سازنده چینی، عملکرد خیره‌کننده پردازنده لپ‌تاپی AMD را به‌اشتباه فاش کرد

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ gpd با دو نمایشگر در کنار تراشه AMD رایزن ai
بنچمارک‌های پردازنده‌ی هوش مصنوعی رایزن AMD، عملکرد خیره‌کننده‌ای را برای آن نشان می‌دهند.
تبلیغات

شرکت چینی GPD لپ‌تاپ DUO OLED را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد. این لپ‌تاپ دارای دو صفحه‌نمایش اولد (با نام تجاری AMOLED) به اندازه‌ی ۱۳٫۳ اینچ است.

ابتدا گفته شده بود که لپ‌تاپ DUO با پردازنده AMD مدل Ryzen 7 8840U ارائه خواهد شد. بااین‌حال، اکنون شرکت، تغییراتی در مشخصات اعلام کرده است و به جای آن از APU قدرتمند Ryzen AI 9 HX 370 استفاده خواهد کرد.

بنچمارک گرافیک رادئون 890M
GPD

تراشه‌ی Ryzen AI 9 HX عضوی از سری Strix Point با ۱۲ هسته‌ی Zen5/Zen5c و گرافیک Radeon 890M است. AMD جزئیات زیادی در مورد عملکرد این پردازنده، به‌ویژه از لحاظ گرافیکی به‌اشتراک نگذاشت.

GPD نتایج بنچمارک Ryzen AI 9 HX 370 را فاش کرده که نشان می‌دهد این پردازنده در آزمون‌های تک‌هسته‌ای Cinebench 2024 عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد، به‌طوری که در سطح امتیاز پردازنده‌ی کلاس دسکتاپ رایزن 9 7950X قرار می‌گیرد و در آزمون چند هسته‌ای از تراشه‌ی دسکتاپی رایزن 9 5950X عبور کرده است.

در زمینه گرافیک، GPD ادعا می‌کند که گرافیک AMD مدل Radeon 890M در اجرای بازی به‌میزان ۳۶ درصد سریع‌تر از رادئون 780M است.

امتیاز رادئون 890M در بنچمارک Timespy
GPD

در بنچمارک TimeSpy، امتیاز عملکرد رادئون 890M به ۴٬۲۲۱ می‌رسد که ۳۱ درصد سریع‌تر از رادئون 780M با مصرف توان کلی (TDP) ۷۲ وات و ۵۱ درصد سریع‌تر از آن در حالت مصرف توان کلی ۵۴ وات است. این اعداد، پیشرفت قابل توجهی برای گرافیک‌های کلاس لپ‌تاپ رادئون خواهد بود.

GPD می‌گوید: «رادئون 890M براساس معماری جدید RDNA 3.5، با ۱۶ واحد محاسباتی و ۱٬۰۲۴ پردازنده‌ی جریانی، ۳۳ درصد نسبت‌به نسل قبلی ارتقاءیافته و بهبود ۳۶ درصد را در عملکرد گیمینگ نشان می‌دهد. علاوه‌براین، فرکانس رم LPDDR5X به بیش از ۳٬۷۰۰ مگاهرتز (7500MT/s) افزایش یافته است.»

امتیاز گرافیک 890M در TimeSpy به امتیاز ۴٬۴۸۷ گرافیک انویدیا مدل RTX 3050 کلاس لپ‌تاپ نزدیک شده‌ است و از RTX 2050 عبور می‌کند.

تولیدکننده‌ی چینی اشاره می‌کند که افزایش عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ DUO به بهبود سرعت رم برمی‌گردد، زیرا Strix Point از رم LPDDR5-7500 پشتیبانی می‌کند. GPD در مورد قیمت لپ تاپ و زمان عرضه‌ی DUO OLED اظهار نظری نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات