و A17 پرو اپل به میدان آمده است.

بنچمارک محبوب گیک‌بنچ Dimensity 9300 را آزمایش کرده است تا دید بهتری از قدرت عملکرد آن ارائه دهد. این تراشه روی گوشی ویوو X100 پرو قرار گرفته و با سیستم‌عامل اندروید آزمایش شده است. امتیاز عملکرد پردازنده‌ی مذکور در آزمایش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب به ۲۲۷۰ و ۷۹۱۵ می‌رسد.

باتوجه‌به عملکرد Dimensity 9300 در گیک‌بنچ، این تراشه در بخش چندهسته‌ای امتیاز بهتری از Snapdragon 8 Gen 3 و A17 Pro آیفون ۱۵ پرو به‌دست آورده است.

در مقام مقایسه، امتیاز Snapdragon 8 Gen 3 در بخش چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۷۵۰۰ و A17 Pro روی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌ترتیب ۷۰۰۰ و ۷۲۰۰ است.

تراشه‌های مدیاتک اغلب در گوشی‌های هوشمند اندرویدی میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌شوند؛ اما عملکرد آن‌ها باتوجه‌به قیمت واقعاً جذاب است. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود Dimensity 9300 نیز به کاهش قیمت گوشی پرچم‌دار مجهز به این تراشه کمک کند.

نام پردازنده

امتیاز تک هسته‌ای

امتیاز چندهسته‌ای

Mediatek Dimensity 9300

۲۲۷۰

۷۹۱۶

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3

۲۳۲۹

۷۵۰۱

Apple A17 Pro

۲۹۰۸

۷۲۳۸

مقایسه‌ی امتیاز گیک‌بنچ Dimensity 9300، Snapdragon 8 Gen 3 و A17 Pro

جو چن، رئیس مدیاتک، می‌گوید که Dimensity 9300 قدرتمندترین تراشه‌ی پرچم‌دار شرکت متبوعش محسوب می‌شود و از معماری جدیدی به‌ نام All Big Core بهره می‌برد. این سیستم-روی-چیپ از واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) ارتقا‌یافته استفاده می‌کند که برای ارائه‌ی قابلیت‌های پیشرفته‌ بسیار مفید است.

به‌طور‌کلی، Dimensity 9300 هشت هسته دارد که شامل یک هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۲۵ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود. این سیستم-روی-چیپ از پردازنده هوش مصنوعی APU 790 و گرافیک ۱۲ هسته‌ای ARM Immortalis-G720 استفاده می‌کند که طبق ادعای مدیاتک سرعت آن ۸ برابر بهتر از نسل قبل است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات